Από τη στιγμή που ήρθε στο φως το μεγαλείο του τύμβο της Αμφίπολης ξέσπασε ένας απίστευτος πόλεμος ανάμεσα στους αρχαιολόγους για το πότε χρονολογείται ο τάφος και ποιος μπορεί να είναι ο «ένοικος». Είναι και θέμα πολιτικής η ελληνικότητα του τάφου; Η καθηγήτρια κλασικής αρχαιολογίας Όλγα Παλαγγιά πρωτοστάτησε στο μέτωπο όσων υποστηρίζουν ότι ο τάφος της Αμφίπολης δεν είναι ελληνικός και μακεδονικός, αλλά ρωμαϊκός.
Το 2008 η Όλγα Παλαγγιά έλεγε τα ίδια για τον μεγαλειώδη τάφο του Φιλίππου ΙΙ που αποκάλυψε ο Μανόλης Ανδρόνικος στη Βεργίνα.
Τότε, ήταν συνεργάτιδα του Σκοπιανού αρχαιολόγου Ευγένιο Μπόρζα και είχε αμφισβητήσει τα ευρήματα του Μανόλη Ανδρόνικου στη Βεργίνα, υποστηρίζοντας πως ο τάφος που είχε βρεθεί δεν ήταν του Φιλίππου του Β' (πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου).
Μάλιστα τη θέση αυτή είχαν υποστηρίξει ο Μπόρζα και η κ. Παλαγγιά σε άρθρο τους που είχε δημοσιευθεί στο National Geographic στις 23 Απριλίου 2008. Στο συγκεκριμένο δημοσίευμα που είχε αναπαραχθεί μάλιστα σε πολλές αρχαιολογικές ιστοσελίδες ανά τον κόσμο αναφερόταν πως ο τάφος ανήκει στον Φίλιππο τον Αριδαίο και στη σύζυγό του και όχι στον Φίλιππο τον Β τον πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Αρα δεν ήταν ελληνικός και μακεδονικός.
Το άρθρο στο National Geographic
Το 2008 η Όλγα Παλαγγιά είχε κατηγορηθεί για φιλοσκοπιανή προπαγάνδα εξαιτίας του άρθρου που δημοσιεύτηκε στο National Geographic.
Διαβάστε το άρθρο ΕΔΩ
H εφημερίδα το Εθνος, το 2008, είχε κατηγορήσει ανοιχτα την Ολγα Παλαγγιά για φιλοσκοπιανή προπαγάνδα και έδωσε διαστάσεις στο θέμα, σε άρθρο με τίτλο «Επίθεση στον τάφο του Φιλίππου».
Η κ. Παλαγγιά αναγκάστηκε τότε να στείλει επιστολή στο Εθνος:
Η επιστολή της Ολγας Παλαγγιά
«Κύριε Διευθυντά, το σημερινό (σ.σ. της 29ης Απριλίου 2008) δημοσίευμα «Επίθεση στον τάφο του Φιλίππου. Το National Geographic αμφισβητεί τον Ανδρόνικο με σκοπιανή... ομπρέλα» αποτελεί αήθη επίθεση στο πρόσωπό μου, υπονοώντας ότι εξυπηρετώ σκοπιανά συμφέροντα επειδή αποδίδω τον Τάφο Β της Βεργίνας όχι στον Φίλιππο Β της Μακεδονίας, αλλά στον γιο του, Φίλιππο Γ Αρριδαίο, ετεροθαλή αδελφό και διάδοχο του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Κατά το δημοσίευμά σας, η απόδοση του Τάφου Β στον Φίλιππο Γ συνεπάγεται ότι η Βεργίνα δεν είναι οι αρχαίες Αιγές, με αποτέλεσμα να επιτρέπει στην προπαγάνδα των Σκοπίων να επιχειρηματολογούν ότι οι Αιγές δεν βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους. Προφανώς η εφημερίδα σας αγνοεί ότι ο Φίλιππος Γ θάφτηκε στις Αιγές όπως μας πληροφορεί ο αρχαίος ιστορικός Διόδωρος, επομένως, όπου βρίσκεται ο τάφος του, εκεί είναι αναγκαστικά και οι Αιγές.
Ο συνεργάτης μου Ευγένιος Μπόρζα δεν είναι Σκοπιανός αλλά Αμερικανός ιστορικός ρουμανικής καταγωγής. Η άποψη ότι ο Τάφος Β ανήκει στον Φίλιππο Γ δεν είναι καινούργια. Την έχουμε παρουσιάσει σε δημοσιεύσεις και διαλέξεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Εκείνο που παρέλειψε να γράψει η εφημερίδα σας είναι ότι αφαιρούμε μεν τον Τάφο Β από τον Φίλιππο Β, του αποδίδουμε όμως τον διπλανό Τάφο Α. Πρόκειται για οικογενειακό νεκροταφείο της οικογένειας του Μεγάλου Αλεξάνδρου γιατί ο παραδίπλα τάφος, Τάφος Γ, στέγαζε το σώμα του γιου του, Αλεξάνδρου Δ .
Αφορμή για το δημοσίευμα του Ν National Geographic υπήρξε το συνέδριο που οργανώσαμε στο Σικάγο για τη χρονολόγηση των βασιλικών τάφων της Βεργίνας. Το Νάσιοναλ Τζεογκράφικ επικεντρώθηκε σε ένα από τα συμπεράσματά μας, ότι ο Τάφος Β περιείχε τα όπλα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, τα οποία πήρε ο αδελφός του Φίλιππος Γ Αρριδαίος. Υποστηρίξαμε ότι η χρυσελεφάντινη ασπίδα της Βεργίνας δεν ανήκε στον Φίλιππο Β αλλά στον Αλέξανδρο και ότι θάφτηκε μαζί με τον αδελφό και διάδοχό του. Πώς μπορούν οι απόψεις μας αυτές να εκληφθούν ως προπαγάνδα των Σκοπίων όταν το μόνο μας μέλημα είναι να αποδείξουμε ότι ο ελληνικός λαός κατέχει τα όπλα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και ότι ο Φίλιππος Β είναι θαμμένος δίπλα στον γιο του Φίλιππο Γ Αρριδαίο στη βασιλική πρωτεύουσα των Αιγών;
Η εφημερίδα σας γράφει ότι στο συνέδριο της Αμερικής δεν εκλήθησαν να μιλήσουν οι μαθητές του Ανδρόνικου. Δεν εκλήθησαν γιατί κάθε ανακοίνωση της δικής μας άποψης επέφερε επί των κεφαλών μας υβριστικά δημοσιεύματα των εφημερίδων. Το δημοσίευμα της 29ης Απριλίου αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Δυστυχώς ο επιστημονικός διάλογος φαίνεται ότι είναι αδύνατος. Οποιος δεν συμφωνεί με τις απόψεις τους, στιγματίζεται ως Σκοπιανός. Φέρω βαρέως την προσβολή αυτή προς το πρόσωπό μου και προς το πρόσωπο του συνεργάτη μου, διακεκριμένου ιστορικού και φιλέλληνα Ευγενίου Μπόρζα.»
Τι απάντησε η Αγγελική Κοτταρίδη, από την ομάδα του Μανόλη Ανδρόνικου
Άμεση ήταν η αντίδραση της Αγγελικής Κοτταρίδη, η οποία ήταν μέλος της ομάδας του Μανόλη Ανδρόνικου και με άρθρο της απάντησε στους Μπόρζα και Παλαγγιά.
«Οι τάφοι είναι βασιλικοί, και αυτό ουδείς το έχει ποτέ αμφισβητήσει. Η κεραμική του τάφου ΙΙ, που είναι ο τάφος του Φιλίππου του Β', ανήκει αυστηρά στο δεύτερο μισό του 4ου αιώνα π.Χ.».
Τέσσερις βασιλείς είχαν πεθάνει τότε στη Μακεδονία. Ο Φίλιππος ο Β', το 336 σε ηλικία 45 ετών, ο Αλέξανδρος ο Γ' (το 326 σε ηλικία 33 ετών), ο Φίλιππος Γ' ο Αριδαίος (το 317 κοντά στα 40 του χρόνια) και ο μικρός Αλέξανδρος, το 308 σε ηλικία 13 ετών. Ο νεκρός του βασιλικού τάφου ήταν περίπου 45 ετών.
Η κ. Κοτταρίδη υπενθυμίζει ότι ο Διόδωρος αναφέρει πως ο Φίλιππος Αριδαίος εκτελέστηκε το 317 από την Ολυμπιάδα. Ο Κάσσανδρος έκανε ανακομιδή των οστών και τα μετέφερε με τιμές στις Αιγές. Σε περίπτωση ανακομιδής, «δεν μπορούμε να έχουμε νεκρική πυρά επάνω από τον τάφο. Εδώ όμως, έχουμε».
Αναδίπλωση από το «National Geographic»: Δεν υιοθετούμε τις απόψεις του καθηγητή Μπόρζα
Με επιστολή του προς το Εθνος ο καθηγητής Ν. Σ. Μάργαρης, διευθυντής της ελληνικής έκδοσης, σημείωνε ανάμεσα σε άλλα:
«Το άρθρο που διαβάσατε στην ιστοσελίδα του National Geographic (nationalgeographic.com), και πιο συγκεκριμένα στη στήλη National Geographic News, αφορά ρεπορτάζ της δημοσιογράφου, η οποία πήρε συνέντευξη από τον συγκεκριμένο συνταξιούχο καθηγητή αρχαιολογίας -που πιθανώς έχει καταγωγή από τα Σκόπια- και παρουσίασε την ανακοίνωσή του τον Ιανουάριο σε συνέδριο του Αμερικανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου».
Το επίσημο διεθνές περιοδικό «ούτε είχε ούτε πρόκειται να έχει κάποιο άρθρο για το θέμα», αναφέρει ο κ. Μάργαρης.
Τα ίδια λέει σήμερα η Ολγα Παλαγγιά για την Αμφίπολη
Μάχη να αποδείξει ότι ούτε ο τάφος της Αμφίπολης είναι ελληνικός και μακεδονικός, αλλά ρωμαϊκός, δίνει και σήμερα η Όλγα Παλαγγιά. Από την πρώτη στιγμή επιμένει στην άποψή της πως το μνημείο της Αμφίπολης δεν είναι μακεδονικού τύπου και ότι δεν χτίστηκε τον 4ο αλλά τον 1ο π.Χ. αιώνα.
Μιλώντας σήμερα στο Mega τόνισε:
«Εγώ λέω ότι μπορεί να είναι του 1ου αιώνα π.Χ. Έλληνες έχουν κατασκευάσει το μνημείο, σε ελληνικό έδαφος βρίσκεται, αλλά πιστεύω ότι έχει χρηματοδοτηθεί από Ρωμαίους».
Μάλιστα υποστήριξε πως με τον τύμβο της Αμφίπολης παίζονται πλέον πολιτικά παιχνίδια και γίνεται προσπάθεια εκμετάλλευσης των ανακαλύψεων λόγω της ευαίσθητης περιοχής της Μακεδονίας.
Άφησε μάλιστα και υπαινιγμούς ότι οι αρχαιολόγοι της ανασκαφής τα κάνουν όλα για τη χρηματοδότηση:
«Η ανασκαφή είναι πολύ μεγάλη, το μνημείο τεράστιο και απαιτούνται πολλά χρήματα. Είναι εξαρτημένη από την κυβέρνηση η ανασκαφική ομάδα καθώς η ανασκαφή απαιτεί τεράστια χρηματοδότηση και έτσι, όπως υποστήριξε χαρακτηριστικά η κυρία Παλαγγιά, «αν είχε βρεθεί αλλού ο τάφος π.χ. στην Τεγέα δεν θα είχε δοθεί τόσο μεγάλη σημασία. Η Μακεδονία είναι μια ευαίσθητη περιοχή και για τον λόγο αυτό γίνεται όλη αυτή η φασαρία».
Η κ.Παλαγγιά επέμεινε στην άποψη ότι ίσως πρόκειται για ένα μνημείο που χτίστηκε μετά τη μάχη των Φιλίππων, λέγοντας ότι πρόκειται για ένα ηρώο πεσόντων.
«Άλλωστε πιστεύω ότι στην Αμφίπολη δεν είναι μόνο ένας ο νεκρός, αλλά περισσότεροι. Πιστεύω ότι χτίστηκε ως ηρώο για τη μάχη των Φιλίππων» είπε, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι «το γεγονός ότι δεν έχει θυρόφυλλα δείχνει ότι το μνημείο ήταν επισκέψιμο, αντίθετα όλοι οι μακεδονικοί τάφοι ήταν σφραγισμένοι. Για τον λόγο αυτό λέω ότι είναι μεταγενέστερο και όχι μακεδονικού τύπου».
Πηγή: iefimerida.gr






Έσεις γιατι την αναπαράγετε αυτη την γυνάικα; Κατεβάστε τις αηδίες της το συντομότερο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυτυχώς φάνηκε το αληθινό της πρόσωπο, ευχαριστούμε για την ενημέρωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό απόγευμα!
Συνεργατιδα Σκο(ρ)πιανου ε; Ετσι εξηγουνται πολλα !!!
ΑπάντησηΔιαγραφή«το γεγονός ότι δεν έχει θυρόφυλλα δείχνει ότι το μνημείο ήταν επισκέψιμο, αντίθετα όλοι οι μακεδονικοί τάφοι ήταν σφραγισμένοι. Για τον λόγο αυτό λέω ότι είναι μεταγενέστερο και όχι μακεδονικού τύπου».
ΑπάντησηΔιαγραφήΤάδε έφη η Κα Παλαγγιά.
Πως μπορεί ο τύμβος να ήταν επισκέψιμος όταν έχουν βρεθεί 4 τοίχοι σφράγισης από πέτρες πωρόλιθου?Μήπως από τις τρύπες 40x50 εκατοστών?Θα μας τρελάνετε με αυτά που λέτε.Όταν τα ίδια τα λεγόμενά σου έρχονται σε αντίθεση με τα γεγονότα και τα ευρήματα τότε πρέπει να το ψάξουμε λίγο παραπάνω το θέμα,Δύο είναι τα ενδεχόμενα.
Πρώτον:Επιζητεί δημοσιότητα μέσω της αμφισβήτησης
Δεύτερον:Εξυπηρετεί κάποια άλλη πολιτική/εθνική ατζέντα.
Ότι και να είναι από τα δύο πάντως την κάνει επικίνδυνη.
Δεν τσατίζομαι με το site που καλά κάνει και μας ενημερώνει για το τι λέγεται γύρω από τον τύμβο αλλά με τα ΜΜΕ που δίνουν βήμα σε "επιστήμονες" που με τα λεγόμενα τους το μόνο που καταφέρνουν είναι να αυτοεκτεθούν.
H prwth mou entypwsh otan eida ta eurimata stin vergina htan "kyta o Filippos eixe ton idio thoraka me ton Aleksandro..." O thorokas enai oloidios me ton thoraka pou forouse o Aleksandros thn maxi ths Issou. (vlepe psifidoto Pompiias) Ola ta eurimata tou tafou B myrizoun Aleksandro, idiaitera to opla. Exoun ginei polles epistimonikes eksetaseis sta kokalla tou tafou B pou apokleioun na einai tou Filipou B. To exete apithano na einai kapoios allos thamenos ekei me ta opla tou Aleksandrou timitika? giati? Apla me to etsi mou aresei.
ΑπάντησηΔιαγραφήEdw kserame oti o tafos ths Amfipolis einai ths Roksanis kai tou Aleksandrou D' prin kan vroume thn eisodo. Pws? Pote sthn Ellada den exei vrethei arxaios tafos me to onoma tou nekrou apekso.Na vlepoume me ta matia oxi me ta autia...
Κανείς από την αρχαιολογική ομάδα της Περιστέρη δεν βγήκε να πει ποιος είναι ο ένοικος του τύμβου.Το μόνο που έχει ειπωθεί από επίσημα χείλη είναι η χρονολογία κατασκευής του τύμβου, ο μηχανικός του έργου και ότι το μέγεθος και η ποιότητα κατασκευής μαρτυρά κάποιον σημαίνοντα ένοικο της εποχής μετά το θάνατο του Αλεξάνδρου(είτε συγγενή είτε στρατηγό).
ΔιαγραφήΌλα όσα έχουν ακουστεί κατά περιόδους σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές είναι από αρχαιολόγους που δεν έχουν καμμία επαφή με την συγκεκριμένη ανασκαφή, από πολιτικάντηδες και από την κουτσή Μαρία μιας και όλοι έχουμε άποψη επί του θέματος.
Γι αυτό πρώτα να ελέγχεις τις πηγές σου πριν διαμορφώσεις και εκφράσεις την άποψή σου.Φιλικά πάντα
Όσο για το θέμα των όπλων του Αλεξάνδρου στον τάφο του Φιλίππου κανείς πιστεύω δεν θα μπορούσε να αποκλείσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο.Αυτό στο οποίο ήταν κατηγορηματικά αντίθετοι οι συνεργάτες του Ανδρόνικου είναι η άποψη της Κας Παλαγγιά ότι ο Ταφος ανήκει στον Φιλιππό Γ Αρριδαίο,ετεροθαλή αδελφό του μεγαλέξανδρου ο οποίος δολοφονήθηκε από στρατιώτες του και τα οστά του μεταφέρθηκαν και τάφηκαν στις Αιγές από τον Κάσσανδρο όταν αυτός ανακηρύχθηκε βασιλιάς της Μακεδονίας.
Η αντίθεση αυτή έγκειται σε 2 βασικά στοιχεία.
1ον: Στον τάφο του Φιλίππου Β βρέθηκαν κτερίσματα από ελεφαντόδοντο που αναπαριστούν τον Αλέξανδρο και τον Φίλιππο Β να κυνηγούν.Από την στιγμή που δεν μπορεί να είναι θαμμένος εκεί ο Αλέξανδρος μιας και οι πηγές δείχνουν Αλεξάνδρεια τότε πρέπει ναι είναι του Φιλίππου Β.
2ον: Ο Φίλιππος Γ Αρριδαίος όπως είπα νωρίτερα πέθανε αλλού πράγμα που σημαίνει ότι η νεκρική του πυρά έγινε αλλου.Στην ταφική παράδοση των Μακεδόνων ο νεκρός βασιλέας αφού καιγόταν μαζί με όλα τα κτερίσματα και όπλα του το τύμβος χτίζονταν γύρω από το σημείο της νεκρικής του πυράς.Στον τάφο του Φιλίππου Β φαίνεται ξεκάθαρα ότι στο σημείο που κάηκε ο νεκρός χτίστηκε και ο τύμβος.Άρα δεν υπάρχει καμμία περίπτωση να είναι ο Φίλιππος Γ Αρριδαίος.
Η γη μας κρύβει καλά τα μυστικά της ωστόσο όλα τα ευρήματα δείχνουν Φίλιππο Β.Αυτή που με το έτσι μου αρέσει όπως λες και εσύ φέρεται είναι η Κα Παλαγγιά.
Η Αγγελική Κοτταρίδη, από την ομάδα του αείμνηστου Μανόλη Ανδρόνικου, εχει δηλωσει : «Οι τάφοι είναι βασιλικοί, και αυτό ουδείς το έχει ποτέ αμφισβητήσει. Η κεραμική του τάφου ΙΙ, που είναι ο τάφος του Φιλίππου του Β’, ανήκει αυστηρά στο δεύτερο μισό του 4ου αιώνα π.Χ.».
ΔιαγραφήΤέσσερις βασιλείς είχαν πεθάνει τότε στη Μακεδονία. Ο Φίλιππος ο Β’, το 336 σε ηλικία 45 ετών, ο Αλέξανδρος ο Γ’ (το 326 σε ηλικία 33 ετών), ο Φίλιππος Γ’ ο Αριδαίος (το 317 κοντά στα 40 του χρόνια) και ο μικρός Αλέξανδρος, το 308 σε ηλικία 13 ετών. Ο νεκρός του βασιλικού τάφου ήταν περίπου 45 ετών.
Η κ. Κοτταρίδη (της ομαδας Ανδρονικου) υπενθυμισε ότι ο Διόδωρος αναφέρει πως ο Φίλιππος Αριδαίος εκτελέστηκε το 317 από την Ολυμπιάδα. Ο Κάσσανδρος έκανε ανακομιδή των οστών και τα μετέφερε με τιμές στις Αιγές. Σε περίπτωση ανακομιδής, «δεν μπορούμε να έχουμε νεκρική πυρά επάνω από τον τάφο. Εδώ όμως, έχουμε». Πρωτη αποδειξη που η Παλαγγια δεν μπορει να αντικρουσει..
«Για το νεκρό του θαλάμου τα νέα πορίσματα οδηγούν σε ακριβέστερο καθορισμό της ηλικίας του (41-49 ετών), και εντοπίζουν εκφυλιστικές αλλοιώσεις, χρόνιες παθήσεις και δείκτες δραστηριότητας που υποδεικνύουν μεσήλικο άνδρα με έντονη ιππευτική και πολεμική δραστηριότητα.
Τα δεδομένα αυτά, σε συνδυασμό με τις μορφολογικές αλλοιώσεις στα οστά του -που βεβαιώνουν πως ο νεκρός κάηκε αμέσως μετά το θάνατό του- αποδυναμώνουν τη θεωρία της ταύτισής του με τον Φίλιππο Γ” Αρριδαίο και ενισχύουν, αντίθετα, την απόδοση του τάφου στον Φίλιππο Β’» υποστηρίζει στην εισήγησή της με τίτλο «Σκελετικό υλικό από τους βασιλικούς τάφους της Βεργίνας – Ερμηνευτικές προσεγγίσεις στα ανθρωπολογικά δεδομένα», η καθηγήτρια κ.Παλιαδέλη στο πλαίσιο του 27ού αρχαιολογικού συνεδρίου που εγινε στην αίθουσα τελετών της παλιάς Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ στη Θεσσαλονίκη. Επισης οι γενετικες ερευνες καταδεικνύουν επισης πως υπάρχει μια τομή στο ζυγωματικό η οποία εμφανως εγινε απο τραυματισμο σε μαχη (ΟΠΩΣ ΕΙΧΕ Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΣΗΜΕΙΟ) . Δεύτερον, είναι γνωστόν πως ο Φίλιππος ήταν χωλός. Εκτός από τα οστά της κνήμης αυτό φαίνεται και από τη διαφορά ανάμεσα στις μετάλλινες περικνημίδες που βρεθηκαν, από τις οποίες η μία είναι σαφώς μικρότερη.
Ολοι οι σοβαροι επιστημονες και αρχαιολογοι συμφωνουν '' Ναι, ήταν ο Φίλιππος'' και μονο οι γυφτοσκοπιανοι και η ορντινατσα τους το σουργελο Παλαγγια δεν το δεχονται..
Opws egrapsa kai parakatw, an diabaseis to porisma twn paleoanthropologwn pou eksetasan ton skeleto tou "Fillipou", tha deis oti ypostirizoyn oti h kausi tou nekrou to tafou B egine STEGNA, (xwris sarkes) to opoio deixnei metafora. Den diafwnei kaneis oti den einai vasiiki h tafh, alla as kanoume tin ypthesi oit oloi exeoun merikws dikio. Diladi nai, ta leipsana tou nekrou metaferthikan ekei kai epanatafikan. Diladi apokleioume ton Filippo. Nai, ta kterismata deixnoun Aleksandro h Filippo, ara apokleioume Arridaio. Nai ta opla einai to Aleksandrou, kai mesa sthm larnaka vrethikan omoiomata tou Aleksandrou kai tou Fillipou. Ti apomenei? Oti ta kokalla tou tafou B anhkoun... ston idio to Aleksandro, pou metaferthikan ekei molis to epetrepsan oi sinthikes kat entoli ths Olympiadas pou elyne kai edene, kai oti h moumia pou parousiaze o Ptolemaios sthn Aleksandria... htan apla mia moumia, gia dimosies sxeseis kai gia na proskynane oi Rwmaioi !
ΔιαγραφήKai by the way
ΔιαγραφήThn anaferomeni "τομή στο ζυγωματικό" thn exoume oloi mas. Vale to daxtylo sou panw sthn kogxh tou matiou sou kai tha thn aisthantheis. Mia tomi akribvs sto kentro gia na pernane ta neura kai ta aggeia. Yparxei o isxyrismos oti auto akribws einai paramwrfomeno apo tin fwtia. Den yparxei "τομή"
Kai to parapane senario peri aleksandrou to diatypwsa apla gia na deikso pou mporei na ftasei kaneis, syndeontas krikous, analogws....
Oxi mono h Ka Palaggia.. Kai poloi epistimones Ellines kai ksenoi pou asxolountai me forensics kai paleoanthropologia apokleioun ta kokkala na einai tou Fillipou B. Den ypostirizw to ena h to allo alla h ypothesi den einai katholou kleisth. To endiaferon einai, oti oi epistimones poy diafwnoun isxyrizonantai oti ta kokkala tou nekrou tou tafou B kaikan STEGNA, diladi xwris sarkes. To opoio kai stirizei to senario tis metaforas. An i kausi ginetai kanonika me to swma anepafo, ta kokkala deixnoun allo thrymatismo, pou ta sygkekrimena DEN exoun. Einai polyploko to thema file mou, den exoume ftasei ston pato akoma..
ΑπάντησηΔιαγραφήOso gia to allo thema, H kyria Peristeri eixe anakoinvsei ton tafo tis Roksanis an then kanw lathos, oxi ta media, prin kan ksekinisei h kyria anaskafi. Twra pou mpikame mesa kai vriskoume diafora mazeutikame ligo...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάτι ακόμα ανήκουστο για την Παλαγγιά
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω η επιμονή της για τον λόφο Καστά επιβεβαιώνει σε μένα το ακριβώς αντίθετο από όσα λέει .
http://phdiva.blogspot.gr/2014/09/amphipolis-your-questions-my-answers.html
"I don't know what Olga Palagia's views are, but I know the people at the British Museum love her as they admit she's the only Greek archaeologist that has supported keeping the Elgin Marbles in London."