Συγκρίνοντας την συνέντευξη του Αντόνιο Κόρσο που δόθηκε στην εφημερίδα Πρώτο Θέμα στις 3/3/2015 φαίνεται ότι αυτά που αναφέρει έρχονται κατευθείαν από την ανασκαφική ομάδα και συνεπώς πρέπει να είναι αληθινα.
Παραθέτω από την συνέντευξη του αυτά που υπάρχουν αυτούσια σε αυτά που αναφέρονται στην συνέντευξη των Περιστέρη-Λεφαντζή στα Παραπολιτικά και του κ.Λεφαντζή στο Βήμα και σας προτείνω να κάνετε την σύγκριση :
-Ο Τύμβος ανεγέρθηκε «σκεπάζοντας» ένα προϋπάρχον ιερό, αφιερωμένο στην τοπική θεότητα Φυλλίδα.
(Από την συνέντευξη Λεφαντζή-Περιστέρη στα Παραπολιτικά στις 7/3/2015 :
"«Ισως θέλει να μας πει την ιστορία ενός υψηλού νεκρού, που ήρθε για να συνυπάρξει με προγενέστερες σημαντικές ταφές, εγκαθιδρύοντας μια νέα λατρεία πάνω σε παλαιότερες λατρείες και αυξάνοντας την ιερότητα του τύμβου».")
-Οι Καρυάτιδες, με τα χέρια τους που εκτείνονται προς το εσωτερικό της πύλης, θα πρέπει να κρατούσαν στεφάνι, προοπτικά πάνω από το κεφάλι ενός αγάλματος, πιθανότατα σε καθιστή στάση, το οποίο βρισκόταν στο κέντρο του πρώτου θαλάμου. Αυτός θα πρέπει να ήταν ο νεκρός, προς τιμήν του οποίου δημιουργήθηκε ο Τύμβος, υπερκαλύπτοντας και περικυκλώνοντας με τον περίβολο έναν γήλοφο ο οποίος προηγουμένως, όπως αναφέρει ένα επίγραμμα του Αντιπάτρου του Θεσσαλονικέως, ήταν ήδη τόπος λατρείας, αφιερωμένος στην τοπική θεότητα Φυλλίδα.
(Από την συνέντευξη Λεφαντζή-Περιστέρη στα Παραπολιτικά στις 7/3/2015 :
"Την ίδια ώρα, στον χώρο μπροστά από τις Καρυάτιδες, στο βοτσαλωτό δάπεδο, υπάρχουν ίχνη τετραγώνου που κάνουν πολλούς να υποθέσουν πως εκεί υπήρχε κάποιο βάθρο αγάλματος, το οποίο στεφάνωναν οι Καρυάτιδες που ήταν ακριβώς από πίσω και ίσως αφορούσε τη λατρεία του νεκρού για τον οποίο προοριζόταν ολόκληρος ο τύμβος και όχι μόνο ο συγκεκριμένος τάφος. Ακόμα και στον τελευταίο, ιδιαίτερα επιβαρυμένο χώρο βρέθηκαν θραύσματα από γλυπτό, τα οποία συντηρούνται και μελετώνται αυτή την περίοδο στο Μουσείο της Αμφίπολης, ενώ είναι βέβαιο πως θα οδηγήσουν ένα βήμα πιο κοντά στη λύση του γρίφου.")
- Διότι ο Τύμβος είναι ένα λαμπρό μνημείο, αφιερωμένο στην ασιατική εκστρατεία των Μακεδόνων -και ο φοίνικας αυτό το δείχνει ξεκάθαρα-, κάτι που είναι μακράν πιο σημαντικό από την ταυτότητα των νεκρών. Τουλάχιστον αυτό πιστεύω εγώ, ως ιστορικός της αρχαίας τέχνης.
(Από την συνέντευξη Λεφαντζή-Περιστέρη στα Παραπολιτικά στις 7/3/2015 :
"Σε μια τέτοια περίπτωση μνημείου, οι τυπολογικοί προσδιορισμοί και τα συγκριτικά παραδείγματα μας παρουσιάζουν μια αρχιτεκτονική σύνθεση στην οποία αποτυπώνεται η γνώση ενός πολιτισμού που έχει πάει στην Ανατολή και έχει πλέον επιστρέψει με μια οικουμενική οπτική», λέει ο κύριος Λεφαντζής.")
- Οι Σφίγγες, για παράδειγμα, δεν ήταν αντικρυστές όπως πολύ νομίζουν. Η μία είχε το κεφάλι της στραμμένο προς τα μέσα και η άλλη προς τα έξω. Και σε αυτό υπήρχε, βέβαια, συμβολισμός: Η μία κοίταζε προς τον έξω κόσμο, των ζωντανών και η άλλη προς τα ενδότερα, στον κόσμο των νεκρών. Οι Σφίγγες στέκονται στο όριο, ανάμεσα στο βασίλειο των ζωντανών και σε εκείνο του νεκρών.
(Από την συνέντευξη του κ.Λεφαντζή στο Βήμα στις 8/3/2015 :
"Ο Μιχάλης Λεφαντζής για πρώτη φορά ανακοινώνει ότι τα κεφάλια των σφιγγών είχαν αντίθετη κατεύθυνση. «Η μια κοίταζε προς τα μέσα και η άλλη προς τα έξω. Το κεφάλι της σφίγγας που κοιτάζει προς τα έξω το βρήκαμε .Αυτό που κοιτάζει προς τα μέσα δεν βρήκαμε, σώζεται όμως η διαμορφωμένη βάθυνση για την ένθεση του όπως ακριβώς και τα σημεία ένθεσης των φτερών».")
Αν λοιπόν η υπόθεση μας είναι σωστή και η πληροφόρηση του Κόρσο προέρχεται από την ανασκαφική ομάδα, τότε η σιγουριά που αποπνέει όσον αφορά παράσταση που βρίσκεται στα επιστύλια είναι γνωστή στην ανασκαφική ομάδα και δίνει την μεγάλη πινελιά που έλειπε στα μέχρι τώρα δεδομένα της ανασκαφής :
- Οι μορφές στα ζωγραφισμένα επιστύλια παραπέμπουν στη νίκη του Μεγάλου Αλεξάνδρου επί των Περσών, αλλά και στους Δελφούς. (!!!)
Σε συνδυασμό όλων αυτών με την αναφορά του κ.Λεφαντζή στην συνέντευξη των Παραπολιτικών ότι : "Ισως θέλει να μας πει την ιστορία ενός υψηλού νεκρού, που ήρθε για να συνυπάρξει με προγενέστερες σημαντικές ταφές, εγκαθιδρύοντας μια νέα λατρεία πάνω σε παλαιότερες λατρείες και αυξάνοντας την ιερότητα του τύμβου. Σε μια τέτοια περίπτωση μνημείου, οι τυπολογικοί προσδιορισμοί και τα συγκριτικά παραδείγματα μας παρουσιάζουν μια αρχιτεκτονική σύνθεση στην οποία αποτυπώνεται η γνώση ενός πολιτισμού που έχει πάει στην Ανατολή και έχει πλέον επιστρέψει με μια οικουμενική οπτική», λέει ο κύριος Λεφαντζής" αποκαλύπτει το μυστικό του τύμβου.
Τότε είναι προφανές ποιά πρέπει να είναι η ταυτότητα του νεκρού που αναζητούμε και για την οποία φαίνεται ότι υπάρχουν και σχετικά ευρήματα!!!
Σημειωτέον ότι στον δεύτερο θάλαμο υπάρχουν τα επιστύλια που παραπέμπουν στην νίκη του Μεγάλου Αλεξάνδρου επί των Περσών ο οποίος "φωνάζει" την ταυτότητα του νεκρού.
Αν δε σημειώσουμε την αποκάλυψη που κάνουν οι Περιστέρη-Λεφαντζής στην συνέντευξη τους ότι έχουν βρεθεί γλυπτά τόσο στους προθαλάμους (που πολύ πιθανόν να αποτελούν θραύσματα του αγάλματος του νεκρού μπροστά στις Καρυάτιδες) όπως και θράυσματα από γλυπτό που βρέθηκαν μέσα στον νεκρικό θάλαμο που πολύ πιθανόν και αυτά να συνδέονται με τον "υψηλό νεκρό") τότε φαίνεται ότι θα ζήσουμε μεγάλες στιγμές πολύ σύντομα!!!
Εν αναμονή λοιπόν νέων στοιχείων.....
Πηγές :
1) Περιστέρη - Λεφαντζής: "Ο τύμβος Καστά της Αμφίπολης κρύβει πολλά ακόμη"
(Συνέντευξη Περιστέρη-Λεφαντζή)
2) Λεφαντζής : Λέοντας και νέο ανάγλυφο δίνουν ταυτότητα στην Αμφίπολη
(Συνέντευξη Λεφαντζή)
3) Αμφίπολη: Ο Τύμβος, οι Δελφοί και η δυναστεία των Τημενιδών
(Συνέντευξη Αντόνιο Κόρσο)
empedotimos.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου