«ΔΥΝΑΤΟ ΧΑΡΤΙ Η ΑΡΧΑΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ»
Ένα εκθαμβωτικό αρχαίο ψηφιδωτό που δείχνει έναν άνδρα να οδηγεί ένα άρμα με δύο άλογα και να καθοδηγείται από τον αγγελιοφόρο του ελληνικού δωδεκαθέου, τον θεό Ερμή, σε μία σειρά σημαντικών ανακαλύψεων από τους αρχαιολόγους στον τύμβο της Αμφίπολης.
Όπως σημειώνει το CNN, όσο οι ειδικοί προσπαθούν να δουν την καρδιά αυτής της περίπλοκης και λεπτής δομής, οι ανασκαφικές εργασίες αποκάλυψαν ένα τεράστιο ψηφιδωτό δάπεδο μήκους 4,5 και πλάτους 3 μέτρων, γεμάτο μικροσκοπικά μαρμαράκια λευκά, μπλε, κόκκινα, μαύρα και κίτρινα.
Άλλα ευρήματα στον τύμβο περιλαμβάνουν τις δύο επιβλητικές Καρυάτιδες, σαν αυτές της
Ακρόπολης, Η κάθε μία από αυτές έχει προτεταμένο το ένα της χέρι σαν να αποτρέπει τους εισβολείς στον κύριο θάλαμο. Με κάθε εύρημα που αποκαλύπτει τον πλούτο του τύμβου, ο ενθουσιασμός αυξάνεται για το ποιος μπορεί να είναι θαμμένος εκεί. Χρονολογείται στον 4ο αιώντα πΧ, προφανείς συνδέσεις οδηγούν στο περιβάλλον του Μ.Αλεξάνδρου. Κάποιοι λένε ό τι εκεί μπορεί να έχει ταφεί η σύζυγός το Ρωξάνη ή η μητέρα του, Ολυμπιάδα. Κι ενώ ιστορικές πηγές λένε ότι ο Μέγας Αλέξανδρος έχει ταφεί αλλού, το γεγονός ότι ο τάφος του δεν έχει βρεθεί ποτέ, ενισχύει περαιτέρω τις θεωρίες.
Από τη στιγμή που ξεκίνησε η ανασκαφή τον Αύγουστο, εκατοντάδες τουριστών από το εξωτερικό, αλλά και Έλληνες εκδρομείς συρρέουν στην Αμφίπολη με την ελπίδα να ρίξουν έστω μία κλεφτή ματιά στον τύμβο, ενώ τα μέσα ενημέρωσης είναι γεμάτα με μακροσκελείς αναφορές για την πρόοδο των εργασιών των αρχαιολόγων. Τα στοιχήματα δίνουν και παίρνουν για τον «ένοικο» του τάφου.
Μία επίσκεψη του πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος τον περιέγραψε ως κάτι πολύ σημαντικό έχει αυξήσει την βεβαιότητα στη χώρα για την σημασία του μνημείου. Ασχέτως με το τί λένε οι ιστορικοί, υπάρχουν πολλοί που ισχυρίζονται ότι σε έναν τέτοιο τάφο θα μπορούσε να έχει ταφεί ο μόνο ο Μέγας Αλέξανδρος.
Η κυβέρνηση προειδοποιεί για τις αβάσιμες αναφορές, επισημαίνει το δίκτυο, ωστόσο την ίδια ώρα συνεχίζει να τροφοδοτεί το δημόσιο ενδιαφέρον με σχεδόν καθημερινά ρεπορτάζ από την Αμφίπολης στον κρατικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα ΝΕΡΙΤ.
Το CNN επικαλείται άρθρο της Καθημερινής αυτής της εβδομάδας στο οποίο ο αρθρογράφος διερωτάται αν «το Σύνδρομο της Αμφίπολης» είναι ένα μεγάλο προϊόν της οικονομικής κρίσης την οποία βιώνει η Ελλάδα εδώ και έξι χρόνια και αν αυτό είναι μία προσπάθεια ανοικοδόμησης της τσαλακωμένης εικόνας της χώρας και ενίσχυσης της εθνικής υπερηφάνειας και ηθικού (...).
«Υπάρχει πολιτιστικός πλούτος στην Ελλάδα και δεν αρνείται κανείς ότι οι αρχαιότητες είναι από τα πιο δυνατά χαρτιά της χώρας και με τον τουρισμό να είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πηγή εσόδων μετά την ναυτιλία. Και θα το προωθήσει περισσότερο», σημειώνει το CNN.
Και συνεχίζει: «Λίγες ημέρες πριν σε παρουσίαση στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης επιβεβαιώθηκε από τους ειδικούς ότι τα οστά που βρέθηκαν στον τάφο της Βεργίνας είναι του βασιλιά Φιλίππου Β', πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Όσο η Ελλάδα κοιτά στο παρελθόν της για να κάνει βήματα μπροστά σε έναν καιρό κρίσης, ετοιμάζεται να επαναφέρει στο προσκήνιο ένα πολιτιστικό μπρα ντε φέρ: την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο. Η Ελλάδα υποστηρίζει ότι αφαιρέθηκαν παράνομα και ζητά επαναπατρισμό».
«Μάλιστα, τρεις επιφανείς δικηγόροι έφτασαν στην Ελλάδα για συνομιλίες με την ελληνική κυβέρνηση ώστε να βρεθεί η νομική οδός για την επιστροφή των γλυπτών. Και είναι λίγοι εκείνοι που θα τραβήξουν περισσότερο την προσοχή από την 36χρονη Αμάλ Αλαμουντίν, η οποία προσφάτως έγινε σύζυγος του διάσημου Αμερικανού ηθοποιού, Τζορτζ Κλούνεϊ», προσθέτει το άρθρο.
Κλείνοντας, αναφέρει ότι «και ο ίδιος ο Κλούνεϊ είχε προκαλέσει έκπληξη όταν τάχθηκε υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου για την ταινία του «Μνημείων Άνδρες» τον περασμένο Φεβρουάριο. Η Αμάλ Αλαμουντίν δεν ασχολείται πρώτη φορά με το ζήτημα των μαρμάρων καθώς το 2011 είχε εμπλακεί σε σύνταξη έκθεσης, και τώρα με το υψηλό προφίλ της και μετά το γάμο της με τον Κλούνεϊ αναμένεται να προσελκύσει περαιτέρω το διεθνές ενδιαφέρον για τις ελληνικές αρχαιότητες».
Πηγή: ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου