Amfipoli News: Εντυπωσιακή αποκάλυψη για τον ΤΥΜΒΟ ΚΑΣΤΑ: Η ζωφόρος δείχνει Μέγα Αλέξανδρο

Σάββατο 5 Μαρτίου 2016

Εντυπωσιακή αποκάλυψη για τον ΤΥΜΒΟ ΚΑΣΤΑ: Η ζωφόρος δείχνει Μέγα Αλέξανδρο


Συγκλονιστικές αποκαλύψεις που «ανοίγουν» ξανά τον «φάκελο» Αμφίπολη και συνδέουν το μνημείο του λόφου Καστά με τον μέγιστο στρατηλάτη-βασιλέα, τον ίδιο τον Μ.Αλέξανδρο, εκθέτουν το ίδιο το ΥΠ.ΠΟ που υιοθέτησε με «ελαφριά» καρδιά την άποψη ότι πρόκειται περί ρωμαϊκής δημιουργίας (!), και συνεπώς δεν συνέτρεχε λόγος περαιτέρω έρευνας.

Τώρα όμως που προκύπτουν στοιχεία για άμεση απεικόνιση του μέγιστου στρατηλάτη σε ζωοφόρο που ανακαλύφθηκε εντός του μνημείου, όλα αλλάζουν και de facto πια ουδείς αμφισβητεί ότι πρόκειται για αρχαίο ελληνικό μακεδονικό μνημείο της εποχής του Μ.Αλέξανδρου το οποίο μάλιστα συνδέεται με τον ίδιο.

Εάν αναλογιστούμε ότι οι αρχαιολόγοι είναι πλέον σίγουροι για την ύπαρξη και δεύτερης εισόδου αλλά και άλλων τάφων εντός του και συνυπολογίζοντας το γεγονός ότι ακόμα δεν γνωρίζουμε σ όποιους ανήκαν οι πέντε σκελετοί που βρέθηκαν μέσα, τότε το μυστήριο μπορεί να κρύβει εκπλήξεις που θα προκαλέσουν αρχαιολογικό και προπάντων ιστορικό σοκ.
Την αποτύπωση της χρήσης του χώρου στον τύμβο Καστά δίνουν οι ανάγλυφες παραστάσεις της ζωοφόρου από το βάθρο του λέοντα. Μια μακεδονική εικονογραφία δείχνει στρατιώτες εν ώρα μάχης αλλά και το πρόσωπο που ηγείται.
Η ζωοφόρος του λέοντα όχι μόνο χρονολογεί ολόκληρο το ταφικό συγκρότημα, αλλά συνδέει τη λειτουργικότητα του υπάρχοντος μνημείου με ένα σύνολο και άλλων πολύ σημαντικών πραγμάτων μέσα στον περιχαρακωμένο χώρο.
Το στοιχείο αυτό τελικά επιβεβαιώθηκε και σε συνδυασμό με τα όσα δίνει το υπάρχων μνημείο, οι ανακοινώσεις στο Αρχαιολογικό Συνέδριο Θεσσαλονίκης είχαν τη μορφή βομβών κατά ριπάς και θα προκαλέσουν μείζον θέμα τόσο στο ΥΠ.ΠΟ που υιοθέτησε το πόρισμα περί ρωμαϊκής δημιουργίας του τάφου, αλλά κυρίως σε όσους το συνέταξαν και το υποστήριξαν.
Οι έως τώρα έρευνες πάντως της ανασκαφικής ομάδας έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό και θεωρείται βέβαιο ότι τα μέλη της προσανατολίζονται σε κάτι πολύ μεγαλύτερο από όσα ήδη γνωρίζουμε.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στρέφονται και στην Αλεξάνδρεια, καθώς τα ίχνη της αρχαίας πόλης που ίδρυσε ο Μέγας Αλέξανδρος μπορούν να συμπληρώσουν κομμάτια του παζλ.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το συμπέρασμα της έρευνας του καθηγητή γεωλογίας του ΑΠΘ Σπύρου Παυλίδη ο οποίος χρονολόγησε υπολείμματα πυράς με τη μέθοδο του Άνθρακα 14 και έφτασε στο συμπέρασμα ότι το ξύλο από το οποίο έγιναν τα κάρβουνα πυράς μέσα στον ταφικό θάλαμο, είναι του τελευταίου τετάρτου του 4ου αιώνα π.Χ. Πιο συγκεκριμένα η μέθοδος έδωσε χρονολογία καύσης το 300 π.Χ. συν – πλην 30 έτη και χρόνο δημιουργίας του ξύλου το 360 π.Χ.
Στο μεταξύ ισχυρή βάση διαφαίνεται ότι έχει η υπόθεση εργασίας που μελετούσε το ΥΠ.ΠΟ το 2014 ότι στην Αμφίπολη είναι θαμμένη η Ολυμπιάδα και ο Ηφαιστίωνας.
Δεν είναι μόνον ο μυστηριακός χαρακτήρας που αποκτάει το μνημείο αλλά κυρίως οι διαστάσεις που προσλαμβάνει ως αποτέλεσμα της σύνδεσης δεδομένων και πηγών.
Το μνημείο της Αμφίπολης, εκτός από λατρευτικός χώρος, ταφικό μνημείο, λειτουργούσε και ως ένα μαντείο του κυβερνητικού κράτους που κατασκευάσθηκε με εντολή του Μέγα Αλέξανδρου το οποίο όμως αποτελούσε και ένα σημείο αναφοράς της μητέρας του Ολυμπιάδας.
Πηγές αναφέρονται σ έναν ιερό χώρο που προϋπήρχε στην περιοχή και ίσως στον τύμβο Καστά πριν την κατασκευή του μνημείου.
Γνωρίζουμε επίσης ότι από την Αμφίπολη, ο Πυθαγόρας προέβλεψε το θάνατο του Ηφαιστίωνα και του Μέγα Αλέξανδρου όπως επίσης ότι η Ολυμπιάδα ήταν μύστης δηλαδή μάντης στην υψηλότατη ιεραρχία και έχει άμεση σχέση με τα Καβείρια μυστήρια.
Πάλι όμως προκύπτει ένα μεγάλο ερώτημα που δεν απαντήθηκε ποτέ. 
Που θάφτηκε τελικά ο Βασιλέας των βασιλέων; Ουδείς γνωρίζει αλλά είναι σχεδόν σίγουρο ότι το μνημείο στον λόφο Κάστα είναι πολυταφικό! 
Συνεπώς δεν είναι απαραίτητο να σταματάνε οι τιμώμενοι νεκροί σε Ολυμπιάδα και Ηφαιστίωνα.

Ίσως πάλι το έργο του μεγάλου νέου Τάφου του Φιλίππου όπως αναφέρει και το spaei.blogspot.gr, να το είχε κιόλας αρχίσει ο Μέγας Αλέξανδρος, αναθέτοντάς το ήδη στον Δεινοκράτη, το περίφημο αρχιτέκτονά του που έχτιζε Αλεξάνδρειες! Και τον μόνο ικανό να φέρει εις πέρας τέτοιο τεράστιο έργο…
Φυσικά ο Τάφος του Φιλίππου Β΄ είναι αναντίρρητα στις Αιγές. Αλλά ο Αλέξανδρος ήθελε να φτιάξει έναν πολύ μεγαλύτερο και να μεταφέρει εκεί από τον Τάφο των Αιγών τον πατέρα του!
Είναι άγνωστο εάν επιθυμούσε να μεγαλώσει τον ήδη υπάρχοντα τάφο των Αιγών ή ήθελε να φτιάξει έναν νέο σε άλλο μέρος.
Σε μια τέτοια περίπτωση ίσως δεν υπήρχε καλύτερο και πιο εύκολα προσβάσιμο μέρος από το κεντρικό λιμάνι του, την Αρχαία Αμφίπολη, την οποία γνώριζε ο ίδιος καλά και από την οποία αναχώρησε ο στόλος του για την εκστρατεία κατά των Περσών!
Η Μεγάλη τώρα Πυραμίδα του Χέοπα στην Αίγυπτο, την οποία ήθελε να ξεπεράσει σαν Βασιλικό Τάφο του πατέρα του Φίλιππου ο Αλέξανδρος, έχει μήκος πλευράς 230,4 μέτρα και ύψος 146,5 μ.
Δηλαδή επί της ουσίας, ο Ταφικός λόφος της Αρχαίας Αμφίπολης είναι 5 περίπου φορές μικρότερος της Μεγάλης Πυραμίδας και πάνω από 10 φορές μεγαλύτερος από τον Τάφο των Αιγών!
Όταν λοιπόν πέθανε ο Αλέξανδρος, τις διαταγές προς τον Κρατερό έμαθε ο Περδίκκας, επίσης φίλος του Βασιλιά και επειδή είδε πως απαιτούνταν για όλα μαζί τα σχέδια του Αλέξανδρου υπέρογκα ποσά, θέλησε να τα ματαιώσει, αλλά πάλι δεν τολμούσε μόνος του να πάρει μια τέτοια απόφαση και θέλοντας συνειδησιακά να μη θεωρηθεί προσωπικά υπεύθυνος, έφερε τα 5 μεγάλα σχέδια στη Συνέλευση των Μακεδόνων, όπου η πλειοψηφία αποφάσισε να τα ματαιώσει…
Όμως είναι βέβαιο, ότι κάποιοι θα στεναχωρήθηκαν από αυτή την απόφαση, κάποιοι που αγαπούσαν πραγματικά τον Αλέξανδρο και τον Φίλιππο, όπως ο Ναύαρχος Νέαρχος π.χ., που είχε μεγαλώσει στην Αμφίπολη και την θεωρούσε πατρίδα του! Και είχε μάλιστα πάρει υπό την προστασία του την ανεπίσημη γυναίκα του Αλέξανδρου, τη Βαρσίνη και τον γιο του Αλέξανδρου από εκείνη, τον Ηρακλή! Ή ο Κρατερός που συμμάχησε με τον Αντίπατρο, ή ο Αντίγονος ο Μονόφθαλμος. Οπότε το μνημείο χτίστηκε, αλλά ποιος μπήκε μέσα σε αυτό;
Kαι όμως ακόμα και στους αρχαίους καιρούς δεν γνώριζαν ποιος ήταν θαμμένος στο συγκεκριμένο Τύμβο Καστά, γνώριζαν όμως την υπαρξη του ταφικού μνημείου, και ήξεραν ότι επρόκειτο για κάποιον πολύ σπουδαίο άντρα.
Ο Έλληνας συγγραφέας και ποιητής Αντίπατρος ο Σιδώνιος, γεννημένος το 280 περίπου π.Χ, κάνει την γνωστή αναφορά του στον λέοντα της Αμφίπολης λέγοντας: «Ειπέ Λέον, φθιμένοιο τίνος τάφον αμφιβέβηκας , βουφάγε; Τις τασ άξιος ην αρετάς;».
Η μετάφραση είναι η εξής: »Πες, λέοντα, ποιανού τον τάφο φυλάς , εσύ που τρως τα βουβάλια; Ποιος ήταν άξιος των αρετών σου;»
(Υπενθυμίζεται ότι ο Αντίπατρος ο Σιδώνιος ήταν γνωστός για τον κατάλογο που συνέταξε για τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου. Μάλιστα λέγεται ότι τα επισκέφτηκε όλα για να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι αν άξιζε να συμπεριληφθούν στον κατάλογό του.)
Ακόμα κανείς δεν ξέρει με σιγουριά που έχει θαφτεί ο Μ.λέξανδρος, αυτό που είναι σίγουρο όμως είναι ότι στην Αμφίπολη υπάρχουν κρυμμένα ακόμα πολλά «πράγματα και θαύματα» που κάποιοι βιάστηκαν να τα αφήσουν θαμμένα στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας με εξηγήσεις που είχαν πολλά κενά λογικής.
Γιατί η Ιστορία είναι πάνω απ’ολα δημιουργία Γεωπολιτικής, και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά κάποιοι που ξέρουν πως κυβερνιέται ο πλανήτης. 
ΠΗΓΗ: pronews.gr

Διαβάστε επίσης:



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου