ΑΝΑΣΚΑΦΙΚΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ
Χρυσό ενώτιο με γυμνό Έρωτα. Του 3ου αι. π.Χ. |
Τρισδιάστατη αποκατάσταση των χώρων της μεγαλειώδους Έπαυλης του Αλεξάνδρου. Αριστερά κάτω αποδίδεται η προγενέστερη λουτρική εγκατάσταση. |
Ο αρχαιολογικός χώρος της Βεγόρας στη θέση «Τσαΐρια της Εκκλησίας», με τη σωστική ανασκαφή σε εξέλιξη. |
Σκηνή ψαρέματος από το διάχωρο της κεντρικής διακόσμησης της «Αίθουσας των Νηρηίδων». |
Η «Αρπαγή της Ευρώπης», ο «Απόλλωνας σε Γρύπα», ο «Πάνας με Νύμφη», η «Αρπαγή της Διώνης(;)» και άλλες συνθέσεις με μυθολογικά θέματα, και με ευανάγνωστα μόνο τα ονόματα ΕΥΡΩΠΗ, ΑΠΟΛΛΩΝ και ΦΑΙΔΡΑ, κοσμούν τα επιδαπέδια ψηφιδωτά στην αίθουσα της «Ευρώπης». Είναι ο καλύτερα διατηρημένος διάκοσμος, ο οποίος, τύχη αγαθή, διατηρούσε τετράστιχη επιγραφή με τα ονόματα των ιδιοκτητών (Αλέξανδρος και Μεμμία).
Η προσωποποίηση του Καλοκαιριού, από την «Αίθουσα των Νηρηίδων». |
Νηρηίδα πάνω σε ιππόκαμπο από το νότιο τοξωτό διάχωρο της «Αίθουσας των Νηρηίδων». |
Μαρμάρινη κεφαλή Ποσειδώνα(;) (3ος αι. μ.Χ.) |
Μαρμάρινο άγαλμα της Αθηνάς(;) από την Έπαυλη του Αλεξάνδρου (3ος αι. μ.Χ.) |
Νηρηίδα πάνω σε ιππόκαμπο από το ανατολικό τοξωτό διάχωρο της «Αίθουσας των Νηρηίδων». |
Η «Αίθουσα του Θηριομάχου» πήρε το όνομά της από την κεντρική παράσταση που απεικονίζει μια ανδρική μορφή (bestiaries) ενώ δέχεται την επίθεση ενός λιονταριού. «Η σκηνή της θηριομαχίας, αν και αποτελεί εικονιστική κοινοτοπία της εποχής, μπορεί να σχετίζεται με το αξίωμά τους και να απηχεί ένα πραγματικό γεγονός», παρατηρεί ο κ. Χρυσοστόμου. «Αποτελεί ενδεχομένως μια επιχορηγούμενη ενότητα θεαμάτων προς τιμήν του αυτοκράτορα ή προς τέρψιν και εύνοια των κατοίκων της ρωμαϊκής πόλης του Αμυνταίου».
Διακοσμητικό περιμετρικό διάχωρο με πέρδικα. |
Η ψηφιδωτή διακόσμηση του δαπέδου της κόγχης της «Αίθουσας του κισσού». |
Δρ. Πανίκος Χρυσοστόμου
Αρχαιολόγος με βαθμό Α΄
Προϊστάμενος Τμήματος
Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων και Μουσείων
Εφορεία Αρχαιοτήτων Φλώρινας
ellinondiktyo.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου