Amfipoli News: Σουπερμάρκετ: Έρχονται τα πάνω κάτω, ποια αλυσίδα ετοιμάζει κίνηση ματ

Κυριακή, 25 Ιουνίου 2017

Σουπερμάρκετ: Έρχονται τα πάνω κάτω, ποια αλυσίδα ετοιμάζει κίνηση ματ



Ποια η ανατροπή στις αλυσίδες σουπερμάρκετ της Ελλάδας;

Μετά την άνοδο του Σκλαβενίτη στη Βόρεια Ελλάδα, μια άλλη αλυσίδα ετοιμάζει την απάντηση της.Έτοιμη να κατέβει στην Αττική είναι η Μασούτης καθώς η αλυσίδα σούπερ μάρκετ αναζητεί τρόπο να τονώσει τις πωλήσεις της.
Τη δεκαετία 2007-2017 η εταιρεία έχει επενδύσει πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ ενώ το δίκτυο της έχει αυξηθεί κατά 50& και οι εργαζόμενοι κατά 43,58%Με τον Σκλαβενίτη να μπαίνει στη Θεσσαλονίκη μέσω Μαρινόπουλου φέρνει την Αθήνα πιο κοντά στην αλυσίδα του Βορρά.
Μασούτης στην Αττική: Γιατί αλλάζει ρότα
Την ανάπτυξή του στην Αττική σχεδιάζει η Μασούτης και επιδιώκει με εξαγορά να αντιμετωπίσει τη μείωση στις φετινές πωλήσεις του.
Το 2016 οι πωλήσεις της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας έφτασαν τα 800,583 εκατ. ευρώ, από 751,660 εκατ. ευρώ το 2015. Τα EBITDA της Μασούτης ενισχύθηκαν κατά 21,35% στα 59,496 εκατ. ευρώ, οι επενδύσεις αυξήθηκαν κατά 50,9% στα 20,786 εκατ. ευρώ, ο αριθμός του απασχολούμενο προσωπικού της στα τέλη του 2016 αριθμούσε 6.699 άτομα.
Συνολικά η Δ. Μασούτης τη δεκαετία 2007-2016 έχει επενδύσει πάνω από 200 εκατ. ευρώ, το δίκτυο της έχει αυξηθεί κατά 50% και το απασχολούμενο προσωπικό της κατά 43,58%.
Φέτος όμως η χρονιά είναι δύσκολη με τον Σκλαβενίτη να μπαίνει στη Θεσσαλονίκη μέσω του Μαρινόπουλου, γεγονός που φέρνει την Αθήνα επιτακτικά πιο κοντά στην αλυσίδα σουπερμάρκετ του Βορρά, ενώ η αγορά της Βορείου Ελλάδος συρρικνώνεται με ταχύτερους ρυθμούς απ’ ότι συμβαίνει στην υπόλοιπη χώρα.
Μασούτης – Η ιστορία και τα σχέδια για την Αττική
Μία ανάσα από την Αθήνα βρίσκεται πλέον η αλυσίδα σουπερμάρκετ Μασούτης μετά την απόκτηση και λειτουργία τεσσάρων καταστημάτων στην Εύβοια στο τέλος Μαρτίου.
Η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα με 250 καταστήματα, εκ των οποίων 19 Cash & Carry σε Μακεδονία, Θράκη, Ηπειρο, Θεσσαλία, Λέσβο και Λήμνο, εγκαινίασε την παρουσία της στη Στερεά Ελλάδα με τα καταστήματα στην Εύβοια και σχεδιάζει να επεκταθεί και στο λεκανοπέδιο Αττικής.
O οικονομικός διευθυντής της εταιρείας κ. Μενέλαος Μπουφίδης αναφέρει ότι ο στρατηγικός σχεδιασμός προβλέπει την κάθοδο και στην Αθήνα αλλά θα προηγηθεί η δημιουργία νέων καταστημάτων σε άλλες πόλεις της Στερεάς Ελλάδος, όπως Λαμία και Θήβα.
«Θα δραστηριοποιηθούμε και στην Αθήνα. Προχωρούμε σε μελετημένες κινήσεις, καθώς θέλουμε η παρουσία μας να είναι δυναμική και όχι μέσω της εξαγοράς κάποιας μικρής αλυσίδας. Κάτι βεβαίως που απαιτεί και τη δημιουργία υποδομών, όπως αποθήκες κ.ά.» επισημαίνει ο κ. Μπουφίδης.
Η αλυσίδα Διαμαντής Μασούτης ΑΕ, όπως είναι ο ακριβής τίτλος της εταιρείας που φέρει το όνομα του ιδρυτή της, κατάφερε μέσα στα χρόνια της κρίσης να επεκτείνει το δίκτυό της και να αυξήσει τους τζίρους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2008 οι πωλήσεις της εταιρείας είχαν ανέλθει στα 573 εκατ. ευρώ και στο τέλος του 2013 διαμορφώθηκαν στα 738 εκατ. ευρώ. Μέσα σε αυτό το διάστημα η εταιρεία δημιούργησε 50 νέα καταστήματα και έστησε στο Καβαλάρι Θεσσαλονίκης σύγχρονο κέντρο Logistics.
«H αύξηση των πωλήσεων σε αυτά τα πέντε χρόνια δεν οφείλεται μόνο στη δημιουργία νέων καταστημάτων, καθώς και τα υφιστάμενα καταστήματα (σύγκριση πωλήσεων like for like) εμφάνιζαν άνοδο στις πωλήσεις τους και μόνο το 2013 υστέρησαν» αναφέρει ο κ. Μπουφίδης.
Μέσα σε αυτά τα πέντε χρόνια η εταιρεία έχει επενδύσει περίπου 100 εκατ. ευρώ αλλά καταφέρνει να διατηρεί τον δείκτη δάνεια/ebitda σε πολύ χαμηλά επίπεδα και ειδικότερα στο 2,1.
Το 2013 τα κέρδη προ φόρων της αλυσίδας διαμορφώθηκαν στα 17 εκατ. ευρώ έναντι 15,2 εκατ. ευρώ το 2012. Για το 2014 η διοίκηση προβλέπει πωλήσεις 761 εκατ. ευρώ, ενώ το επενδυτικό πρόγραμμα για νέα καταστήματα, ανακαινίσεις και μια προγραμματισμένη εξαγορά θα προσεγγίσει τα 20 εκατ. ευρώ.
Η αλυσίδα Διαμαντής Μασούτης ΑΕ, όπως είναι ο ακριβής τίτλος της εταιρείας, φέρει το όνομα του ιδρυτή της κ. Διαμαντή Μασούτη που γεννήθηκε το 1941 στα περίχωρα της Θεσσαλονίκης.
Σε ηλικία 20 ετών ο κ. Μασούτης εγκαθίσταται στη Θεσσαλονίκη και εργάζεται ως πωλητής.
Το 1969 αρχίζει να δραστηριοποιείται στο χονδρεμπόριο και το 1976 δημιουργεί το πρώτο σουπερμάρκετ στη Θεσσαλονίκη. Δύο χρόνια αργότερα ανοίγει το δεύτερο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη και επικεντρώνεται στη λιανική.
Σταδιακά επεκτείνεται σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Μακεδονίας και της Θράκης. Η μεγάλη ανάπτυξη όμως αρχίζει από το 1999 όταν εξαγοράζει τις αλυσίδες Αφοί Μπίσκα και Δύο Αλφα με συνολικά 53 καταστήματα στη Θεσσαλονίκη και δύο χρόνια αργότερα την Αλφα Δέλτα με δίκτυο 39 καταστημάτων.
Σήμερα η αλυσίδα που δημιούργησε απασχολεί 6.100 άτομα.
Πηγή: fimes.gr
Διαβάστε επίσης:



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου