To περιβόητο Trabant κυκλοφόρησε από το 1957 μέχρι το 1991 και σε όλα τα αφιερώματα για τα χειρότερα αυτοκίνητα των τελευταίων δεκαετιών είναι μέσα. Οχι και άδικα... Μέχρι και το διάσημo περιοδικό TIME σε ένα πρόσφατο αφιέρωμα με ότι χειρότερο είδαμε στους δρόμους ever, το συμπεριέλαβε και μάλιστα από τα πρώτα. Aρα κάτι σημαίνει αυτό...
Δημιούργημα της Ανατολικής Γερμανίας. Το πιο μοδάτο όχημα τότε. Φτιάχτηκε για να εξυπηρετεί τις οικογένειες, αλλά τελικά έμεινε έτσι για πάντα. Ένα μοντέλο του 1964 για παράδειγμα δεν είχε καθόλου σημαντικές διαφορές με ένα μοντέλο του 1989. Ελάχιστα βελτιώθηκε, η τελική του κοντά στα 100 χλμ την ώρα.
Το Trabant
Τα βασικά μοντέλα της εταιρείας ήταν τέσσερα: το 500, το 600, το 601 (το πιο γνωστό μοντέλο όλων) και το 1.1 που ήταν και το τελευταίο μοντέλο της Trabant, ενώ τις επιδόσεις του δεν τις λες και εντυπωσιακές: 0-100 σε 21 δευτερόλεπτα, 21 άλογα. Υπολογίζεται ότι η παραγωγή Trabant έφτασε τα 3,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Το όνομά του σημαίνει «δορυφόρος», ή «σύντροφος» (στα γερμανικά) και μάλλον προέρχεται τιμητικά (!) από τον Σοβιετικό δορυφόρο τότε Sputnik, ενώ χαριτωμένα το ανέφεραν ως «Τράμπι» (Trabbi). Αρχικά μάλιστα το σχέδιο ήταν για ένα όχημα με τρείς τροχούς που θα κατασκευάζονταν από την Auto Werke Zwickau. Τελικά απέκτησε ένα τροχό ακόμα. Το 1991 η Trabant αγοράστηκε από την VW και... τελείωσε.
Τα πρώτα αυτοκίνητα δεν είχαν δείκτη βενζίνης, αλλά μια μεταλλική λάμα, όπως αυτή που χρησιμοποιείται ως δείκτης για τη στάθμη του λαδιού!
Με το δίχρονο κινητήρα του δεν μπορούσε να έχει μέλλον, παρά το γεγονός ότι ήταν ελαφρύ και μπορούσε να χωρά τέσσερα άτομα μαζί με αποσκευές. Στην Ανατολική Γερμανία, δηλαδή πίσω από το τείχος περίμεναν και χρόνια για να το παραλάβουν. Δεν είχαν άλλωστε και πολλές επιλογές.
iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου