Η φορητή συσκευή γίνεται το ψηφιακό σακίδιο, απελευθερώνοντας τη δημιουργικότητα διδασκόμενων και διδασκόντων
Η εικόνα της σχολικής τάξης όπου το κάθε παιδί και ο δάσκαλος έχει στα χέρια του ένα tablet, εμπλουτίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία, μπορεί να μην είναι ακόμα τόσο διαδεδομένη στη χώρα μας, δεν είναι όμως εντελώς άγνωστη.
Τα εκπαιδευτήρια Πλάτων, Δούκα και Νέα Γενιά Ζηρίδη, το Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο, το Διεθνές Σχολείο Πειραιά και τα εκπαιδευτήρια Παλλάδιο και Πράξις & Πράξεις είναι μεταξύ των ελληνικών σχολείων που εφαρμόζουν τα τελευταία χρόνια το πρόγραμμα «ένα iPad για κάθε μαθητή».
Πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι το εκπαιδευτικό μοντέλο αλλάζει, ο κάθε μαθητής έρχεται στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η φορητή συσκευή γίνεται το ψηφιακό σακίδιο, απελευθερώνοντας τη δημιουργικότητα διδασκόμενων και διδασκόντων.
Πρόσφατα τα εκπαιδευτήρια Πλάτων παρουσίασαν το έργο μαθητών και εκπαιδευτικών πάνω στο οικοσύστημα εφαρμογών και συσκευών της Apple.
Όπως είπε η Βάσια Παπαδοπούλου, αναπληρώτρια γενική διευθύντρια των εκπαιδευτηρίων, η προσαρμογή δεν είναι εύκολη, αλλά είναι αναγκαία. Τα παιδιά λειτουργούν δημιουργικά και την ίδια στιγμή αποκτούν σημαντικές ψηφιακές δεξιότητες, απαραίτητες για τα επόμενα βήματά τους.
Αναφερόμενη στις αρχικές αντιδράσεις κάποιων εκπαιδευτικών, μπροστά στην «πρόκληση του iPad», παραδέχτηκε ότι υπήρξαν περιπτώσεις συναδέλφων της που δίστασαν να ακολουθήσουν το νέο μοντέλο. «Είναι αλήθεια ότι ως εκπαιδευτικοί καθυστερήσαμε να προσαρμοστούμε στη νέα, ψηφιακή πραγματικότητα, να φύγουμε από το χαρτί και το μολύβι. Ο αρχικός φόβος ήταν μήπως οι μαθητές μας γνωρίζουν πιο πολλά από εμάς. Όμως, βλέποντας τις δυνατότητες που μας παρέχει η τεχνολογία, καταλάβαμε ότι πρέπει να μπούμε στην τάξη καλά προετοιμασμένοι, έτοιμοι να διδάξουμε τα παιδιά μας μαθαίνοντας παράλληλα και εμείς οι ίδιοι. Έτσι, με τον χρόνο και την εξοικείωση οι όποιες αμφιβολίες ξεπεράστηκαν».
Πηγή: protothema.gr
Η εικόνα της σχολικής τάξης όπου το κάθε παιδί και ο δάσκαλος έχει στα χέρια του ένα tablet, εμπλουτίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία, μπορεί να μην είναι ακόμα τόσο διαδεδομένη στη χώρα μας, δεν είναι όμως εντελώς άγνωστη.
Τα εκπαιδευτήρια Πλάτων, Δούκα και Νέα Γενιά Ζηρίδη, το Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο, το Διεθνές Σχολείο Πειραιά και τα εκπαιδευτήρια Παλλάδιο και Πράξις & Πράξεις είναι μεταξύ των ελληνικών σχολείων που εφαρμόζουν τα τελευταία χρόνια το πρόγραμμα «ένα iPad για κάθε μαθητή».
Πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι το εκπαιδευτικό μοντέλο αλλάζει, ο κάθε μαθητής έρχεται στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η φορητή συσκευή γίνεται το ψηφιακό σακίδιο, απελευθερώνοντας τη δημιουργικότητα διδασκόμενων και διδασκόντων.
Πρόσφατα τα εκπαιδευτήρια Πλάτων παρουσίασαν το έργο μαθητών και εκπαιδευτικών πάνω στο οικοσύστημα εφαρμογών και συσκευών της Apple.
Όπως είπε η Βάσια Παπαδοπούλου, αναπληρώτρια γενική διευθύντρια των εκπαιδευτηρίων, η προσαρμογή δεν είναι εύκολη, αλλά είναι αναγκαία. Τα παιδιά λειτουργούν δημιουργικά και την ίδια στιγμή αποκτούν σημαντικές ψηφιακές δεξιότητες, απαραίτητες για τα επόμενα βήματά τους.
Αναφερόμενη στις αρχικές αντιδράσεις κάποιων εκπαιδευτικών, μπροστά στην «πρόκληση του iPad», παραδέχτηκε ότι υπήρξαν περιπτώσεις συναδέλφων της που δίστασαν να ακολουθήσουν το νέο μοντέλο. «Είναι αλήθεια ότι ως εκπαιδευτικοί καθυστερήσαμε να προσαρμοστούμε στη νέα, ψηφιακή πραγματικότητα, να φύγουμε από το χαρτί και το μολύβι. Ο αρχικός φόβος ήταν μήπως οι μαθητές μας γνωρίζουν πιο πολλά από εμάς. Όμως, βλέποντας τις δυνατότητες που μας παρέχει η τεχνολογία, καταλάβαμε ότι πρέπει να μπούμε στην τάξη καλά προετοιμασμένοι, έτοιμοι να διδάξουμε τα παιδιά μας μαθαίνοντας παράλληλα και εμείς οι ίδιοι. Έτσι, με τον χρόνο και την εξοικείωση οι όποιες αμφιβολίες ξεπεράστηκαν».
Πηγή: protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου