Ἡ Θάληστρις ξεχώριζε γιὰ τὸ ψυχικὸ σθένος καὶ τὴν ὀμορφιά της ἀπὸ τὶς ὑπόλοιπες Ἀμαζόνες. Ἔφυγε ἀπὸ τὸν τόπο της μὲ τὴ μύχια σκέψη νὰ συνευρεθεῖ μὲ τὸν ἄνδρα ποὺ εἶχε ἐπιβληθεῖ τοῦ ξακουστοῦ βασιλέα της Περσίας Δαρείου.
Σύμφωνα μὲ τὴν πλέον πρόσφατη μαρτυρία του Διόδωρου τοῦ Σικελιώτη, ὁ Ἀλέξανδρος ἐντυπωσιάστηκε τόσο ἀπὸ τὸ ἀπροσδόκητο τῆς ἐπίσκεψης, ὅσο κι ἀπὸ τὴν ἐμφάνιση τῶν ἀρματωμένων γυναικῶν καὶ ζήτησε ἀπὸ τὴν Θάληστρη νὰ μάθει τὸ λόγο τῆς ἐπίσκεψής της. Ἐκείνη τοῦ ἀπάντησε ὅτι ἀφοῦ ἔμαθε τὰ ἐπιτεύγματά του, εἶχε ἀποφασίσει νὰ φέρει στὸν κόσμο τὸ παιδί του καὶ γιὰ τὸν λόγο αὐτό, τὸν προσκαλοῦσε σὲ ἐρωτικὴ συνεύρεση.
Ὅπως ἐξηγεῖ ὁ Διόδωρος, αὐτὸς ἦταν ὁ ἐπιφανέστερος τῶν ἀνδρῶν κι ἐκείνη ἀνώτερη σὲ δύναμη καὶ θάρρος ὅλων τῶν γυναικῶν, κάτι ποὺ προφανῶς θὰ ἀπέδιδε ἀπογόνους οἱ ὁποῖοι, λόγῳ ὑπερθετικῶν χαρακτηριστικῶν των γονέων τους θὰ ξεπερνοῦσαν σὲ τελειότητα κάθε θνητό. Αὐτὴ ἡ ἀντίληψη γιὰ τὴ μητρότητα, ἀποτελοῦσε εὐρέως διαδεδομένη πεποίθηση κατὰ τὴν ἀρχαιότητα.
Ἡ πρόσκληση δὲν ξένισε τὸν Ἀλέξανδρο, ὁ ὁποῖος ἀνταποκρίθηκε πρόθυμα, ὅπως σημειώνει ὁ Διόδωρος. Ἀφοῦ πέρασαν δεκατρία μερόνυχτα σὰν ζευγάρι, τὴν τίμησε προσφέροντάς της ἁπλόχερα ἀποχαιρετιστήρια δῶρα καὶ στὴ συνέχεια ἡ Θάληστρις ἀποχώρησε μὲ τὴν συνοδεία της. Ὁ Ἰουστῖνος παρέχει μερικὲς ἀκόμη λεπτομέρειες σχετικὰ μὲ τὴ μεγάλη ἀναταραχὴ ποὺ προκάλεσε ἡ ἄφιξη τῶν ἐντυπωσιακὰ ἐνδεδυμένων Ἀμαζόνων στὸ στρατόπεδο τοῦ Ἀλεξάνδρου.
Ἡ Θάληστρις ἦταν περίεργα ντυμένη γιὰ γυναῖκα, τονίζει ὁ Ἰουστῖνος κι ὁ σκοπὸς τῆς ἐπίσκεψής της προκάλεσε ἔκπληξη γενικότερα: εἶχε φθάσει ἀποζητῶντας ἐρωτικὴ ἐπαφή. Ὁ Ἀλέξανδρος ἀποφάσισε νὰ συντροφεύσει γιὰ δεκατρεῖς ἡμέρες τὴν ἐπισκέπτριά του. Ὅταν ἐκείνη σιγουρεύτηκε ὅτι εἶχε συλλάβει, ἔφυγε, σχολιάζει ὁ Ἰουστῖνος.
Μιὰ ἄλλη πρώιμη περιγραφὴ τῆς συνάντησής τους, προσφέρει πιὸ παραστατικὲς λεπτομέρειες. Ὁ Κούρτιος, τὸν 1ο αἰῶνα μ.Χ. ἀναφέρει ὅτι ἡ Θάληστρις φλεγόμενη ἀπὸ ἐπιθυμία νὰ συναντήσει τὸν βασιλέα, ἔφυγε ἀπὸ τὸν τόπο της μὲ μεγάλη συνοδεία. Πλησιάζοντας τὴν περιοχὴ ὅπου αὐτὸς εἶχε στρατοπεδεύσει, ἔδωσε ἐντολὴ σὲ ἀγγελιοφόρους νὰ προηγηθοῦν καὶ νὰ προαναγγείλουν τὴν ἄφιξη καὶ τὶς προθέσεις της. Μὲ τὴ συγκατάθεση τοῦ Ἀλεξάνδρου, ἔφθασε στὸ στρατόπεδο μὲ φρουρὰ 300 γυναικῶν, ἀφήνοντας πίσω τὸ ὑπόλοιπο τοῦ στρατεύματός της.
Ἡ ἐνδυματολογικὴ περιγραφή του Κούρτιου σκιαγραφεῖ σὲ γενικὲς γραμμὲς τυπικὴ ἐμφάνιση Ἀμαζόνων, ὅπως μᾶς εἶναι γνώριμη ἀπὸ τὴν ἑλληνικὴ ἀγγειογραφία καὶ παρατηρεῖ ὅτι ἡ Θάληστρις φοροῦσε ροῦχο δεμένο λίγο πιὸ πάνω ἀπὸ τὰ γόνατα (ἐνδεχομένως μιὰ φαρδιὰ φούστα κατάλληλα ἀνασηκωμένη γιὰ ἱππασία). Ἂν ὑποθέσουμε ὅτι ἡ Θάληστρις ἦταν στὴν πραγματικότητα ἔφιππη τοξότρια, μέλος ὁμάδας Σάκων – Σκυθῶν, τότε ἀρχαῖες καλλιτεχνικὲς ἀπεικονίσεις Ἀμαζόνων καὶ Σκυθῶν καθὼς καὶ κτερίσματα ἀπὸ τάφους γυναικῶν ἐνταφιασμένων μὲ τὸν ὁπλισμό τους, θὰ μποροῦσαν νὰ μᾶς βοηθήσουν νὰ συμπληρώσουμε τὴν εἰκόνα τῆς ἐμφάνισής της.
Συνήθιζαν νὰ φοροῦν μυτερὰ ἢ μαλακὰ καπέλα, μακρυμάνικα χιτώνια διακοσμημένα μὲ ἀστραφτερὲς εἰκόνες ζώων, ζῶνες μὲ περίτεχνες χρυσὲς πόρπες, ἐφαρμοστὰ παντελόνια μὲ σχέδια ἢ φοῦστες ἱππασίας, μπότες ἀπὸ μαλακὸ δέρμα καὶ κάπες ἀπὸ τομάρια αἰλουροειδῶν.
Πηγή: chilonas/Ancient Greek Civilization


Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου