Μια άνευ προηγούμενης, ελληνική ταινία, για πρώτη φορά λέει τα πράγματα με τ'όνομα τους, αψηφώντας το όποιο κόστος, πρόβαλε την ιστορική αλήθεια και σήκωσε κύμα στους διψασμένους γι' αυτήν.
Υπό την καταπληκτική σκηνοθετική διδασκαλεία του κ. Γ. Σταμπουλόπουλου, να στοχεύει τον συνειρμικό λογισμό όπως αυτήν του Ευριπίδη στις "Βάκχες", απ'όπου έδωσε και τ'όνομα στην ταινία!
Με τις συγκεκριμένες ενδυματολογικές επιλογές (τέλειες σε όλη την ταινία) και τα αποσπάσματα από τις Βάκχες που συμπεριέλαβε, είναι η πιο θαυμάσια ρεαλιστική τέλεση που έχει δει ποτέ σύγχρονος θεατής από αρχαία τραγωδία!
Είμαστε σίγουροι πως θα μείνει για πάντα στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου!
Αμέτρητα συγχαρητήρια!!!
Περίληψη
Ανατολική Ρωμαϊκή αυτοκρατορία (Βυζάντιο), τέλη του 4ου μ. Χ. αιώνα.
Αιγαίο. Άπνοια. Ένα καράβι ασάλευτο μέσ' στην ομίχλη. Το κυνήγι ενός φυγάδα. Το κυνήγι της Μοίρας.
Λάζαρος ο Καππαδόκης και Τιμόθεος ο Σκηνικός. Θύτης και θύμα! Η αφήγηση του Αθανάσιου –πιστού ακόλουθου του Λάζαρου– ξετυλίγει το νήμα των γεγονότων.
Παρελθόν. Η Αίγυπτος, οι αιρετικοί, μαγεία και έκσταση, βία και αίμα. Ο Τιμόθεος παιδί. Η πρώτη μοιραία συνάντηση.
Αργότερα, στην Αντιόχεια, ο Τιμόθεος ο Σκηνικός –“μέγιστος τραγωδός της εποχής του”– παίζει στο θέατρο τις “Βάκχες” του Ευριπίδη και ξεσηκώνει τον λαό κατά του αυτοκράτορα. Επανάσταση!
Ο Λάζαρος ο Καππαδόκης, σταλμένος απ' τον αυτοκράτορα, φθάνει στην Αντιόχεια μετά την αιματηρή καταστολή της εξέγερσης.
Η δεύτερη μοιραία συνάντηση. Ο Λάζαρος φυλακίζει τον Τιμόθεο. Σιγά σιγά, οι ρόλοι αλλάζουν. Ο θύτης μετατρέπεται σε θύμα, και οδηγείται στην παράνοια.
Σεισμός! Η φυλακή γκρεμίζεται και ο Τιμόθεος ο Σκηνικός εξαφανίζεται για πάντα.
Κυνηγώντας ένα όραμα, ο Λάζαρος ο Καππαδόκης, φθάνει ως τη Θράκη –στην Ελλάδα– το άντρο των ειδωλολατρών. Εδώ, όπου οι Μαινάδες (“Βάκχες” αληθινές) οργιάζουνε στα δάση προς τιμήν του Διόνυσου, παίζεται και η τελευταία πράξη της τραγωδίας.
Ο Λάζαρος ο Καππαδόκης, “μαχόμενος εναντίον αρχεγόνων μύθων και δυνάμεων ακατανοήτων”, κατασπαράσσεται απ’ τις Μαινάδες.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου