Το έγκλημα που έχει συντελεστεί στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης με την τσιμεντοποίησή του είναι ήδη γνωστό και έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις καθώς έχουν σημειωθεί και πάρα πολλές καταγγελίες. Μάλιστα οι καταγγελίες αυτές έχουν «συνδέσει» το τσιμέντωμα όχι με καμιά προοπτική καλύτερης αισθητικής του χώρου αλλά με την πασαρέλα, με τη μορφή φωτογράφισης των μοντέλων του, που θα κάνει στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, ο οίκος Christian Dior με την μεσολάβηση -με το …αζημίωτο;- της Μαρέβας Μητσοτάκη.
Την ίδια ώρα όμως συντελείται ένα μεγάλο έγκλημα και στο άλλο «σήμα κατατεθέν» της πολιτιστικής και ιστορικής μας κληρονομιάς,σ την Αρχαία Ολυμπία. Ένα τεράστιο έγκλημα με πολύ μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, που φτάνουν μέχρι τον (γνωστό…) Μπλι Γκέις και δεν θα γινόταν φυσικά να μην έχουν την προσωπική σφραγίδα του Κούλη Μητσοτάκη. Γίνεται μπίζνα στην Ελλάδα χωρίς την ανάμειξη τη δική του και της Μαρέβας; Όχι βέβαια. Όμως, ενώ η περιοχή βράζει κυριολεκτικά τις τελευταίες ημέρες το έγκλημα αυτό παραμένει μέχρι τώρα «θαμμένο» από τα …πετσωμένα και καλοταϊσμένα από τον «Μωϋσή» μέσα ενημέρωσης.
Με λίγα λόγια αυτό που καταγγέλλεται και αποκαλύπτεται είναι ότι ο Κούλης ουσιαστικά χάρισε -με την έννοια ότι τον εκχώρησε- το χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας στον αμερικανικό κολοσσό που ίδρυσε ο -πολυπράγμων τώρα με την πανδημία και τη διεθνή φάμπρικα των εμβολιασμών- Μπιλ Γκέιτς γιανα την εκμεταλλευτεί εμπορικά και οικονομικά. Πρόκειται για ένα διπλό ανοσιούργημα. Από τη μία είναι το οικονομικό σκάνδαλο και από την άλλη το πολύ χειρότερο, η ξεδιάντροπη εμπορευματοποίηση του ιερού χώρου και των αξιών που εκφράζει.
Το πρόβλημα άρχισε να αναδεικνύεται όταν εδώ και μερικές ημέρες ξεφύτρωσαν ξαφνικά τέσσερις κεραίες πολυεθνικής ανάμεσα στα αρχαία μνημεία, μέσα στο Στάδιο, στην είσοδο και σε ένα φυλάκιο. μίαΣε έναν από τους ιερότερους χώρους παγκοσμίως εκεί όπου οι αρχαίοι μας πρόγονοι σύστηναν στην ανθρωπότητα την ευγενή άμιλλα, τον αλτρουισμό, τα ολυμπιακά ιδεώδη αντί της υλικής διαμάχης και του εφήμερου κέρδους. Η πρώτη και ανεπίσημη δικαιολογία που διακινήθηκε ήταν ότι αυτό έγινε για καλύτερο… virtual reality του παγκόσμιου μνημείου. Μόλις οι αντιδράσεις σε τοπικό επίπεδο -και ευρύτερα στην περιοχή- άρχισαν να φουντώνουν, με εντολή του υπουργείου Πολιτισμού και της Λ. Μενδώνη -που ήδη βαρύνεται με όλα τα άλλα εγκλήματα- από την τοπική εφορεία αρχαιοτήτων είπαν στους διαμαρτυρόμενους ότι «οι κεραίες αυτές είναι μόνο για γρήγορο ιντερνετ και για τίποτα άλλο». Μάλιστα για να το …δικαιολογήσουν πρόσθεταν ότι οι άδειες εκκρεμούσαν από το 2016 και τώρα το ΚΑΣ έβγαλε την απόφαση και ότι «είναι μία μικρή παρέμβαση και είναι απαραίτητη…».
Εδώ όμως υπάρχει η παγίδα στην οποία όπως προκύπτει δεν πέφτουν οι φορείς και κάτοικοι της περιοχής που γνωρίζουν καλά την πραγματικότητα. Πίσω από αυτή τη δικαιολογία για το «πιο γρήγορο ίντερνετ» τι υπάρχει; Το μεγάλο πρότζεκτ που πήρε η Microsoft κατόπιν προσωπικής συμφωνίας του Κούλη Μητσοτάκη με τον σημερινό της πρόεδρο.
Πριν γίνει πρωθυπουργός -κάτι που ήταν πια δεδομένο λόγω της κατάρρευσης του ΣΥΡΙΖΑ- ο Κούλης είχε συναντηθεί στο Νταβός με τον πρόεδρο της Microsoft Μπραντ Σμιθ με τον οποίο έκαναν, εν όψει της ανόδου της ΝΔ στην εξουσία- την αρχική συμφωνία «συνεργασίας στον τομέα του πολιτισμού, της τεχνολογίας και των ψηφιακών δυνατοτήτων». Τον περασμένο Φεβρουάριο ο Σμιθ, αφού επισκέφθηκε την Αρχαία Ολυμπία, συναντήθηκε στην Αθήνα πάλι με τον Κούλη, αυτή τη φορά ως πρωθυπουργό. Εκεί έκλεισαν τη δουλειά που εκτός των άλλων πτυχών σημαίνει και πολύ, παρά πολύ χρήμα. Δισεκατομμύρια αν υπολογίσει κανείς και τη διαφήμιση και την υπεραξία που θα προκύψει. Το πρότζεκτ προβλέπει τη «δυνατότητα θέασης τρισδιάστατων παραστάσεων των μνημείων» για τον επισκέπτη του αρχαιολογικού χώρου της Ολυμπίας και του Μουσείου της Αρχαίας Ολυμπίας μέσα από το κινητό του αλλά και από οπουδήποτε άλλου βρίσκεται.
Κατόπιν προσωπικής εντολής του Μητσοτάκη, μέσω της Μενδώνη, όπως έγινε και και το σκάνδαλο της «επένδυσης στο Ελληνικό» πριν από περίπου ένα χρόνο το πρότζεκτ, με τη …χαριτωμένη μορφή της «πολιτιστική χορηγίας της Microsoft» εγκρίθηκε από το ΚΑΣ και μπήκε μπροστά η εφαρμογή του. Το υπουργείο Πολιτισμού εξέδωσε τότε, με την …επίβλεψη της Άννα Παναγιωταρέα, δελτίο Τύπου πανηγυρίζοντας «για την ομόφωνη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου σχετικά με την αποδοχή της πρότασης της Microsoft για πολιτιστική χορηγία στην Αρχαία Ολυμπία». Η αρχική συμφωνία μάλιστα ήταν αυτό να ξεκινήσει με την αφή της ολυμπιακής φλόγας και να λανσαριστεί επίσημα κατά την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο. Ο κορονοϊός χάλασε λίγο τα σχέδια.
—————————————
Τώρα λοιπόν που …ξανατελειώνουμε με την πανδημία, συνεχίζουν εκεί που σταμάτησαν. Γι αυτό τοποθετήθηκαν σε πρώτη φάση οι ειδικές αυτές κεραίες. Η τοποθέτησή τους είναι αναγκαία στο πλαίσιο της συμφωνίας με την Microsoft με σκοπό όχι τόσο την βελτίωση της ποιότητας σήματος κινητής τηλεφωνίας, που χρησιμοποιούν ως δικαιολογία, διότι αυτό θα γίνεται …παρεμπιπτόντως. Αλλά για την δημιουργία συνθηκών δημιουργίας εικονικής πραγματικότητας που θα επιτρέπουν το απομακρυσμένο ψηφιακό βίωμα του χώρου με την χρήση σχετικού app του πολυεθνικού κολοσσού. Με πρόσχημα το «άνοιγμα» της ιερής γης της Ολυμπίας στην «εικονική πραγματικότητα», ξεκινάει ένα πολλαπλός βιασμός με εικόνες που είναι από μόνες τους ανατριχιαστικές. Εκεί όπου στο ιερό άλσος οι αθλητές συναγωνίζονταν στον δρόμο, το άλμα και τη δισκοβολία γράφοντας την Ιστορία του Ελληνισμού, ο ιερός χώρος καταλύεται από την εμπορευματοποίηση, την αλλοίωση, τις ακτινοβολίες και τα δισεκατομμύρια των πολυεθνικών του Γκέιτς και των άλλων αφεντικών του Κούλη…
Mαυρογιαλούρος
ΠΗΓΗ: makeleio.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου