Ενας 58χρονος Ελληνας είναι ο οδηγός που ανασύρθηκε, νωρίτερα σήμερα, απανθρακωμένος από το φλεγόμενο πλοίο Euroferry Olympia - Αναγνωρίστηκε από τον γιο του λόγω των τατουάζ που έφερε η σορός που εντόπισαν οι πυροσβέστες
λληνας είναι ο νεκρός οδηγός που εντοπίστηκε το απόγευμα της Κυριακής (20/2) στο πλοίο «Euroferry Olympia», καθώς αναγνωρίστηκε η σορός του από τον γιο του. Πρόκειται για 58χρονο Ελληνα, που εγκλωβίστηκε και βρήκε μαρτυρικό θάνατο, στην καμπίνα του φορτηγού του. Σύμφωνα με πληροφορίες, καθοριστικό ρόλο στην αναγνώριση έπαιξαν τα τατουάζ που είχε στο σώμα του.
Την ίδια ώρα, συνεχίζονται οι υπεράνθρωπες προσπάθειες από τα σωστικά συνεργεία που επιχειρούν στο φλεγόμενο πλοίο «Euroferry Olympia» με την ελπίδα να βρουν ζωντανούς τους δέκα άνδρες που εξακολουθούν να αγνοούνται. Νωρίτερα, το απόγευμα της Κυριακής (20/2) εντοπίστηκε μία απανθρακωμένη σορός στην καμπίνα ενός φορτηγού στο γκαράζ 2. Ο άτυχος άνδρας, που ήταν ανάμεσα στους 11 αγνοούμενους του πλοίου, το οποίο πήρε φωτιά τα ξημερώματα της περασμένης Παρασκευής, ανοιχτά της Κέρκυρας, εγκλωβίστηκε και δεν κατάφερε να γλιτώσει. Οπως ανακοίνωσε η Πυροσβεστική, σε ανάρτηση στο Twitter, η σορός του ανασύρθηκε, ενώ οι ενέργειες έρευνας και διάσωσης συνεχίζονται
Συνολικά αυτή τη στιγμή επιχειρούν 43 πυροσβέστες, οι οποίοι μπαίνουν ανά δεκάδες στα γκαράζ, καθώς δεν μπορεί να αντέξει κάποιος στο εσωτερικό του πλοίου πάνω από 45 λεπτά. Σημειώνεται ότι μέχρι αυτή την ώρα, υπάρχουν ακόμα χώροι όπου δεν μπορούν να προσεγγίσουν οι πυροσβέστες λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών, ενώ τα γκαράζ που φοβούνται περισσότερο για εγκλωβισμένους είναι το δεύτερο και το τρίτο.
Δείτε φωτογραφίες από την ανάσυρση του νεκρού άνδρα που έδωσε στη δημοσιότητα η Πυροσβεστική:
Αυτή τη στιγμή οι πυροσβέστες επιχειρούν στο δεύτερο και θα προσπαθήσουν να μπουν και στα υπόλοιπα δύο για να ψάξουν για τυχόν εγκλωβισμένους. Σημειώνεται ότι στο πρώτο γκαράζ βρισκόταν ο 21χρονος Λευκορώσος που βρέθηκε σήμερα ζωντανός και νοσηλεύεται για προληπτικούς λόγους στην Πνευμονολογική Κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Κέρκυρας. Σύμφωνα με τον διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Κέρκυρας, Λεωνίδα Ρουμπάτη, «ο 21χρονος φέρει μόνο ενδείξεις αφυδάτωσης, ενώ του γίνονται όλες οι εξετάσεις». «Από τις πρώτες πληροφορίες με τους γιατρούς είπε ότι άκουγε και άλλες φωνές. Ελπίζουμε να υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι ζωντανοί και να είναι καλά στην υγεία τους», δήλωσε ο κ. Ρουμπάτης.
Εξάλλου εντός της ημέρας αναμένεται να αποσωληνωθεί ο 65χρονος Βούλγαρος οδηγός, καθώς βελτιώνεται η υγεία του. Εξιτήρια από το νοσοκομείο θα λάβουν σήμερα και ο Αφγανός, αλλά και ο Ρουμάνος, διασωθείς επιβάτης, ενώ στο νοσοκομείο θα παραμείνουν για νοσηλεία δύο άτομα που βρίσκονται στην Πνευμονολογική Κλινική. Να σημειωθεί ότι μετά το τραγικό συμβάν και κατά την αποβίβασή τους στην Κέρκυρα χρειάσθηκε αρχικά να διακομίσθηκαν με το ΕΚΑΒ στο ΤΕΠ του Γ.Ν. Κέρκυρας 10 ασθενείς εννέα άνδρες και μία γυναίκα, στους οποίους παρασχέθηκαν άμεσα οι πρώτες βοήθειες.
Η απάντηση του ομίλου Grimaldi στα περί άθλιων συνθηκών
Σε σχέση με τους πρόσφατους ισχυρισμούς του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΟΦΑΕ) σχετικά με υποτιθέμενες κακές συνθήκες ταξιδιού των μελών του στο πλοίο Euroferry Olympia, το οποίο πήρε φωτιά τη νύχτα της 18ης Φεβρουαρίου 2022, ο όμιλος Grimaldi επιθυμεί να προβεί στην ακόλουθη δήλωση.
«Όπως και τα άλλα πλοία του ομίλου Grimaldi, το Euroferry Olympia υποβάλλεται σε τακτικό καθαρισμό και απολύμανση τόσο των καμπινών όσο και των κοινόχρηστων χώρων, ενώ οι εργασίες συντήρησης είναι συνήθης πρακτική. Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση. Αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του ομίλου Grimaldi. Επιπλέον, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κανόνας αυτός τηρείται από όλους τους επιβάτες επί του πλοίου, ιδίως από τους οδηγούς φορτηγών, η εκκένωση του χώρου φορτίου ελέγχεται πριν από τον απόπλου και οι καθορισμένες ομάδες πληρώματος περιπολούν τακτικά στα καταστρώματα του γκαράζ κατά τη διάρκεια του πλου.
Εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου.
Όσον αφορά τους ισχυρισμούς του ΣΕΟΦΑΕ περί υπεράριθμων κρατήσεων του Euroferry Olympia στην Ηγουμενίτσα το βράδυ της 18ης Φεβρουαρίου, πρόκειται για άλλη μια ανακριβή δήλωση, καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων (για εμπορεύματα και επιβάτες) του ομίλου Grimaldi δεν επιτρέπει καμία υπεράριθμη κράτηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση των επιβατών, μόνο το 42% της χωρητικότητας των επιβατών ήταν κατειλημμένο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του Euroferry Olympia στις 18ης Φεβρουαρίου 2022.
Όσον αφορά τους χώρους διαμονής των επιβατών, οι 77 καμπίνες (που αντιστοιχούν σε 308 κρεβάτια) και τα 409 ανακλινόμενα καθίσματα του πλοίου μπορούσαν εύκολα και άνετα να φιλοξενήσουν τους 239 επιβάτες (εκ των οποίων 159 οδηγοί) που ταξίδευαν στο πλοίο (για ένα ταξίδι 9 ωρών και όχι 25 ωρών, όπως εσφαλμένα αναφέρει το Σωματείο). Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, όπως σε όλα τα πλοία του ομίλου Grimaldi, ένας ορισμένος αριθμός καμπινών διατέθηκε στους οδηγούς φορτηγών προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ανάγκες τους. Εν προκειμένω, και οι 159 οδηγοί που βρίσκονταν στο πλοίο είχαν καμπίνα, καθώς και άλλοι 26 επιβάτες.
Τέλος, οι ισχυρισμοί ότι το Euroferry Olympia που μετέφερε φορτηγά με επικίνδυνα φορτία δεν μπορούσε να μεταφέρει και επιβάτες, αποτελούν για άλλη μια φορά ανακριβή δήλωση, καθώς το εν λόγω πλοίο είναι ένα επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο, πιστοποιημένο να μεταφέρει τόσο επιβάτες όσο και φορτία, συμπεριλαμβανομένου του φορτίου ΙΜΟ».
reader.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου