Το μυστικό του τάφου παραμένει καλά κρυμμένο, ωστόσο, κομματι κομμάτι αποκαλύπτεται το μεγαλείο εκείνων που τον έφτιαξαν και οδηγούμαστε στην λύση του μυστηρίου.
Το μωσαϊκό που είδε χθες το φως της δημοσιότητας και εντυπωσίασε την Ελλάδα και τον κόσμο κρύβει ένα μυστικό.
Όπως είπε μιλώντας στο Νίκο Ευαγγελάτο, ο ακαδημαϊκός και καθηγητής κλασσικής αρχαιολογίας στο ΑΠΘ, Μιχάλης Τιβέριος όσον αφορά το ψηφιδωτό, η μορφή που δεν φαίνεται πιθανότατα είναι η Περσεφόνη την οποία οδηγεί ο Πλούτωνας στον Κάτω Κόσμο, ενώ αν είναι άλλη μορφή, ανδρική, τότε μπορεί να είναι και ο νεκρός.
Επίσης, όπως είπε ο καθηγητής, το πιο πιθανό σενάριο είναι ο ένοικος του τάφου να είναι άνδρας, αφού αυτό το μαρτυρά και ο Λέων της Αμφίπολης που ήταν σύμβολο ανδρείας.
Εκτός όμως από τον καθηγητή Τιβέριο, το Discovery επικαλείται την αρχαιολόγο Ντόροθι Κινγκ, η οποία έγραψε στο ιστολόγιό της ότι «Η φιγούρα είναι ξεκάθαρα ο Ερμής και είναι εμφανές από τα διακριτικά του, μία τυπική εικονογράφηση, συνήθης στους μακεδονικούς τάφους».
«Αλλά ποιος είναι ο γενειοφόρος άνδρας στο άρμα που οδηγεί ο Ερμής; Η απεικόνιση αυτή μου δείχνει ότι πρόκειται για τον Φίλιππο Β'», λέει η Κινγκ, καθώς ο γενειοφόρος με το δάφνινο στεφάνι φαίνεται σε στάση προφίλ, με τη δεξιά πλευρά του προσώπου του να είναι κρυμμένη.
«Ο Φίλιππος έχασε το δεξί του μάτι, αλλά είχε κερδίσει επίσης δάφνινο στεφάνι στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Πιθανώς είναι ο Φίλιππος Β' και τα άλογά του», είπε και αυτό ενισχύει την άποψη ότι αυτός είναι ένας τάφος ή ένα ιερό που δοξάζει τον Αλέξανδρο. «Ο Φίλιππος Β' πέθανε και έτσι ο Αλέξανδρος έγινε ο Μέγας», τονίζει η Κινγκ.
Ο άνδρας οδηγεί άρμα, δεν φέρει όμως όπλα, είναι στεφανωμένος, είναι δηλαδή νικητής... Είναι λοιπόν ένας άνδρας που θα μπορούσε εκείνη την εποχή να συντηρήσει άρμα, εύπορος ή βασιλιάς, ίσως και επιφανής στρατιωτικός, ίσως πάλι νικητής των Ολυμπιακών αγώνων... Τα στοιχεία ταιριάζουν σε κάποια πρόσωπα της Μακεδονίας εκείνης της περιόδου... ωστόσο όλες οι θεωρίες μπορεί και να διαψευστούν.
Πηγή: newsit.gr
Πάρτε και εσείς να εχετε για την King που πια όλοι μιλάνε:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/4624334.stm
Μην αναπαράγετε θέσεις τύπισσας που ΚΑΝΕΙ ΑΓΩΝΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΤΑ ΕΛΓΙΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ και που θάβει το νέο μουσείο της Ακρόπολης λέγοντας ότι είναι ένα ΧΑΛΙ.
Σταματηστε να αναφερετε τα ΜΑΡΜΑΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ με το ονομα του κλεφτη ελγην
ΔιαγραφήΑντι να κάνεις συστάσεις τράβα στο blog της και κράξε την και εσύ.
ΔιαγραφήΔεν είναι "μάρμαρα" δαπέδου, είναι ιερά 《 ΓΛΥΠΤΆ! 》
ΔιαγραφήΜερικές σκέψεις:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα μέχρι τώρα στοιχεία συνηγορούν ότι πρόκειται για Ελληνικό Τάφο Μεγαλοπρεπούς Άντρα και εξηγούμαι:Λέων της Αμφίπολης …Μνημείο πολεμικής δόξας και πράξης…ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΗΣ ΑΝΤΡΑΣ. Σφίγγες 1) Σωματική δομή παραπέμπει σε συμβολισμούς της δύναμης του μυστικού και του μυστηρίου (σώμα και τα νύχια του λιονταριού, φτερά στις πλευρές του αετού και ανθρώπινο κεφάλι)…ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΗΣ ΑΝΤΡΑΣ & ΤΑΦΟΣ…2) Κανένα άλλο πλάσμα δε δηλώνει τόσο πολύ την έννοια της προστασίας όσο η Σφίγγα. – ταφοσ…3) Για τους αρχαίους Έλληνες η σφίγγα ήταν μια άγρια μορφή που σχετιζόταν με τον θάνατο – Τάφος…Ρόδακες - Μαρμάρινο επιστύλιο με γείσο φέρει διάκοσμο με οκτάφυλλους ανάγλυφους ρόδακες, στο ύψος του επιστυλίου των πλευρικών τοίχων. Οι ρόδακες είναι Βασιλικό σύμβολο της Μακεδονικής Δυναστείας – ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΗΣ ΑΝΤΡΑΣ. Καρυάτιδες 1) Οι δύο πανέμορφες Καρυάτιδες ήταν κάτι σαν «φύλακες» του τάφου και με τα προτεταμένα χέρια τους ήθελαν να διώξουν τους επισκέπτες. Το δεξί χέρι της μιας και το αριστερό της άλλης ήταν προτεταμένα, ώστε με την κίνηση τους να αποτρέπουν συμβολικά εκείνους οι οποίοι θα επιχειρούσαν την είσοδο στον τάφο. Ακολουθείται, δηλαδή, η ίδια τεχνική, όπως στις κεφαλές και στα φτερά των Σφιγγών. (υπενθυμίζεται πως το μέγεθος των ανοιγμάτων των Καρυάτιδων και των Σφιγγών είναι ακριβώς 1,67μ). – ΤΑΦΟΣ…2) Οι διαστάσεις στις Καρυάτιδες έχουν τις ιδότητες της Χρυσής Τομής του Πυθαγόρα: Υψος καρυάτιδων 2,27cm δια το ύψος του βάθρου 1,40 cm=1,62cm δηλαδή η χρυσή αναλογία φ=1,618.Ολα τα αριστουργήματα της Αρχαίας Ελληνική Τέχνης ακολουθούν τον χρυσό κανόνα-χρυσή τομή. Και οι καρυάτιδες αριστουργήματα είναι και όχι τυχαία. – ΕΛΛΑΔΑ. 3) Πρώτη φορά βρίσκονται σε μακεδονικό τάφο Καρυάτιδες, κάτι που παραπέμπει στην αρχαία Αθήνα. Και ίσως είναι μια μεγάλη απόδειξη ότι οι Μακεδόνες είναι Έλληνες όσο και οι αρχαίοι Αθηναίοι και οι Σπαρτιάτες, δήλωση ενότητας του ελληνικού χώρου - ΕΛΛΑΔΑ …Ψηφιδωτό 1) Μπροστά από το άρμα απεικονίζεται ο θεός Ερμής ως ψυχοπομπός, ο οποίος φορά πέτασο, μανδύα, φτερωτά σανδάλια και κρατά κηρύκειο. – ΤΑΦΟΣ…2) Η σύνθεση έχει κατεύθυνση από ανατολικά προς τα δυτικά. – ΤΑΦΟΣ…Συμπληρωματικά - Τα ευρήματα έχουν κατασκευαστεί από το ίδιο μάρμαρo Αλυκής Θάσου – ΕΛΛΑΔΑ… Τα δύο διαφορετικά μάτια που έχει το άλογο στο ψηφιδωτό. Σύμφωνα με τη παράδοση, διαφορετικά μάτια είχε ο Βουκεφάλας, το σπουδαίο άλογο του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Μερικές απαντήσεις. Οι Σφίγγες δεν σημαίνουν υποχρεωτικά ανδρική ταφή (ο λέων όμως πιθανότατα σημαίνει ταφή ή/και λατρεία νεκρού ή νεκρών με πολεμικές περγαμηνές). Οι ρόδακες είναι ένα πολύ κοινό διακοσμητικό μοτίβο στην ελληνική τέχνη και αυτοί που βρέθηκαν στην Αμφίπολη, οι μεν γραπτοί είναι πολύ διαφορετικοί από αυτούς στον τάφο του Φιλίππου, οι δε ανάγλυφοι σε κάποιο επιστύλιο είναι οκτάφυλλοι αλλά δεν ξέρω αν είναι διπλοί όπως οι οκτάφυλλοι στη λάρνακα του Φιλίππου. Οι Καρυάτιδες δεν υποδεικνύουν σχέση με την Αθήνα. Ο Μαυραγάνης που υποστηρίζει ότι το ταφικό κτίσμα της Αμφίπολης έγινε για τον Ηφαιστίωνα χρησιμοποιεί ως επιχείρημα και το ότι ο Ηφαιστίωνας είχε καταγωγή από την Αθήνα και οι Καρυάτιδες είναι αθηναϊκό στοιχείο, αλλά το τελευταίο δεν ξέρω πού το στηρίζει (στον ελληνικό κόσμο, Καρυάτιδες εμφανίζονται και πριν από το Ερέχθειο). Το γαλάζιο μάτι του αλόγου δεν ξέρουμε αν είναι όντως γαλάζιο' δεν είναι απίθανο να είναι μπλε, αλλά δεν έχει ανακοινωθεί κάτι τέτοιο και ίδια λαμπερά γαλάζια βότσαλα διακρίνονται και σε διάφορα σημεία του μπλε φόντου γύρω από τον ηνίοχο (φωτογραφική αλλοίωση;). Τα περί ελληνικότητας δεν τα αμφισβητεί κανείς, ακόμα και φανατισμένοι Σκοπιανοί θα σου πουν ότι οι Μακεδόνες βασιλείς είχαν εγκολπωθεί την ελληνική κουλτούρα για λόγους προπαγάνδας.
ΑπάντησηΔιαγραφή