Το κάθε αλκοολούχο ποτό δημιουργεί διαφορετικά συναισθήματα σύμφωνα με μεγάλη βρετανική έρευνα.
Συγκεκριμένα, το κόκκινο κρασί φαίνεται πως χαλαρώνει όσους το πίνουν ενώ παράλληλα τους κάνει να νιώθουν περισσότερο κουρασμένοι και ευάλωτοι.
Αυτό συμβαίνει γιατί το κόκκινο κρασί περιέχει υψηλά ποσοστά μελατονίνης, της ορμόνης δηλαδή που υπενθυμίζει στον εγκέφαλο ότι είναι ώρα για ύπνο.
Περίπου το 60% των καταναλωτών νιώθουν έντονη υπνηλία μετά από λίγα ποτήρια κρασί.
Παρόμοια επίδραση έχει και η μπύρα, η οποία βρίσκεται στη δεύτερη θέση μετά το κόκκινο κρασί ως χαλαρωτικό ποτό.
Αυτό ίσως οφείλεται στο γεγονός ότι η μπύρα είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, οι οποίοι προκαλούν υπνηλία. Μια επιπλέον ιδιότητα της μπύρα, είναι ότι ανεβάζει και την αυτοπεποίθηση,ίσως επειδή το αλκοόλ κάνει την χαλαρωτική δουλειά του.
Όσον αφορά τα βαριά αλκοολούχα ποτά, όπως η βότκα ή το ουίσκι, αποδείχθηκε ότι αυξάνουν την επιθετικότητα και την ανησυχία. Παράλληλα, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές νιώθουν άρρωστοι, ενώ είναι πιο πιθανό να ξεσπάσουν σε κλάματα μετά την υπερβολική κατανάλωσή τους.
Tα βαριά ποτά όμως, μας κάνουν να νιώθουμε περισσότερο σέξι.
Νιώθουμε πιο ενεργητικοί και με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Μάλιστα, η επίδραση είναι μεγαλύτερη στους νέους, οι οποίοι μετά από λίγα μόνο σφηνάκια, νιώθουν γεμάτοι ενέργεια.
Αυτό συμβαίνει γιατί το κόκκινο κρασί περιέχει υψηλά ποσοστά μελατονίνης, της ορμόνης δηλαδή που υπενθυμίζει στον εγκέφαλο ότι είναι ώρα για ύπνο.
Περίπου το 60% των καταναλωτών νιώθουν έντονη υπνηλία μετά από λίγα ποτήρια κρασί.
Παρόμοια επίδραση έχει και η μπύρα, η οποία βρίσκεται στη δεύτερη θέση μετά το κόκκινο κρασί ως χαλαρωτικό ποτό.
Αυτό ίσως οφείλεται στο γεγονός ότι η μπύρα είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, οι οποίοι προκαλούν υπνηλία. Μια επιπλέον ιδιότητα της μπύρα, είναι ότι ανεβάζει και την αυτοπεποίθηση,ίσως επειδή το αλκοόλ κάνει την χαλαρωτική δουλειά του.
Όσον αφορά τα βαριά αλκοολούχα ποτά, όπως η βότκα ή το ουίσκι, αποδείχθηκε ότι αυξάνουν την επιθετικότητα και την ανησυχία. Παράλληλα, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές νιώθουν άρρωστοι, ενώ είναι πιο πιθανό να ξεσπάσουν σε κλάματα μετά την υπερβολική κατανάλωσή τους.
Tα βαριά ποτά όμως, μας κάνουν να νιώθουμε περισσότερο σέξι.
Νιώθουμε πιο ενεργητικοί και με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Μάλιστα, η επίδραση είναι μεγαλύτερη στους νέους, οι οποίοι μετά από λίγα μόνο σφηνάκια, νιώθουν γεμάτοι ενέργεια.
Παρ’ όλα αυτά, η διαφορετική επίδραση στη ψυχική κατάσταση του καταναλωτή, ίσως εξαρτάται από το γεγονός ότι το κάθε ποτό καταναλώνεται και σε διαφορετικές περιστάσεις.
Για παράδειγμα, το κρασί συνήθως συνοδεύει το φαγητό ή μια ήρεμη βόλτα, και ως αποτέλεσμα ενισχύει αυτή την ηρεμία.
Αντίθετα, τα βαριά ποτά καταναλώνονται κυρίως σε νυχτερινά μαγαζιά και κλαμπ που σκοπός είναι να αυξηθεί η διάθεση και η ενέργεια, ώστε να αντέξουν το ξενύχτι.
Παρ’ όλα αυτά, τα αποτελέσματα δεν ήταν ίδια για όλους. Συγκεκριμένα, οι γυναίκες ένιωθαν παρόμοια συναισθήματα με την κατανάλωση όλων των ποτών, ενώ οι άνδρες ήταν περισσότερο επιθετικοί. Εκείνοι που είχαν μια τάση στον αλκοολισμό, ένιωθαν κατά 5 φορές μεγαλύτερη ενέργεια και νευρικότητα μετά την κατανάλωση οποιοδήποτε ποτού, σε αντίθεση με τους υπολοίπους.
Για παράδειγμα, το κρασί συνήθως συνοδεύει το φαγητό ή μια ήρεμη βόλτα, και ως αποτέλεσμα ενισχύει αυτή την ηρεμία.
Αντίθετα, τα βαριά ποτά καταναλώνονται κυρίως σε νυχτερινά μαγαζιά και κλαμπ που σκοπός είναι να αυξηθεί η διάθεση και η ενέργεια, ώστε να αντέξουν το ξενύχτι.
Παρ’ όλα αυτά, τα αποτελέσματα δεν ήταν ίδια για όλους. Συγκεκριμένα, οι γυναίκες ένιωθαν παρόμοια συναισθήματα με την κατανάλωση όλων των ποτών, ενώ οι άνδρες ήταν περισσότερο επιθετικοί. Εκείνοι που είχαν μια τάση στον αλκοολισμό, ένιωθαν κατά 5 φορές μεγαλύτερη ενέργεια και νευρικότητα μετά την κατανάλωση οποιοδήποτε ποτού, σε αντίθεση με τους υπολοίπους.
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα αποτελέσματα της έρευνας θα βοηθήσουν στην κατανόηση του εθισμού στο αλκοόλ και κατ’ επέκταση στην αντιμετώπισή του.
«Υπάρχουν πολλές διαφημίσεις που δείχνουν ότι τα θετικά συναισθήματα που κάποιος μπορεί να αναζητά, μπορεί να τα βρει στο αλκοόλ. Αλλά εμείς σκεφτήκαμε ότι είναι σημαντικό να καταλάβουμε και τα αρνητικά συναισθήματα που προκαλούν» ανέφερε η επικεφαλής της έρευνας Alisha Davies.
«Υπάρχουν πολλές διαφημίσεις που δείχνουν ότι τα θετικά συναισθήματα που κάποιος μπορεί να αναζητά, μπορεί να τα βρει στο αλκοόλ. Αλλά εμείς σκεφτήκαμε ότι είναι σημαντικό να καταλάβουμε και τα αρνητικά συναισθήματα που προκαλούν» ανέφερε η επικεφαλής της έρευνας Alisha Davies.
Η κατανόηση των συναισθημάτων που προκαλεί το κάθε ποτό μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του αλκοολισμού και της κατάχρησης του οινοπνεύματος. Το ποτό μειώνει την ικανότητα του καταναλωτή να καταστείλει τα παρορμητικά του συναισθήματα ή να καταλάβει τις συνέπειες των πράξεών του.
«Για αιώνες το ρούμι, το τζιν, η βότκα και άλλα βαριά ποτά έχουν συνδεθεί με την βιαιότητα. Αυτή η έρευνα αποδεικνύει ότι αυτά τα ποτά είναι πιο πιθανό να προκαλέσουν επιθετικά συναισθήματα από κάθε άλλο ποτό», εξήγησε ο καθηγητής Mark Bellis.
Στην έρευνα συμμετείχαν 30.000 νέοι ηλικίας 18-34 από 21 διαφορετικές χώρες.
Στην έρευνα συμμετείχαν 30.000 νέοι ηλικίας 18-34 από 21 διαφορετικές χώρες.
valueforlife.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου