Αύξησε τη δυναμική του κατά 3,9%
Ψηλά συνεχίζει να κυματίζει η παντιέρα της ναυτιλίας. Παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση , όχι μόνο διατήρησε την πρωτοκαθεδρία, αλλά αύξησε και τη δύναμή της.
Έως και τα τέλη Μαρτίου του 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία του Lloyd’s Register-fairplay και του Committee, ο ελληνικών συμφερόντων στόλος αυξήθηκε σε ποσοστό 3,9% όσον αφορά στον αριθμό πλοίων, αλλά και σε χωρητικότητα κατά 8,1%.
Πιο συγκεκριμένα, έφθασε τα 4.057 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 314,4 εκατομμυρίων τόνων. Σε αυτά υπολογίζονται 374 πλοία διαφόρων τύπων, συνολικής χωρητικότητας 38 εκατομμυρίων τόνων, που είναι υπό ναυπήγηση.
Ανοδική ήταν και η πορεία του υπό ελληνική σημαία στόλου, ο οποίος αυξήθηκε κατά 20 πλοία σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, φθάνοντας τα 839, ενώ αυξήθηκε και η χωρητικότητά του στα 80,4 εκατομμύρια τόνους, από 76,1 εκατομμύρια πέρυσι.
Το ελληνικό νηολόγιο κέρδισε 4,3 εκατομμύρια τόνους χωρητικότητας
Τα περισσότερα ελληνικών συμφερόντων πλοίων πλοία βρίσκονται στο ελληνικό νηολόγιο, 839 τον αριθμό, χωρητικότητας 80,4 εκατομμυρίων τόνων -ποσοστό 20,6% επί συνολικής χωρητικότητας του ελληνόκτητου στόλου- και ακολουθούν η Λιβερία με 739 πλοία 54 εκατ. τόνων, ποσοστό 18%, τα Νησιά Μάρσαλ με 697 πλοία χωρητικότητας 54,8 εκατ. τόνων, ποσοστό 17%, η Μάλτα με 606 χωρητικότητας 48,5 εκατ. τόνων, ποσοστό 15%, ο Παναμάς με 398 και χωρητικότητα 25,2 εκατ. τόνων, ποσοστό 10%, η Κύπρος με 253 των 17,6 εκατ. τόνων, ποσοστό 6% και οι Μπαχάμες με 243 πλοία 17,5 εκατ. τόνων, ποσοστό 6%.
Σε όλους σχεδόν τους τύπους πλοίων οι Έλληνες αύξησαν τη δύναμή τους, με πρώτα τα πλοία μεταφοράς σιδηρομεταλλευμάτων με επιπλέον 104 κομμάτια και 148 υπό ναυπήγηση και τα δεξαμενόπλοια, τα οποία αυξήθηκαν κατά 77, ενώ 80 είναι υπό ναυπήγηση.
Ακολουθούν τα μεταφοράς υγραερίου (LNG), που αυξήθηκαν κατά 13, ενώ 68 είναι υπό ναυπήγηση. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά οκτώ, ενώ 39 βρίσκονται στις γιάρδες.
Τα χημικά και μεταφοράς πετρελαϊκών παραγώγων μειώθηκαν κατά 28, με 34 να είναι υπό ναυπήγηση.
Μειώθηκαν κατά εννέα τα εμπορικά (cargo), αλλά αυξήθηκε η χωρητικότητά τους κατά 266,65 χιλιάδες τόνους.
Επίσης, μειώθηκε κατά έξι πλοία ο στόλος των επιβατηγών.
Ηλικία
Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου είναι δέκα έτη και είναι νεότερος κατά 2,5 χρόνια από το μέσο όρο του παγκόσμιου στόλου, που είναι 12,5 έτη.
Ο μέσος όρος ηλικίας του υπό ελληνική σημαία στόλου είναι 11,4 έτη.
Πηγή: protothema.gr
Ψηλά συνεχίζει να κυματίζει η παντιέρα της ναυτιλίας. Παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση , όχι μόνο διατήρησε την πρωτοκαθεδρία, αλλά αύξησε και τη δύναμή της.
Έως και τα τέλη Μαρτίου του 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία του Lloyd’s Register-fairplay και του Committee, ο ελληνικών συμφερόντων στόλος αυξήθηκε σε ποσοστό 3,9% όσον αφορά στον αριθμό πλοίων, αλλά και σε χωρητικότητα κατά 8,1%.
Πιο συγκεκριμένα, έφθασε τα 4.057 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 314,4 εκατομμυρίων τόνων. Σε αυτά υπολογίζονται 374 πλοία διαφόρων τύπων, συνολικής χωρητικότητας 38 εκατομμυρίων τόνων, που είναι υπό ναυπήγηση.
Ανοδική ήταν και η πορεία του υπό ελληνική σημαία στόλου, ο οποίος αυξήθηκε κατά 20 πλοία σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, φθάνοντας τα 839, ενώ αυξήθηκε και η χωρητικότητά του στα 80,4 εκατομμύρια τόνους, από 76,1 εκατομμύρια πέρυσι.
Το ελληνικό νηολόγιο κέρδισε 4,3 εκατομμύρια τόνους χωρητικότητας
Τα περισσότερα ελληνικών συμφερόντων πλοίων πλοία βρίσκονται στο ελληνικό νηολόγιο, 839 τον αριθμό, χωρητικότητας 80,4 εκατομμυρίων τόνων -ποσοστό 20,6% επί συνολικής χωρητικότητας του ελληνόκτητου στόλου- και ακολουθούν η Λιβερία με 739 πλοία 54 εκατ. τόνων, ποσοστό 18%, τα Νησιά Μάρσαλ με 697 πλοία χωρητικότητας 54,8 εκατ. τόνων, ποσοστό 17%, η Μάλτα με 606 χωρητικότητας 48,5 εκατ. τόνων, ποσοστό 15%, ο Παναμάς με 398 και χωρητικότητα 25,2 εκατ. τόνων, ποσοστό 10%, η Κύπρος με 253 των 17,6 εκατ. τόνων, ποσοστό 6% και οι Μπαχάμες με 243 πλοία 17,5 εκατ. τόνων, ποσοστό 6%.
Σε όλους σχεδόν τους τύπους πλοίων οι Έλληνες αύξησαν τη δύναμή τους, με πρώτα τα πλοία μεταφοράς σιδηρομεταλλευμάτων με επιπλέον 104 κομμάτια και 148 υπό ναυπήγηση και τα δεξαμενόπλοια, τα οποία αυξήθηκαν κατά 77, ενώ 80 είναι υπό ναυπήγηση.
Ακολουθούν τα μεταφοράς υγραερίου (LNG), που αυξήθηκαν κατά 13, ενώ 68 είναι υπό ναυπήγηση. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά οκτώ, ενώ 39 βρίσκονται στις γιάρδες.
Τα χημικά και μεταφοράς πετρελαϊκών παραγώγων μειώθηκαν κατά 28, με 34 να είναι υπό ναυπήγηση.
Μειώθηκαν κατά εννέα τα εμπορικά (cargo), αλλά αυξήθηκε η χωρητικότητά τους κατά 266,65 χιλιάδες τόνους.
Επίσης, μειώθηκε κατά έξι πλοία ο στόλος των επιβατηγών.
Ηλικία
Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου είναι δέκα έτη και είναι νεότερος κατά 2,5 χρόνια από το μέσο όρο του παγκόσμιου στόλου, που είναι 12,5 έτη.
Ο μέσος όρος ηλικίας του υπό ελληνική σημαία στόλου είναι 11,4 έτη.
Πηγή: protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου