Σε λίγες εβδομάδες το πλωτό γεωτρύπανο Tungsten Explorer θα προχωρήσει στην υλοποίηση του γεωτρητικού προγράμματος που έχουν προγραμματίσει η κοινοπραξία Total-Eni-Kogas στην ΑΟΖ της Κύπρου. Το πλωτό γεωτρύπανο Tungsten Explorer μπορεί να κάνει γεώτρηση μέχρι βάθους 13 χιλιομέτρων εκ των οποίων τα 4 χιλιόμετρα είναι το θαλάσσιο βάθος. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 7 ερευνητικές γεωτρήσεις και μία επιβεβαιωτική ενώ η κοινοπραξία Exxon-Mobil-Qatar θα κάνει μία επιβεβαιωτική με άλλο γεωτρύπανο. Οι γεωτρήσεις της κοινοπραξίας Total-Eni-Kogas θα γίνουν σε 6 παραχωρήσεις-περιοχές που αμφισβητούνται από την “παντοδύναμη” Τουρκία.
Διερωτώμαι τι κότσια έχουν οι Κύπριοι και ιδιαίτερα ο υπουργός Λακκοτρύπης. Ούτε οι Τούρκοι τον ενοχλούν ούτε οι περιβαλλοντολόγοι; Οι Κύπριοι αξιοποιώντας τα κοιτάσματα φυσικού αερίου, μέχρι σήμερα ανακάλυψαν 0.5 τρις Μ3 φυσικού αερίου, έφεραν κοντά τους Γάλλους, Ισραηλίτες και Αιγυπτίους. Ανάπτυξη και τεράστια γεωπολιτική αναβάθμιση. Δεν ασχολούνται με την πράσινη ενέργεια και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ασχολούνται με την επιβίωση της χώρας τους.
Στην Ελλάδα από το 1983 έχει εντοπιστεί το κοίτασμα πετρελαίου στο Κατάκολο. Έχουν περάσει 35 χρόνια και γεώτρηση ακόμα δεν έχει γίνει. Τα κοίτασμα πετρελαίου στον Πατραϊκό έχει εντοπιστεί από την Αμερικάνικη εταιρεία Triton το 1994. Πέρασαν 25 χρόνια γνωρίζοντας ότι το απόθεμα μπορεί να υπερβαίνει τα 150 εκατ. βαρέλια, δηλαδή να είναι μεγαλύτερο του Πρίνου, και ακόμα γεώτρηση δεν έχει γίνει.
Το ίδιο συμβαίνει και με τους στόχους Πύρο και Αχιλλέα δυτικά της Κέρκυρας. Το ίδιο και στην Ήπειρο. Υπάρχει μια ραθυμία και ανικανότητα από το κράτος να εκμεταλλευτεί τον ορυκτό του πλούτο του επ’ ωφελεία του λαού του. Δεν θέλει καμία γεωπολιτική αναβάθμιση. Περιμένει τα πάντα από τους ξένους. Ασχολείται με την πράσινη ενέργεια όταν τα κύρια προβλήματα της χώρας του είναι η ανεργία, η μετανάστευση η υπογεννητικότητα, η έλλειψη ιατρικής περίθαλψης και χίλια δυο άλλα πράγματα. Πώς θα λύσουμε αυτά τα προβλήματα;
Σε ένα άρθρο που (ανα)δημοσίευσε το DP ο πρόεδρος της ΕΔΕΥ ανέφερε ότι πιθανόν, οι στόχοι στο Ιόνιο και Κρήτη να φιλοξενούν ποσότητες της τάξης των 2,3 τρις Μ3 φυσικού αερίου και στο Ιόνιο να υπάρχει αργό πετρέλαιο της τάξης του 1 δισ. βαρρλιών. Παρ’ όλο ότι διαφωνώ με αυτές τις εκτιμήσεις, διερωτώμαι αν κανένας στο ΥΠΕΝ, έστω και με αυτές τις ποσότητες, υπολόγισε πόσες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν (δεκάδες ίσως και εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις), τι έσοδα θα έχει το δημόσιο, συν την γεωπολιτική αναβάθμιση της χώρας.
Έτσι καταπολεμάται η ανεργία, η μετανάστευση, η υπογεννητικότητα, η αναβάθμιση των ενόπλων δυνάμεων η έλλειψη ιατρικής περίθαλψης, κοκ. Θα μπορέσει κάποιος από το ΥΠΕΝ να μας πει πόσες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν από την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τι έσοδα θα έχει το ελληνικό δημόσιο, μάλλον έξοδα λόγω των επιδοτήσεων, και ποια θα είναι η γεωπολιτική αναβάθμιση της Ελλάδας;
Στο ΥΠΕΝ που είναι κατ’ εξοχήν τεχνικό υπουργείο πρέπει να υπηρετούν μηχανικοί και γεωεπιστήμονες όχι θεωρητικοί επιστήμονες. Στις 2 Ιανουαρίου υπογράφεται η κατασκευή του East-Med, έργο Ελλήνων μηχανικών της ΔΕΠΑ που ξεκίνησε όταν στο ΥΠΕΚΑ ο υπουργός, ο υφυπουργός και ο γενικός γραμματέας ήταν μηχανικοί.
Κυβέρνηση τότε ήταν το δίδυμο Σαμαρά-Βενιζέλου. Επί των ημερών τους προωθήθηκε ο ΤΑΠ, ο IGB και αναβαθμίστηκε η Ρεβυθούσα. Δεν ασχολήθηκαν με την πράσινη ενέργεια. Ασχολήθηκαν με το μέλλον του ελληνικού λαού.
Σχολιάζει για το DP ο καθηγητής ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΣΚΟΛΟΣ
defence-point.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου