Κριτική μάλλον από άγνοια και φόβο δέχτηκε ο ANTONIO CORSO, στο κομμάτι της παρουσίασης που του αναλογούσε, κατά την διάρκεια του ετήσιου αρχαιολογικού συνεδρίου στο ΑΠΘ (4/3/2016).
Αφορμή γι αυτό έδωσε, όταν αναλύοντας τα γλυπτά της ζωφόρου, αναφέρθηκε στα ονόματα του Αλεξάνδρου και της Ολυμπιάδας.
Σαν να επρόκειτο για κάποιο ταμπού, ακούστηκε από κάτω το «όχι ονόματα».
Αδικαιολόγητο και ακόμα πιο αδικαιολόγητο ήταν, όταν αργότερα σε ερώτηση αμφισβήτησαν την ορθότητα της ταυτοποίησης. Βέβαια ο κύριος CORSO, γνώριζε πολύ καλά γιατί ανέφερε τα ονόματα και στον πολύ περιορισμένο χρόνο που διέθετε, όπως όλοι οι ομιλητές άλλωστε, έδωσε γι αυτό τις εξηγήσεις που κάποιοι δεν αντιλήφθησαν.
Αναφέρθηκε στο δέντρο με το φίδι, που στο ανάγλυφο είναι πίσω από τον πολεμιστή (Α), φέρνοντας μάλιστα και σαν παράδειγμα το δέντρο από τη μάχη της Ισσού (Β), το οποίο μόνο τυχαία δεν βρέθηκε εκεί. Επικαλέστηκε μάλιστα και την συμβολική σημασία της παράστασης που παραπέμπει σε χθόνια λατρεία.
Με την τεράστια εμπειρία του ο καθηγητής, γνωρίζει ότι δέντρο και φίδι παραπέμπει άμεσα στην Ολυμπιάδα και όπου αυτά υπάρχουν, εκεί βρίσκεται και ο Αλέξανδρος.
Με την τεράστια εμπειρία του ο καθηγητής, γνωρίζει ότι δέντρο και φίδι παραπέμπει άμεσα στην Ολυμπιάδα και όπου αυτά υπάρχουν, εκεί βρίσκεται και ο Αλέξανδρος.
Ήταν η προστασία της Ολυμπιάδας προς τον Αλέξανδρο, την οποία εξέπεμπε με το φίδι, προς την περικεφαλαία που συμβόλιζε τον μέγα στρατηλάτη. Ισχύει δηλαδή σαν η μεγαλύτερη απόδειξη, ότι ο πολεμιστής του οποίου ακουμπά το φίδι την περικεφαλαία (Α), είναι ο Αλέξανδρος. Αυτό γενικά, δεν είναι μεμονωμένο γεγονός, αλλά επαναλαμβάνεται σε δεκάδες περιπτώσεις.
Οι αποδείξεις γι αυτό έρχονται από τα νομίσματα της λατρείας του Αλεξάνδρου, που από την εποχή του Καρακάλλα (198 – 217 μ. Χ.) κόβονταν στη Βέροια της Μακεδονίας.
Οι αποδείξεις γι αυτό έρχονται από τα νομίσματα της λατρείας του Αλεξάνδρου, που από την εποχή του Καρακάλλα (198 – 217 μ. Χ.) κόβονταν στη Βέροια της Μακεδονίας.
Στο νο 1 νόμισμα, το φίδι ακουμπά στην περικεφαλαία και συνομιλεί με την Ολυμπιάδα που κάθεται σε ανάκλιντρο. Αυτή του δείχνει με τα δυο χέρια ανατολικά, προτρέποντάς το να πάει στον Αλέξανδρο.
Στο νο 2 νόμισμα, η προστασία της Ολυμπιάδος με τη μορφή του φιδιού, συνοδεύει τον Αλέξανδρο στη μάχη.
Στο νο 3 με την επιγραφή ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, η Ολυμπιάδα ταΐζει το φίδι που τυλίγεται στο δέντρο.
Τέλος η Ολυμπιάδα όρθια στο νο 4, περιμένει τον Αλέξανδρο για να του παραδώσει δόρυ και περικεφαλαία. Το φίδι κατέβηκε από το δέντρο και περιμένει κι αυτό στα πόδια της. Στην κολόνα που έχει πίσω της γράφει ΟΛΥΜ/ΠΙΑ/ΔΟC σε τρις γραμμές.
Είναι φανερό λοιπόν, ότι δέντρο, φίδι, Ολυμπιάς και Αλέξανδρος πάνε όλα μαζί. Ακόμα και σε επιτύμβιες στήλες ο συνδυασμός αυτός δεν διασπάται (Γ).
Είναι φανερό λοιπόν, ότι δέντρο, φίδι, Ολυμπιάς και Αλέξανδρος πάνε όλα μαζί. Ακόμα και σε επιτύμβιες στήλες ο συνδυασμός αυτός δεν διασπάται (Γ).
Πολύ ορθά λοιπόν ο κύριος καθηγητής αναφέρθηκε στα ονόματα, αφού έτσι αποδεικνύεται. Όσον αφορά τους αυτόκλητους που δίκαια τρομάζουν για πράγματα που αγνοούν, καλό θα ήταν να περάσουν σε επιμόρφωση.
Η ανασκαφική ομάδα της Κυρίας Περιστέρη, τους προτείνει να συνηθίσουν στο άκουσμα αυτών των ονομάτων, γιατί φαίνεται ότι θα επαναληφθούν σε πολλές φάσεις μελλοντικά.
Πέρα από την προστασία του φιδιού από το δέντρο, τον Αλέξανδρο συνοδεύει ο Βουκεφάλας. Είναι η μοναδική περίπτωση στην ιστορία, που ένα άλογο απολαμβάνει μερίδιο της δόξας του αφεντικού του. Έτσι πολλές φορές είναι γνώρισμα για την ταυτοποίηση του Αλεξάνδρου. Έως και ο γλύπτης φρόντισε, να φαίνονται μαλλιά μπροστά από το κράνος (Α), τονίζοντας έτσι το μακρύ μαλλί που είχε ο Αλέξανδρος.
Του Αστέριου Τσίντσιφου
fonh.gr
Πέρα από την προστασία του φιδιού από το δέντρο, τον Αλέξανδρο συνοδεύει ο Βουκεφάλας. Είναι η μοναδική περίπτωση στην ιστορία, που ένα άλογο απολαμβάνει μερίδιο της δόξας του αφεντικού του. Έτσι πολλές φορές είναι γνώρισμα για την ταυτοποίηση του Αλεξάνδρου. Έως και ο γλύπτης φρόντισε, να φαίνονται μαλλιά μπροστά από το κράνος (Α), τονίζοντας έτσι το μακρύ μαλλί που είχε ο Αλέξανδρος.
Του Αστέριου Τσίντσιφου
fonh.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου