Amfipoli News: Ελλάδα, η βασίλισσα των θαλασσών

Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2019

Ελλάδα, η βασίλισσα των θαλασσών





Σε αντίθεση με την ελληνική ναυτιλία που συνεχίζει να μεγεθύνεται και να εκσυγχρονίζεται, η γερμανική μειώνεται συνεχώς– ενώ πολλά από τα πλοία που πούλησαν οι Γερμανοί αγοράσθηκαν από Έλληνες που γνωρίζουν πολύ καλά πότε πρέπει να πουλούν και πότε να αγοράζουν.
.

Επικαιρότητα

Μπορεί ως χώρα να αντιμετωπίζουμε μεγάλα οικονομικά προβλήματα, τα οποία όμως λύνονται εάν υπάρξει μία ικανή κυβέρνηση, ένα πατριωτικό κοινωνικό κόμμα που να ενδιαφέρεται για τη χώρα και όχι για τα συμφέροντα του, αλλά συνεχίζουμε να έχουμε μία σημαντική παγκόσμια «πρωτιά» –  να παραμένουμε κυρίαρχοι των ωκεανών του πλανήτη για πολλές δεκαετίες και όχι η βασίλισσα της φοροδιαφυγής όπως η Ολλανδία ή η πιο διεφθαρμένη χώρα διεθνώς σαν τη Γερμανία, στην οποία οι απάτες δεν έχουν τέλος.

Υπενθυμίζουμε εδώ πως ακριβώς για αυτόν το λόγο ο κ. Σόιμπλε είχε και έχει θέμα με την Ελλάδα, σύμπλεγμα, ψυχικό τραύμα κατά κάποιον τρόπο, αφού δεν χάνει ποτέ την ευκαιρία να επιτίθεται στους Έλληνες, να τους προσβάλλει και να προσπαθεί να τους εξευτελίσει διεθνώς – μία συμπεριφορά που δεν υιοθετεί απέναντι σε άλλα κράτη, παρά το ότι έχουν αντίστοιχα χαρακτηριστικά με την πατρίδα μας όπως η Γαλλία, βιώνουν μία ακόμη μεγαλύτερη κρίση όπως η Ιταλία, έχουν ένα πολύ περισσότερο συνολικό  χρέος όπως η Ιρλανδία, πολύ υψηλά ελλείμματα όπως η Ισπανία ή είναι θύματα του ευρώ όπως η Φινλανδία.

Λογικά λοιπόν η παλαιότερη επίθεση του ήταν εναντίον των Ελλήνων εφοπλιστών, ισχυριζόμενος πως η κυβέρνηση δεν κατάργησε τα φορολογικά τους προνόμια, παρά το ότι δεσμεύτηκε να το κάνει – προφανώς επειδή ζηλεύει το ότι η ελληνική ναυτιλία κατέχει την πρώτη θέση στον πλανήτη, ενώ εκπροσωπεί το τεράστιο για μία μικρή χώρα ποσοστό του 50% της ΕΕ (η ΕΕ το 43% της παγκόσμιας λόγω της Ελλάδας), χωρίς να έχει το ευνοϊκό καθεστώς που διέπει τη γερμανική ναυτιλία.

Επίσης λόγω του ότι η ελληνική ναυτιλία είναι πολύ πιο ανταγωνιστική από τη γερμανική, παρά τις προσπάθειες του κ. Σόιμπλε να την στηρίξει – αν και οι Γερμανοί αγόρασαν μεγάλο μέρος του στόλου τους από τους Έλληνες, έχοντας επί πλέον δημιουργήσει το καλύτερο φορολογικό πλαίσιο για τη ναυτιλία στην Ευρώπη. Όλοι όμως γνωρίζουν το ανέκδοτο του γερμανού καπετάνιου – όπως το ότι οι Έλληνες εφοπλιστές έκαναν πάρτι αγοράζοντας για ένα κομμάτι ψωμί πολλά από τα πλοία που έβγαλαν στο σφυρί οι Γερμανικές τράπεζες.

Εάν σε όλα αυτά προσθέσει κανείς πως ο ελληνικός φόρος χωρητικότητας πλοίων είναι τρεις φορές μεγαλύτερος από το δεύτερο υψηλότερο της ΕΕ ή δέκα φορές από τον αντίστοιχο της Μάλτας, ενώ ένας Έλληνας πλοιοκτήτης καταβάλλει φόρο 66.770 € για ένα δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 51.000 τόνων, όταν ο Γερμανός συνάδελφός του μόλις 22.037 €, θα κατανοήσει την αυθαιρεσία των δηλώσεων του κ. Σόιμπλε – εάν όχι την κακεντρεχή και κακοπροαίρετη συμπεριφορά του.
Πόσο μάλλον εάν λάβει υπ’ όψιν του το γεγονός ότι, σε αντίθεση με την ελληνική ναυτιλία που συνεχίζει να μεγεθύνεται και να εκσυγχρονίζεται, η γερμανική μειώνεται συνεχώς – ενώ πολλά από τα πλοία που πούλησαν οι Γερμανοί αγοράσθηκαν από Έλληνες που γνωρίζουν πολύ καλά πότε πρέπει να πουλούν και πότε να αγοράζουν. Την ίδια στιγμή οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν ελάχιστα δάνεια από τις ελληνικές τράπεζες, χρηματοδοτούμενοι από τις διεθνείς αγορές – ενώ οι Γερμανοί είχαν λάβει μόνο το 2004 το ποσόν των 100 δις € μόνο από τις δικές τους τράπεζες.

Περαιτέρω, η ελληνική ναυτιλία συνεισφέρει σε ποσοστό 7% στο ΑΕΠ της χώρας μας, απασχολεί περί τα 200.000 άτομα, ενώ καλύπτει το 30% του εμπορικού μας ελλείμματος – παραμένοντας στην πρώτη θέση διεθνώς, με άνοδο 22% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Εν τούτοις, θα μπορούσε να προσφέρει πολύ περισσότερα στην πατρίδα μας, βοηθώντας την να ξεφύγει από την κρίση και να μη λεηλατηθεί από τους πιστωτές της – κάτι που ελπίζουμε να το καταλάβουν κάποια στιγμή οι εφοπλιστές, οι οποίοι δεν πρέπει να επιτρέπουν στον κ. Σόιμπλε τέτοιου είδους προσβολές και επιθέσεις, ούτε να τοποθετούν το προσωπικό τους συμφέρον τόσο πιο πάνω από αυτό της χώρας τους.

Άλλωστε η ναυτιλία, ο τουρισμός και η ποιοτική γεωργία αρκούν με το παραπάνω για να γίνει η Ελλάδα η πλουσιότερη χώρα στον πλανήτη, παρά τις δύσκολες συνθήκες που αντιμετωπίζει σήμερα (ανάλυση) – ενώ οι εφοπλιστές θα μπορούσαν να συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό, παύοντας να ισχυρίζονται πως δεν τους επιτρέπεται κάτι τέτοιο από την πολιτική της χώρας, από την οποία είναι ασφαλώς πολύ πιο ισχυροί.
Επίλογος
Ολοκληρώνοντας, σύμφωνα με τον κατάλογο των κορυφαίων ιδιοκτητών πλοίων, στον οποίο αναφέρθηκε χθες και η γερμανική «WELT», η αξία των πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών έφτασε για πρώτη φορά στο όριο των 100 δις $ (πηγή, γράφημα) – ενώ είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που μία χώρα διαθέτει τόσο μεγάλης αξίας φορτηγά πλοία, έχοντας την αυξήσει κατά 5,5 δις $ σε σχέση με το προηγούμενο έτος.


Όσον αφορά τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), τα οποία αποτελούν το μέλλον, μόνο το 2018 οι Έλληνες επένδυσαν 9 δις $ – γνωρίζοντας πως οι ναυλώσεις θα αυξηθούν ακόμη, αφού έχουν πενταπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια. Κατ’ επακόλουθο, καμία άλλη χώρα στην υφήλιο δεν διαθέτει τόσα πλοία LNG, όσο η Ελλάδα – συνολικής αξίας άνω των 18 δις $.
Υπενθυμίζουμε εδώ πως η ίδια εφημερίδα είχε γράψει ότι, η Γερμανία εξαρτάται από τους Έλληνες εφοπλιστές – ενώ μία στις δύο παραγγελίες νέων πλοίων LNG γίνεται από τους δικούς μας πλοιοκτήτες.

Έχοντας τώρα αναφερθεί ήδη στη λύση της ναυτιλίας για την Ελλάδα (ανάλυση), αρκεί να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις από μία ικανή κυβέρνηση, έχουμε την άποψη πως ο απώτερος στόχος της Γερμανίας παραμένουν οι εφοπλιστές, ειδικά μετά το ενδεχόμενο BREXIT. Εν τούτοις, ο κλάδος αυτός είναι σε θέση όχι μόνο να αμυνθεί απέναντι σε επιθέσεις εναντίον του αλλά, επί πλέον, να αντεπιτεθεί και ο ίδιος – κάτι που πιστεύουμε πως προβληματίζει τη Γερμανία περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.




Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου