Amfipoli News: Τελικά Ρωμιός, Γραικός ή Έλλην;

Σάββατο 2 Μαΐου 2015

Τελικά Ρωμιός, Γραικός ή Έλλην;


Όταν άκουγα για την Ρωμιοσύνη, θεωρούσα την απανταχού Ελληνική παρουσία.
Θεωρούσα κι εγώ - όπως και τόσοι άλλοι – πως οι Έλληνες είναι Ρωμιοί.
Όταν διάβασα ποιά ήταν η ερμηνεία της ονομασίας Ρωμανία, προβληματίστηκα για τον λόγο που τελικά μας είχαν περάσει ως δεδομένο πως εννοούσαν την Ελλάδα.

    Πάμε λοιπόν στα στοιχεία που μας αποκαλύπτουν τις έννοιες με εκτενέστερε αναφορές για το θέμα αυτό.
Με λίγα λόγια στο βιβλίο του ο J. Βiiddeezz, La vie de l' empereur Julien, Paris 1930 (βασικός εμπνευστής του Βιβλίου είναι ο Ρώσος Γ, Ostrogorsky), μας εξηγεί πως αυτό που αναφέρουμε σήμερα ως Βυζάντιο δεν είναι τίποτα άλλο από την εξέλιξη της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας στην ανατολική επικράτειά του.

Οι ίδιοι ως Ρωμαίοι τότε δεν γνώριζαν βέβαια καθόλου αυτή την ονομασία που θα τους βάφτιζαν κάποιοι αργότερα και στην ουσία η περίοδος του αποκαλουμένου Βυζαντίου είναι η νέα φάση που 
πέρασαν οι Ρωμαίοι ως ύπαρξη.

    Αυτό το συμπέρασμα δεν είναι κάποιων που προσπαθούν να δημιουργήσουν πρόβλημα και σύγχυση στο θέμα Βυζάντιο, αλλά είναι και άποψη πολλών Βυζαντινών Ιστορικών οι οποίοι σιωπούν επίσημα σχετικά με το θέμα αυτό.
Ρωμιοί λοιπόν σημαίνει Ρωμαίοι ή καλύτερα οι πολίτες του Ρωμαϊκού Κράτους κι όλοι γνωρίζουμε ποιο ήταν το Ρωμαϊκό Κράτος.

    Για να δούμε όμως την πιθανότητα λάθους αυτής της άποψης.
Ένα κράτος έχει τους δικούς του νόμους, γλώσσα , θρησκεία.
Όταν λοιπόν ο Ιουστινιανός βρήκε μια καθιερωμένη πλέον ως επίσημη των Ρωμαίων θρησκεία κατάσταση, έπρεπε να καθιερώσει και την νομική πλευρά.
Μελέτησε όλες τις τοπικές και διάσπαρτες νομοθεσίες από τον Αδριανό (το 138) έως και τις μέρες του και δημιούργησε το νομικό δίκαιο ή Ιουστινιανό Νομικό Κώδικα, ο οποίος πλέον καθιερώθηκε σε όλη την Ρωμαϊκή επικράτεια.

Η εξελιγμένη μορφή του Ιουστινιανού Κώδικα ήταν η Εξάβιβλος η οποία επικράτησε ως Νομικό Δίκαιο σε όλη την Βυζαντινή περίοδο και επαναλειτούργησε στην επαναστατημένη πλέον Ελλάδα από τον Βασιλιά Όθωνα το 1835.
Έχουμε λοιπόν μια θρησκεία που καθιερώθηκε από τους Ρωμαίους και ένα Νομικό Δίκαιο από την ίδια πηγή.

Στην περίπτωση γλώσσα θα συναντήσουμε πολλούς ισχυρισμούς σχετικά με την ύπαρξη της Ελληνικής στην Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, αλλά κι εκεί θα διαπιστώσουμε πως στα γραπτά που μας παρουσιάζουν υπάρχει μια σύγχυση.

Όμως κι εκεί υπάρχει μια άκρη.


Συνεχίστε την ανάγνωση ΕΔΩ
Διαβάστε επίσης:



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου