Amfipoli News: ΠΕΤΑΕΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΑΣ; Δείτε τι μπορεί να συμβαίνει

Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2017

ΠΕΤΑΕΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΑΣ; Δείτε τι μπορεί να συμβαίνει


Τι συμβαίνει όταν… πετάει το μάτι μας; Ο βλεφαροσπασμός, ή αλλιώς οι ασυνείδητες, ανεξέλεγκτες και επαναληπτικές συσπάσεις των βλεφάρων στα μάτια είναι ένα φαινόμενο που κατά περίσταση συμβαίνει σε όλους μας σε κάποια φάση.

Οι συσπάσεις αυτές που νιώθετε όταν πετάει το μάτι σας, συνήθως επηρεάζουν τους μυς και των δύο ματιών. Εάν έχετε συσπάσεις των ματιών, μπορεί να έχετε μια ακούσια κίνηση στο βλέφαρο που επαναλαμβάνεται κάθε μερικά δευτερόλεπτα για συνολική διάρκεια ενός ή δύο λεπτών αν και υπάρχει πιθανότητα να διαρκέσει και περισσότερο.

Αν και η αιτία είναι σε γενικές γραμμές γενικά άγνωστη, το να πετάει το μάτι σας μπορεί να σχετίζεται με:

Κόπωση
Στρες
Καφεΐνη

Αυτή η μικρή μορφή της σύσπασης είναι ανώδυνη και ακίνδυνη. Θα φύγει από μόνη της μετά από λίγο αλλά μπορεί να είναι αρκετά ενοχλητική. Μάλιστα, αν είναι τόσο έντονη ώστε κάνει τα βλέφαρα να κλείνουν εντελώς, μπορεί να αποδειχτεί επικίνδυνη την ώρα που οδηγείτε.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι συσπάσεις των βλεφάρων είναι κάτι περισσότερο από μια προσωρινή ενόχληση. Μερικοί άνθρωποι έχουν σπασμούς που συμβαίνουν πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας. Τα συμπτώματα μπορεί να επαναληφθούν για μέρες, εβδομάδες ή ακόμη και μήνες. Αυτό με τη σειρά του μπορεί να προκαλέσει μεγάλη συναισθηματική δυσφορία, καθώς παρεμβαίνει δραστικά στην ποιότητα της ζωής του ατόμου.

Στις πιο σοβαρές μορφές της, οι οποίες είναι σπάνιες, οι συσπάσεις των ματιών μπορεί να είναι ένα χρόνιο φαινόμενο, που μπορεί να προκαλέσει σοβαρή μείωση της όρασης.

Μερικές φορές, το να πετάει το μάτι σας μπορεί να είναι σύμπτωμα πιο σοβαρών παθήσεων των ματιών, όπως:

Βλεφαρίτιδα (φλεγμονή των βλεφάρων)
Ξηροφθαλμία
Ευαισθησία στο φως

Πολύ σπάνια, το να πετάει το μάτι μπορεί να είναι ένα σημάδι μιας εγκεφαλικής ή νευρικής διαταραχής, όπως:

Παράλυση Bell
Δυστονία
Νόσος του Πάρκινσον
Σύνδρομο Tourette

Οι ακούσιες συσπάσεις των ματιών μπορεί επίσης να είναι παρενέργεια ορισμένων φαρμάκων. Οι πιο “συνήθεις ύποπτοι” σε αυτήν την περίπτωση είναι φάρμακα που χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία της ψύχωσης και της επιληψίας.

Πηγή: webmd.com, crashonline.gr
Διαβάστε επίσης:



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου