Amfipoli News: Μπισκότα αμυγδάλου από τη Νεάπολη Λασιθίου

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2023

Μπισκότα αμυγδάλου από τη Νεάπολη Λασιθίου

 


Τα αμυγδαλομπισκότα της κυρίας Ελένης!

Ο τίτλος δεν μπήκε τυχαία. Είναι σημαντική η καταγωγή των μπισκότων αυτής της συνταγής. Γιατί όταν μια συνταγή με αμύγδαλα προέρχεται από τη Νεάπολη, έχει «άλλο βάρος». Το Μεραμπέλλο βλέπετε υπήρξε ο κατεξοχήν αμυγδαλότοπος της Κρήτης οπότε οι αμυγδαλοσυνταγές της ιστορικής του πρωτεύουσας, της Νεάπολης, έχουν ιδιαίτερη αξία! Δεν έδωσα λοιπόν τυχαία τον τίτλο σ’ αυτά τα εξαιρετικά μπισκότα αμυγδάλου.


Σας έχω ξαναμιλήσει για την προσωπική μου σχέση για την μικρή αυτή πόλη της ενδοχώρας του νομού Λασιθίου. Κατά το ¼ νεαπολιώτισσα αφού η μητέρα του πατέρα μου καταγόταν από εκεί, αλλά συναισθηματικά μάλλον περισσότερο αφού πολλές φορές ο συχωρεμένος ο πατέρας μου με αποκαλούσε πειρακτικά μεραμπελιώτισσα ίσως γιατί έβλεπε στοιχεία της μάνας του πάνω μου…Περισσότερα για την αγαπημένη μου Νεάπολη θα σας πω άλλη φορά για να μη γίνει “σεντόνι” αυτή η ανάρτηση. Παρεμπιπτόντως, πρέπει να πω ότι την τελευταία φορά που πέρασα από κει αγόρασα την ωραιότερη σουμάδα εμπορίου που έχω δοκιμάσει τα τελευταία χρόνια!


Την συνταγή μου παραχώρησε πρόθυμα η διαδικτυακή φίλη κυρία Ελένη Δ.-Τζ.. Είχε δημοσιεύσει στον προσωπικό της λογαριασμό φωτογραφίες των μπισκότων και όταν της ζήτησα τη συνταγή μου απάντησε με τρόπο που με συγκίνησε πολύ:

“Άμα σου πω ότι είχα σκοπό να σου τα στείλω φωτογραφία μαζί με τη συνταγή. Είναι παλιά συνταγή της μανούλας μου που έχει φύγει και δεν την αλλάζω με καμιά. Θα σου τη στείλω σε μήνυμα κάποια στιγμή, πάντως σε σκέφτηκα”.

Είναι να μη συγκινηθείς όταν άνθρωποι που δεν γνωρίζεις σε σκέφτονται όταν φτιάχνουν συνταγές δικών τους ανθρώπων και σου τις εμπιστεύονται με τόση προθυμία; Αυτή η εμπιστοσύνη που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα σ’ εμένα και σε ανθρώπους απ’ όλη την Κρήτη που μόνο διαδικτυακά γνωρίζω,  έχει εκφραστεί πολλές φορές με παραχώρηση οικογενειακών συνταγών γεγονός που με τιμά ιδιαίτερα. Με κάνει να νοιώθω περήφανη γι αυτή τη σελίδα αλλά και υπεύθυνη για το χειρισμό αυτής της κληρονομιάς με σεβασμό και τιμή.

Μπισκότα αμυγδάλου από τη Νεάπολη Λασιθίου

Αλλά ας πάμε στη συνταγή. Όπως θα δείτε έχει ελάχιστα υλικά και είναι πολύ εύκολη. Τα μπισκότα είναι τραγανά, αλλά καθόλου σκληρά. Λιώνουν στο στόμα που λέμε… Εγώ έφτιαξα τη μισή δόση και βγήκαν 55 μπισκότα κανονικού μεγέθους. Τα έφτιαξα την προηγούμενη Κυριακή, και διαπίστωσα εκ των υστέρων ότι δεν είχα ασπρισμένα αμύγδαλα οπότε χρησιμοποίησα αμύγδαλα φιλέ. Έγιναν τέλεια και έτσι, αλλά επειδή δεν με έφτασαν ούτε αυτά στόλισα απλώς τα μισά με ένα ολόκληρο αμυγδαλάκι!


Παρατηρήσεις

  • Η υφή της ζύμης επιτρέπει και κόψιμο με κουπ πατ αν τα θέλουμε με σχέδια.
  • Παραθέτω τη συνταγή όπως μου την έστειλε η κυρία Ελένη. Δεν έβαλα ελαιόλαδο, ήθελα την πρώτη φορά να είναι σκέτα βουτύρου, αλλά την επόμενη φορά θα το επιχειρήσω.  Το ελαιόλαδο είναι 140 gr και όχι 240 gr, όπως  μου είπε η κυρία Ελένη όταν  τη  ρώτησα  περισσότερες  λεπτομέρειες. 
  • Οι πρόσθετες πληροφορίες-συμβουλές της ήταν να μη χρησιμοποιήσω ολόκληρο ένα κιλό αλεύρι (για ολόκληρη τη δόση μιλούσαμε) και να μη χρησιμοποιήσω καθόλου φουσκωτικό. Επίσης μου είπε ότι σε ολόκληρη τη δόση χρειάζεται περίπου 600 gr αμύγδαλα, υπολογισμένα με το μάτι… Εγώ χρησιμοποίησα λιγότερα επειδή δεν είχα παραλείποντας όμως όχι αυτά που έχει το μείγμα των μπισκότων αλλά από το τύλιγμά τους όπως προανέφερα.
  • Επειδή έφτιαξα μισή δόση, έβαλα 2 κρόκους αλλά μικρών αυγών και όχι 1,5 όπως θα έπρεπε τηρώντας κατά γράμμα τη συνταγή.
  • Ευχαριστώ για άλλη μια φορά την κυρία Ελένη και όλες τις φίλες και φίλους της σελίδας που μου εμπιστεύονται συνταγές τους. Ελπίζω να ανταποκρίνομαι στον τρόπο που θέλουν να τις χειριστώ και συνεχίζουν να με εμπιστεύονται!

 cretangastronomy.gr

Διαβάστε επίσης:



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου