Amfipoli News: Όλυμπος: Ένα σύμβολο πέρα από τα ανθρώπινα μέτρα

Σάββατο 20 Απριλίου 2019

Όλυμπος: Ένα σύμβολο πέρα από τα ανθρώπινα μέτρα


ΠΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ Ο ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΟΛΥΜΠΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ Δ. ΜΟΥΡΤΖΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΤΟΝ Γ. ΑΙΟΛΟΥ
Ο Όλυμπος, μαζί με την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα αποτελούν ίσως τα πιο εμβληματικά στοιχεία τού Αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού σε όλα τα πέρατα της Οικουμένης. Ένα σύμβολο ολοζώντανο που άνθρωποι ασταμάτητα επισκέπτονται για να έχουν μια προσωπική, σχεδόν μυστηριακή σχέση μαζί του, όλα αυτά τα χρόνια. Είναι ένα βουνό που σε καλεί να το προσεγγίσεις, ενώ γνωρίζεις εκ των προτέρων ότι κάθε σκέψη κατάκτησης είναι ουτοπική. Είσαι απλά τυχερός αν σου επιτρέψει να αποκτήσεις εμπειρίες ζωής περιπλανώμενος στις χαράδρες και τις κορυφές του.
Ο Όλυμπος δημιουργήθηκε με την μετεξέλιξη της μυθικής Τηθύδος μέσα από ηφαιστειακές εκρήξεις που κανείς δεν γνωρίζει ακριβώς. Ούτε ίσως και οι Αρχαίοι Έλληνες οι οποίοι μυθοποίησαν το γεγονός. Μέσα από τη μάχη των Γιγάντων με τους Ολύμπιους θεούς, μια μάχη πέρα από ανθρώπινα μέτρα, οι Αρχαίοι θεωρούν ότι μπορεί να γεννηθεί ένα μεγαλειώδες βουνό σαν τον Όλυμπο, και θεωρούν το μόνο κατάλληλο μέρος για κατοικία των Θεών τους, σύμβολο δύναμης, εξουσίας, κυριαρχίας, αποστασιοποίησης από τα ανθρώπινα.
Ο Όλυμπος αποκτά σχεδόν μυθικές διαστάσεις στη συνείδηση όλων για αιώνες και είναι πια ένα πολυδιάστατο σύμβολο. Δεν είναι μόνο η μοναδική του θέση, η φύση του και η άναρχη βλάστησή του που το κάνουν μαγευτικό. Αρκεί μια απλή διαδρομή για να χαραχθεί ανεξίτηλα στη μνήμη όλων των επισκεπτών. Ασκεί μια ανεξήγητη μυστηριακή γοητεία ίσως γιατί η ανεξάντλητη ποικιλομορφία του δεν σου επιτρέπει να κατατάξεις αυτό το βουνό δίπλα σε κανένα άλλο. Άνθρωποι από όλο τον κόσμο τον επισκέπτονται κάθε μέρα για να συναντηθούν με αυτό το μεγαλείο. Περιπατητές και αναρριχητές όπως ο Frederick Boissonnas και Daniel Baaud-Bovy, που μετά από παλιότερες προσπάθειες και με πολύτιμο οδηγό τον πρωτοπόρο οδηγό βουνού Χρήστο Κάκαλο, στις 2 Αυγούστου 1913, ώρα 10 και 25′ το πρωί, έχουν τη χαρά να φτάσουν πρώτοι στην ψηλότερη κορυφή της Ελλάδας, στην απάτητη μέχρι εκείνη τη στιγμή κορυφή τού Ολύμπου.
Η υπέρβαση του ανθρώπινου μέτρου, η αφοσίωση στην ανάβαση, η προσπάθεια ενοποίησης και συμπόρευσης με τη φύση που γεννά και σκοτώνει, η έλξη τού ανεξήγητου μυστηριακού φόβου, το ίδιο το μεγαλείο τού Ολύμπου είναι ίσως μερικοί από τους λόγους που μας κρατούν συνεπαρμένους από το ανεξήγητο, ανεξερεύνητο αυτό παγκόσμιο, πολυδιάστατο, ζωντανό σύμβολο, τον ανυπέρβλητο Όλυμπο!
ΟΛΥΜΠΟΣ1
Ο Όλυμπος της N-CODE
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας είχε την πρωτοβουλία να δημιουργήσει δυο τρισδιάστατες, στερεοσκοπικές ταινίες για τον Όλυμπο, καθώς και την καταγραφή/αναπαραγωγή τού ορεινού όγκου τού Ολύμπου σε τρισδιάστατο μοντέλο, για χρήση σε άλλες ταινίες στο μέλλον, ή για κάθε άλλη χρήση που θα χρησίμευε η λεπτομερειακή ψηφιακή, τρισδιάστατη αναπαράσταση του Ολύμπου.
Έτσι ανέθεσε (μετά από ανοιχτό διαγωνισμό) στην εταιρία N-CODE να φέρει σε πέρας τα παραπάνω.
Για περισσότερο από δύο χρόνια η ομάδα τής N-CODE κινηματογράφησε, φωτογράφησε, κατέγραψε, σκανάρισε τον τεράστιο όγκο τού Ολύμπου, εκατοντάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων συμπεριλαμβανομένων και των κορυφών, με ακρίβεια 10 εκατοστών! Έτσι δημιουργήθηκε ο «ψηφιακός Όλυμπος», σε εικόνα, αλλά και μετρήσεις, σε ψηφιακή αναπαράσταση. Το υλικό αυτό είναι στη διάθεση της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Είναι η πρώτη φορά που δημιουργείται ένα τέτοιο τεράστιο έργο ψηφιακής 3D αναπαράστασης.
Ο Δημήτρης Μουρτζόπουλος, σκηνοθέτης και κινηματογραφιστής συναντά τον Λαρισαίο συνθέτη, παραγωγό και σεναριογράφο Γιάννο Αιόλου και το 2005 δημιουργούν την εταιρεία παραγωγής N-CODE, με έδρα τη Θεσσαλονίκη.
Είναι οι πρώτοι που δημιουργούν τρισδιάστατες, 3D στερεοσκοπικές ταινίες (αυτές που χαιρόμαστε με τη χρήση ειδικών γυαλιών) στην Ελλάδα. Σ’ έναν χώρο που ακόμη τεχνολογικά δεν είχε λύσει πολλά θέματα, δημιουργούν τις δικές τους μεθόδους κινηματογράφησης, επεξεργασίας και προβολής τρισδιάστατων ταινιών. Έτσι δημιούργησαν 18 στερεοσκοπικές 3D ταινίες για το Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, την Εγνατία Οδό, τα Ελληνικά Πετρέλαια, τον Δήμο Πέλλας, αλλά και για την Περιφέρεια Θεσσαλίας, το Ίδρυμα Γουλανδρή κ.α.
Η πρώτη Ελληνική στερεοσκοπική ταινία animation με τίτλο Skies to Eternity, δημιουργήθηκε από τους ίδιους με θέμα την ιστορία της Αεροπλοΐας και είχε διεθνή πορεία: σε μόνιμη προβολή ενός χρόνου στο νέο Μουσείο της Βασιλικής Αεροπορίας (RAF) στο Λονδίνο, στον στόλο των αεροπλάνων τής AirCanada, σε κανάλια όπως το Canal Plus, Deutsche Telekom, τηλεοπτικά κανάλια στο Ισραήλ, την Φιλανδία, την Πολωνία, την Κίνα, την Αμερική, μέσω πέντε διεθνών διανομέων. Η ταινία είχε έκδοση στα Ελληνικά, στα Αγγλικά και τα Γερμανικά. Επίσης παρουσιάστηκε για ένα χρόνο στο Κοσμοθέατρο, στο πλανητάριο ΝΟΗΣΙΣ της Θεσσαλονίκης και εδώ και τέσσερα χρόνια παρουσιάζεται στο Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης.
Ο Δημήτρης Μουρτζόπουλος, και ο Γιάννος Αιόλου όμως έχουν δημιουργήσει και πολλά έργα για συμβατική τηλεόραση, όπως η σειρά των 120 δεκάλεπτων επεισοδίων για την ΕΡΤ3, με τίτλο «Εκατογραφία» με θέμα την Ιστορία τής Θεσσαλονίκης τα τελευταία 100 χρόνια από την απελευθέρωσή της, αλλά και 24 ωριαία επεισόδια της σειράς «Χαρά Θεού», επίσης για την ΕΡΤ3. 
Ο Γιάννος Αιόλου είναι μέλος της Ευρωπαϊκής, αλλά και της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

larissanet.gr

Διαβάστε επίσης:



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου