Η δίαιτα Ayds και ένα καταπληκτικό παρασκεύασμα καταστράφηκαν όταν αναγνωρίστηκε ο ιός AIDS
Μεταξύ 1930 και 1940, η εταιρεία Carlay από το Σικάγο του Ιλλινόις δημιούργησε ένα καταπραϋντικό διαιτητικό φάρμακο που ονομαζόταν Ayds. Ωστόσο η επιχείρηση πουλήθηκε στην Campana Corporation και η Campana πωλήθηκε στην Dow Chemical. Στη δεκαετία του 1960, η Dow πούλησε την επιχείρηση στην Purex και προσέλαβε θρυλικούς αστέρες του Χόλιγουντ και άλλες διασημότητες για να υποστηρίξουν το προϊόν. Το 1981, η Purex εγκατέλειψε την επιχείρηση πουλώντας την στην Jeffrey Martin.
Καθόλη τη δεκαετία του 1970 και στις αρχές της δεκαετίας του 1980, η Ayds ήταν πολύ επιτυχημένη, αποφέροντας πολλά χρήματα στην Campana. Τα πράγματα ήταν ακόμη καλά όταν η επιχείρηση πωλήθηκε στην Jeffrey Martin. Εντούτοις, μεταξύ του 1982 και του 1987, ένας ιός με όνομα HIV στον τρόμο οδηγώντας σε μια κατάσταση που οι επιστήμονες αποκαλούσαν AIDs, ένα ακρωνύμιο για το σύνδρομο Acquired Immunodeficiency. Ακουγόταν ακριβώς όπως και το Ayds.
Ολονύκτιες τηλεοπτικές εκπομπές και εφημερίδες έδειχναν εικόνες υγιών νέων ανθρώπων να πεθαίνουν ξαφνικά σε διάστημα εβδομάδων ή μηνών. Οι μεταγγίσεις αίματος μόλυναν ακόμα και παιδιά. Οι μητέρες μόλυναν βρέφη. Ολόκληρη η αφρικανική ήπειρος άρχισε να μολύνεται από τον ιό, καταστρέφοντας γενιές.
Οι πωλήσεις της Ayds διατηρούσαν σταθερό τον ρυθμό τους ώσπου το 1987 η Dep Corporation εξαγόρασε την Jeffrey.
Ένα χρόνο αργότερα, το 1988, τα έσοδα της Ayds είχαν καταρρεύσει κατά 50%. Η αξία της μάρκας καταστράφηκε εντελώς, πέρα από την ελπίδα οποιασδήποτε λύτρωσης. Για μια στιγμή, υπήρξε μια αίσθηση ανατροπής όταν η διοίκηση ανακοίνωσε ότι επρόκειτο να επαναπροσδιορίσει και να ξαναλανσάρει το προϊόν. Επιλέχθηκε νέο όνομα. Τα στελέχη ανακοίνωσαν ότι το νέο, επανεισαγόμενο προϊόν θα ονομαζόταν… «Diet Ayds».
Αν και είναι δύσκολο να το πιστέψουμε, αλλά η ομάδα μάρκετινγκ πίσω από το Ayds φαινόταν ότι δεν καταλάβαινε ότι όλα ήταν εναντίον τους: Ότι οι άνθρωποι προσπαθούσαν να αποφύγουν το AIDs με κάθε κόστος, πράγμα που σήμαινε ότι δεν επρόκειτο να πάρουν Ayds από το παντοπωλείο.
Η διαφήμιση ήταν ουσιαστικά χωρίς περιεχόμενο και οι ιδιοκτήτες είχαν «παραλύσει» από τον φόβο της αλλαγής για να δράσουν αποφασιστικά. Οι αρχικοί ισχυρισμοί, οι οποίοι είχαν διαψευσθεί, ήταν ότι θα μπορούσατε να «χάσετε 5 κιλά σε 5 ημέρες με Ayds».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου