Η συμφωνία παραχώρησης της Εγνατίας για 35 έτη περιλαμβάνει ένα εφάπαξ τίμημα 1,496 δις €, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 420 εκ. € εντός της πρώτης πενταετίας, συν 7,5% των εσόδων της – ένα ποσοστό που αναμένεται να είναι της τάξης των 850 εκ. € για ολόκληρη την 35ετία. Επομένως τα έσοδα του δημοσίου θα είναι 1,496 δις € συν 850 εκ. € – οπότε 2,346 δις €.
Για τα έργα συντήρησης της 35ετίας δε υπολογίζεται να δαπανηθούν 280 εκ. €. Με κριτήριο τώρα τα 850 εκ. € των εσόδων του δημοσίου από το ποσοστό των 7,5%, τα συνολικά έσοδα της ΤΕΡΝΑ στα 35 έτη λειτουργίας της Εγνατία θα είναι περίπου 11,5 δις €. Για να καταλάβουμε βέβαια το κέρδος του ιδιώτη, θα έπρεπε να γνωρίζουμε τα έξοδα του για τη λειτουργία των διοδίων κλπ. – αν και δεν φανταζόμαστε να υπερβαίνουν το 50% των εσόδων.
Μόνο από μία τέτοια ανάλυση θα μπορούσε να συμπεράνει κανείς εάν η συμφωνία είναι συμφέρουσα ή ζημιογόνα, θετική ή σκανδαλώδης για το δημόσιο – σημειώνοντας πως τουλάχιστον το 1,496 δις € θα οδηγηθεί στους δανειστές έναντι των δημοσίων χρεών μας που όμως, παρά το ξεπούλημα, συνεχίζουν να αυξάνονται ραγδαία. Στα 387 δις € στα τέλη Ιουνίου ή στο 234% περίπου του ΑΕΠ μας.
Συνεχίστε ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου