Σε μια περιοχή που δεσπόζει το χρυσοφόρο Παγγαίο, θα ήταν σοβαρή παράλειψη να μην αναφερθούμε και σ έναν «χρυσό κανόνα»,έναν γεωμετρικό κανόνα πάνω στον οποίο οικοδομήθηκαν αναρίθμητα αρχιτεκτονικά μνημεία,τα περισσότερα από τα οποία αποτελούν μοναδικά έργα τέχνης διαχρονικά.
Πολλές από τις αναλογίες του Παρθενώνα φέρονται να εμφανίζουν την χρυσή αναλογία |
«Αυτό το έργο υλοποιήθηκε από αρχιτέκτονα που είχε υψηλή γνώση της γεωμετρίας. Αρκεί να αναφέρω ότι χρησιμοποιεί το π: 3,14 αντί του 3,17 των Αιγυπτίων, που ήταν ως τότε σε χρήση» τονίζει ο κ. Λεφαντζής.
Η έρευνα του ιδίου σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων είχε ως αποτέλεσμα τον εντοπισμό 400 και πλέον μαρμάρινων αρχιτεκτονικών μελών γύρω από το άγαλμα που ανήκουν στον περίβολο του τύμβου (ορισμένα ενσωματωμένα στο βάθρο του λιονταριού). «Όλα τα μέλη του περιβόλου είναι της ίδιας τεχνοτροπίας με το λιοντάρι» επισημαίνει. «Για μένα μάλιστα η τυπολογία αυτού του περιβόλου δεν υπάρχει αλλού στη Μακεδονία. Αρχιτεκτονικό πρόκειται για ένα υβρίδιο». Εις ό,τι αφορά τον Λέοντα, «Με ύψος 5,30 μέτρα και συνολικό με το βάθρο του 15,84 μέτρο, έχει μακεδονικό εμβάτη με ημικίονες και ασπίδες στο βάθρο του» προσθέτει. «Επιπλέον είχε δημιουργηθεί με οπτική διάρθρωση, έτσι ώστε να είναι ορθό ορατός από απόσταση 100 μέτρων και ύψος 30».
Στερεομετρικά σκίτσα του Μαθηματικού Παναγού Παπαγεωργίου |
Στερεομετρικά σκίτσα του Μαθηματικού Παναγού Παπαγεωργίου |
Ποια είναι η σημασία του μαγικού αριθμού 1,62 στη ζωή μας;
Τόσο οι καλλιτέχνες,όσο και η φύση φαίνεται ότι ακολουθούν τους κανόνες της αρμονίας, η οποία βασίζεται σε μαθηματικούς τύπους που είχαν επινοήσει οι αρχαίοι Έλληνες.
Μια σπείρα Fibonacci η οποία προσεγγίζει τη χρυσή σπείρα, χρησιμοποιώντας μεγέθη της ακολουθίας Fibonacci έως το 34. |
Πηγή: Pangeoarc ( Σελίδα του facebook)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου