Tην παραγωγή της τελευταίας έκδοσης του μοντέλου της Beetle αναστέλλει η Volkswagen, όπως η ίδια γνωστοποίησε μέσα από ανακοίνωσή της. Ο λόγος για ένα όχημα που αποτέλεσε σήμα κατατεθέν πολλές φορές στην ιστορία από το 1938.
Ήταν ένα σύμβολο της μεταπολεμικής αναγέννησης της Γερμανίας αλλά και της αυξανόμενης ευημερίας της μεσαίας τάξης. Λειτούργησε ως ένα παράδειγμα παγκοσμιοποίησης που πουλήθηκε μαζικά και αγαπήθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο.
Αποτέλεσε έμβλημα της κουλτούρας των ΗΠΑ τη δεκαετία του ’60 ενώ πάνω απ′ όλα έμεινε στην ιστορία για τη φινέτσά του.
Ο πρωτότυπος σχεδιασμός του οχήματος εμπνεύστηκε από τον μηχανικό Φερντινάντ Πόρσε, ο οποίος προσελήφθη για να εκπληρώσει το έργο του Αδόλφου Χίτλερ με στόχο τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που θα άφηνε το στίγμα του στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Σε μια προσπάθεια ειδικότερα να κατασκευαστεί ένα προσιτό οικονομικά αυτοκίνητο για τους Γερμανούς εργαζόμενους, ο Αδόλφος Χίτλερ έδωσε εντολή στον μηχανικό Φέρντιναντ Πόρσε να σχεδιάσει ένα απλό, οικονομικό αυτοκίνητο για τον λαό.
Το Type 1, όπως ονομάστηκε το πρώτο Beetle που παρήχθη, δανείστηκε στοιχεία από παλιότερα οχήματα της Πόρσε, αλλά και της τσεχοσλοβακικής Tatra. Τον Μάιο του 1938, ο Χίτλερ εγκαινίασε το εργοστάσιο της Volkswagen στο Γούλφσμπεργκ. Η μαζική παραγωγή σταμάτησε εξαιτίας του Β′ Παγκοσμίου Πολέμου, αλλά είχαν ήδη κατασκευαστεί ορισμένα μοντέλα για αξιωματικούς του γερμανικού στρατού.
Μετά το τέλος του πολέμου, το εργοστάσιο τέθηκε υπό τον έλεγχο των Βρετανών. Έως το τέλος του έτους, πάνω από 10.000 οχήματα κατασκευάστηκαν και μία δεκαετία αργότερα είχαν πουληθεί ένα εκατομμύριο Type 1.
Mερικά χρόνια αργότερα υπό την καθοδήγηση του Γουίλιαμ Μπέρνμπαχ της διαφημιστικής εταιρείας Doyle Dane Bernbach (DDB), με έδρα τη Νέα Υόρκη, δημιουργήθηκε η διαφήμιση «Think small» για τη Volkswagen. Σαράντα χρόνια αργότερα, αυτή η διαφήμιση βραβεύθηκε ως η καλύτερη διαφημιστική καμπάνια του 20ού αιώνα.
Το 2018 και με τις πωλήσεις να βρίσκονται σε καθοδική πορεία, η Volkswagen ανακοίνωσε το τέλος της παραγωγής του Beetle. Θα υπάρξουν δύο τελευταία μοντέλα, το Final Edition SE (η τιμή του θα ξεκινά από τα 25.995 δολ.) και το Final Edition SEL (από 29.995 δολ.), τα οποία θα είναι διαθέσιμα και σε κάμπριο εκδόσεις.
Να σημειωθεί πως η αυτοκινητοβιομηχανία υπέστη σημαντική πτώση στις πωλήσεις της σαφώς επηρεασμένη από το σκάνδαλο που είδε το φως της δημοσιότητας την περασμένη χρονιά και το οποίο αφορούσε την παραποίηση των ρύπων σε 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως.
Ήταν όταν οι μηχανικοί της παραδέχτηκαν πως είχαν εγκαταστήσει σε ντιζελοκίνητα οχήματα ειδικό λογισμικό, που περιόριζε την εκπομπή οξειδίων του αζώτου κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών ελέγχων. Ετσι, τα αυτοκίνητα εμφανίζονταν να πληρούν τις αυστηρές προϋποθέσεις της αμερικανικής νομοθεσίας χωρίς να κάνουν συμβιβασμούς στην απόδοση, διότι σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης ο μηχανισμός αντιρρυπαντικού ελέγχου υπολειτουργούσε.
H αποκάλυψη οδήγησε σε διώξεις ορισμένων στελεχών στην Αμερική και στην επιβολή προστίμου ενός δισ. ευρώ στη VW από τα γερμανικά δικαστήρια.
(Με πληροφορίες από Αssociated Press)
huffingtonpost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου