Amfipoli News: Έρευνα χωρίζει σε κατηγορίες τους χρήστες του facebook ανάλογα με τη δραστηριότητά τους. Ματάκηδες και αυτοδιαφημιζόμενοι

Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018

Έρευνα χωρίζει σε κατηγορίες τους χρήστες του facebook ανάλογα με τη δραστηριότητά τους. Ματάκηδες και αυτοδιαφημιζόμενοι




Περίπου 1,3 δισεκατομμύρια άτομα συνδέονται καθημερινά στο Facebook.
Κατά μέσο όρο ο κάθε χρήστης περιηγείται για 35 λεπτά.
Δεν έχουν όμως όλοι οι χρήστες τα ίδια κίνητρα, ούτε τους ίδιους λόγους που αφιερώνουν τον χρόνο τους στο Facebook.
Αμερικανική μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο διεθνές περιοδικό «εικονικών κοινοτήτων και κοινωνικών δικτύων» διαπίστωσε ότι υπάρχουν τέσσερις μεγάλες κατηγορίες χρηστών.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Brigham Young της Γιούτα, ζήτησαν από χιλιάδες χρήστες του Facebook να εξηγήσουν γιατί το χρησιμοποιούν και τι θέλουν να πετύχουν.
Με βάση τις απαντήσεις τους, προέκυψαν οι εξής τέσσερις μεγάλες κατηγορίες:
οι «κατασκευαστές» σχέσεων, οι «προπαγανδιστές», οι αυτοδιαφημιζόμενοι και οι «ματάκηδες».
Οι αυτοδιαφημιζόμενοι είναι εκείνοι που βρίσκονται συνέχεια online, αναρτούν φωτογραφίες, βίντεο ή κάνουν check in, ενημερώνοντας τους διαδικτυακούς τους φίλους για κάθε τους βήμα. 
Σύμφωνα με τους ερευνητές, κίνητρο τους είναι να προσελκύσουν την προσοχή. Χρησιμοποιούν το Facebook «για να παρουσιάσουν μια εικόνα του εαυτού τους, είτε αυτή ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα είτε όχι», τονίζει ο Δρ. Ρόμπινσον.
Οι «ματάκηδες» αισθάνονται την κοινωνική υποχρέωση να βρίσκονται στο Facebook, αλλά ο βασικός στόχος τους είναι να «κατασκοπεύουν» τι κάνουν οι άλλοι χρήστες και πώς ζουν.
Σπάνια δημοσιοποιούν προσωπικές πληροφορίες για τους ίδιους, αλλά μπαίνουν στα προφίλ των άλλων και θέλουν να μαθαίνουν τα πάντα για εκείνους.

Οι «κατασκευαστές» σχέσεων ανταποκρίνονται στις δημοσιεύσεις άλλων ανθρώπων και χρησιμοποιούν το Facebook για να ενισχύσουν τις πραγματικές τους σχέσεις.
«Το χρησιμοποιούν ως επέκταση της πραγματικής τους ζωής, με τους φίλους τους και την  οικογένεια τους», εξηγεί ο επικεφαλής της μελέτης Τομ Ρόμπινσον.
Οι “προπαγανδιστές” ωστόσο, κάνουν διάκριση μεταξύ του πραγματικού και του εικονικού κόσμου.
Δεν μοιράζονται φωτογραφίες ή πληροφορίες για τον εαυτό τους.
Αντί αυτού, θέλουν να ενημερώνουν τους πάντες για το τι πραγματικά συμβαίνει, αναρτώντας ειδήσεις, γεγονότα και σχολιάζοντας την επικαιρότητα.

Σύμφωνα με την έρευνα, ωστόσο, οι ορισμοί δεν είναι πάντοτε σαφείς.
Πολλοί χρήστες φέρουν διάφορα χαρακτηριστικά, γεγονός που τους εντάσσει σε περισσότερες από μία κατηγορίες.
Αλλά είναι κάποιο που υπερτερεί και με βάση αυτό είναι δυνατό να καταταχθούν σε μία από τις τέσσερις μεγάλες κατηγορίες.
Ωστόσο η έρευνα δεν αποκαλύπτει σε ποια κατηγορία ανήκουν οι περισσότεροι χρήστες.

 valueforlife.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου