Είναι γνωστό, ότι κάθε επιχείρηση προσπαθεί να αποφέρει περισσότερα κέρδη. Γι’ αυτόν τον λόγο, η τέχνη του marketing έχει εφεύρει μερικά κόλπα που πείθουν τον καταναλωτή, είτε να αγοράσει ένα συγκεκριμένο προϊόν είτε απλά να αγοράζει περισσότερα από αυτά που υπολόγιζε.
Μπορεί στο σχολείο να μας είχαν διδάξει πως να μην πέφτουμε θύματα κάθε είδους marketing και μπορεί στη θεωρία όλοι μας, να πιστεύουμε ότι το…marketing δεν είναι σε θέση να μας χειραγωγήσει, όμως υπάρχουν και μερικές τεχνικές που είναι απλά…ανίκητες. Τεχνικές που δεν μας δίδαξαν στα σχολεία.
Αποφασίσαμε να κάνουμε μια έρευνα και να συγκεντρώσουμε τις 10 βασικές ύπουλες τεχνικές, που χρησιμοποιούν όσοι ασχολούνται με το marketing για να καταφέρουν να πείσουν τον καταναλωτή, ουσιαστικά να υπερκαταναλώσει σε ένα supermarket ή σε ένα εμπορικό. Δείτε παρακάτω:
Στα ταμεία δεν υπάρχουν ράφια!
Όσο κάνεις τη βόλτα σου αμέριμνος σε ένα supermarket δεν συνειδητοποιείς πόσα άχρηστα προϊόντα είσαι έτοιμος να αγοράσεις. Όταν φτάνεις στο ταμείο όμως, και κοιτάς για μια τελευταία φορά το καλάθι σου, ξεκινάς να σκέφτεσαι ότι το μισό καλάθι θα μπορούσες και να μην το…αγοράσεις τελικά.
Η ουρά στο ταμείο όμως είναι μεγάλη και δεν υπάρχουν ράφια στο μέρος. Οπότε εσύ, δεν έχεις τη δυνατότητα να αφήσεις πίσω τα προϊόντα που τελικά δεν θες και τόσο πολύ να αγοράσεις. Το να χάσεις τη σειρά σου και να επιστρέψεις ένα ένα τα περιττά προϊόντα στα ράφια που τα βρήκες, είναι κάτι που…βαριέσαι να το κάνεις!
Οπότε τα supermarket σε αναγκάζουν να αγοράσεις τα περιττά προϊόντα, αφού σχεδόν κανείς από εμάς δε θα διακινδύνευε να χάσει την σειρά του στο ταμείο και να περιμένει την διπλή ώρα για να…πληρώσει! Επίσης σε αυτή την κατηγορία, πρέπει να προσθέσουμε και τα προϊόντα που βρίσκονται στο…ταμείο.
Τσίχλες, καραμέλες και άλλα προϊόντα αρκετά χαμηλής αξίας που τα χαζεύεις την ώρα που περιμένεις να φτάσει η σειρά σου. Οι περισσότεροι από εμάς, αγοράζουμε μερικά από αυτά τα προϊόντα γιατί μας φαίνονται πολύ χαμηλά στις τιμές.
Στα εμπορικά καταστήματα η καφετέριες είναι πολύ…άβολες!
Όλοι μας έχουμε επισκεφθεί τα μεγάλα εμπορικά καταστήματα της χώρας μας, για να κάνουμε τα ψώνια μας και να διασκεδάσουμε. Τα μεγάλα εμπορικά καταστήματα, διαθέτουν καφετέριες και εστιατόρια που καλούν τους επισκέπτες, να χαλαρώσουν και στη συνέχεια να συνεχίσουν τα ψώνια τους.
Έχεις προσέξει όμως, ότι σχεδόν καμία από αυτές τις καφετέριες και τα εστιατόρια, δεν έχουν έπιπλα τα οποία να είναι βολικά προς τον επισκέπτη; Αυτό γίνεται, για να μην κάτσεις αρκετή ώρα στο φαγητό και στον καφέ με αποτέλεσμα να χαλαρώσεις τόσο που να σου “βγει” η κούραση και να θελήσεις να επιστρέψεις στο σπίτι σου.
Τα έπιπλα σε αυτά τα μαγαζιά είναι αρκετά άβολα για να κάνουν τον πελάτη να φάει ή να πιει οτιδήποτε παράγγειλε γρήγορα και να επιστρέψει στα ψώνια του. Επίσης, με το να αναγκάζουν τους πελάτες να σηκωθούν γρήγορα από τις καρέκλες των εστιατορίων και των καφετεριών βοηθούν τους υπόλοιπους πελάτες να βρίσκουν εύκολα θέση και να μην περιμένουν στην αναμονή.
Σε κανένα supermarket ή εμπορικό κατάστημα δε θα βρεις ρολόγια και παράθυρα!
Στα supermarket και τα εμπορικά καταστήματα δεν υπάρχουν ρολόγια και σε πολύ λίγες περιπτώσεις μπορείς να συναντήσεις παράθυρα. Αυτό συμβαίνει, για να χάσει ο πελάτης την αίσθηση του χρόνου. Ψωνίζει αμέριμνος και για λίγη ώρα δεν σκέφτεται τις δουλειές που έχει να κάνει μετά το supermarket ή την βόλτα του στο εμπορικό.
Μουσική στα supermarkets!
Η μουσική στα supermarkets δεν μπαίνει τυχαία. Τις περισσότερες φορές είναι μοντέρνα και ανάλαφρη. Αυτό γίνεται για να ψωνίζεις ευχάριστα και να νιώθεις ότι συμμετέχεις σε κάποιου είδους διαφήμιση.
Περπατάς χαρούμενη στους διαδρόμους, ακούς το αγαπημένο σου τραγούδι και ασυναίσθητα περνάς περισσότερη ώρα στους χώρους του supermarket. Όσες περισσότερες ώρες κάτσεις, τόσα περισσότερα προϊόντα θα αγοράσεις.
Επίσης πολλοί από εμάς, αποφεύγουμε τα ψωνίζουμε περιττά πράγματα διότι αγχωνόμαστε για τον προϋπολογισμό του σπιτιού. Ένα ευχάριστο περιβάλλον με πολλά και φθηνά – φαινομενικά – προϊόντα, μας βοηθά να ξεχάσουμε το άγχος μας και να παρασυρθούμε.
Τα καταστήματα των εμπορικών είναι χαλαρωτικά!
Σε ένα εμπορικό κέντρο, θα δεις πολύ κόσμο, θα ακούσεις πολύ μουσική και πολλές φωνές και γενικότερα έχεις την αίσθηση ότι τα πάντα κινούνται πολύ γρήγορα. Το δάπεδο είναι αστραφτερό και γενικότερα οι εικόνες που αντικρίζεις ξεχειλίζουν από ενέργεια.
Όταν όμως αποφασίζεις να μπεις σε κάποιο κατάστημα του εμπορικού, θα ακούσεις ανάλαφρη και χαλαρή μουσική και θα αντικρίσεις μια μαλακή μοκέτα στα πόδια σου και μερικές πωλήτριες να σου μιλούν τόσο χαλαρωτικά, λες και έχεις επισκεφθεί κέντρο μασάζ.
Αυτό συμβαίνει διότι όταν νιώθεις ότι οι ρυθμοί κυλούν γρήγορα, αυτομάτως προσπαθείς κι εσύ να τελειώσεις από τα ψώνια σου όσο πιο γρήγορα γίνεται. Όταν μπαίνεις σε ένα μαγαζί το οποίο δείχνει ότι έχει…άλλους πιο χαλαρωτικούς ρυθμούς, νιώθεις άνετα, πέφτει η αδρεναλίνη σου και περνάς περισσότερο χρόνο στο εσωτερικό του.
Περισσότερος χρόνος ίσον περισσότερα ψώνια για σένα και κατ’ επέκταση περισσότερα κέρδη για τον εργοδότη.
Στα καταστήματα ρούχων υπάρχουν παραπλανητική καθρέφτες.
Έχει τύχει σε όλους μας. Ψωνίζουμε ένα ρούχο από το αγαπημένο μας κατάστημα και ενώ όταν το δοκιμάσαμε εκεί δείχναμε πραγματικά υπέροχοι, όταν το φορέσαμε ξανά στο σπίτι, ήταν σαν κάποιος να το αντικατέστησε με ένα ρούχο το οποίο δεν ήταν στο νούμερο μας.
Αυτό δεν συμβαίνει επειδή ενθουσιαστήκαμε εκείνη τη στιγμή και μετά…αλλάξαμε γνώμη. Στην πραγματικότητα, οι καθρέφτες στα καταστήματα ρούχων είναι ως επί το πλείστον παραπλανητικοί. Όταν κοιταζόμαστε σε αυτούς τους καθρέφτες η σιλουέτα μας δείχνει πιο κομψή και το ρούχο πιο αστραφτερό.
Οι καθρέφτες στα καταστήματα ρούχων πολλές φορές είναι…αρνητικά παραπλανητικοί!
Τα καταστήματα ρούχων έχουν προνοήσει τόσο στο να σας ανεβάσουν την αυτοπεποίθηση μέσα σε ένα ρούχο με σκοπό να το αγοράσετε, όσο και στο να σας την…ρίξουν στα κάτεργα με τα ρούχα που ήδη φοράτε. Πηγαίνετε σε ένα κατάστημα ρούχων για να κάνετε παρέα σε μια φίλη.
Καθώς περιμένετε να τελειώσει με τα ψώνια της ενστικτωδώς κοιτάζεστε στους πολλούς καθρέφτες που υπάρχουν σε κάθε μεριά του καταστήματος. Οι καθρέφτες σας δείχνουν άχρωμη, βαρετή, πολλές φορές με παραπάνω κιλά και γενικότερα ποντάρουν στις ανασφάλειες σας.
Ξεκινάτε λοιπόν να σκέφτεστε ότι χρειάζεστε απαραιτήτως μια αλλαγή. Ένα καινούριο ρούχο που θα σας κολακέψει και θα σας ανεβάσει την αυτοπεποίθηση. Έτσι, μπαίνετε στον πειρασμό να δοκιμάσετε και να αγοράσετε ρούχα του καταστήματος.
Τα προϊόντα στα supermarket ανά διαστήματα αλλάζουν θέσεις.
Αν επισκέπτεστε για μεγάλο χρονικό διάστημα το ίδιο supermarket, είναι λογικό να ξέρετε που βρίσκεται το κάθε προϊόν. Έτσι, κάθε φορά που θέλετε να αγοράσετε συγκεκριμένα πράγματα, πηγαίνετε κατευθείαν στα ράφια που θα βρείτε αυτά που επιθυμείτε.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην “τρώτε” τον χρόνο σας, χαζεύοντας άλλα ράφια και αγοράζοντας προϊόντα τα οποία δεν είχατε υπολογίσει ότι χρειάζεστε εκείνη την ήμερα. Τα supermarket το γνωρίζουν αυτό και ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αλλάζουν θέσεις στα προϊόντα τους.
Έτσι την επόμενη φορά, που θα επισκεφθείτε το supermarket της γειτονιάς θα ψάξετε σε πολλά ράφια για να βρείτε την αγαπημένη σας σάλτσα. Όσο ψάχνετε, θα βρίσκετε και προϊόντα τα οποία ουσιαστικά δεν τα χρειάζεστε αλλά σας έβαλαν στον πειρασμό να τα αγοράσετε.
Τα πάντα είναι θέμα…φωτισμού!
Ο φωτισμός στα supermarkets δεν είναι τυχαίος. Έχει ως στόχο να δείξει τα προϊόντα πιο αστραφτερά και νόστιμα προς τον καταναλωτή. Αυτό σημαίνει ότι όταν επισκέπτεστε τον διάδρομο της μαναβικής θα δείτε φρούτα και λαχανικά, τα οποία έχουν έντονα χρώματα και σας βάζουν στον πειρασμό να τα γευτείτε. Έτσι, τα αγοράζετε!
Τα καταστήματα…δημιουργούν τεχνητή ζήτηση.
Τα supermarkets και πολλά από τα καταστήματα, όταν θέλουν να πωληθεί ένα συγκεκριμένο προϊόν περισσότερο, δεν είναι ανάγκη να φτιάξουν προσφορές γι’ αυτό. Πολλές φορές, τοποθετούν στα ράφια λίγες συσκευασίες από το συγκεκριμένο προϊόν, για να δημιουργήσουν την ψευδαίσθηση στον καταναλωτή, ότι το συγκεκριμένο προϊόν έχει μεγάλη ζήτηση.
Στην ιδέα, ότι το συγκεκριμένο σαμπουάν αγοράστηκε μέσα σε τόσο μικρο χρονικό διάστημα από μια τεράστια μερίδα ανθρώπων, ο καταναλωτής έμμεσα πείθεται ότι το σαμπουάν είναι εξαιρετικής ποιότητας και θέλει να το δοκιμάσει κι αυτός. Αυτή είναι η τεχνική της τεχνητής ζήτησης.
Ουσιαστικά, κανένας δεν έχει αγοράσει αυτό το σαμπουάν. Αυτή η τεχνική, χρησιμοποιείται τις περισσότερες φορές για νέα προϊόντα της αγοράς. Έτσι, τα supermarket τα διαφημίζουν αποτελεσματικότερα.
Παίζοντας με τις…τιμές!
Πολλές φορές στα supermarket συναντάμε προϊόντα με παρόμοια χαρακτηριστικά αλλά με τεράστια διαφορά στις τιμές. Αυτό συμβαίνει, διότι ανά διαστήματα τα supermarket προσπαθούν να πουλήσουν περισσότερο ένα προϊόν από ένα άλλο.
Έτσι παρόλο που μιλάμε για ακριβώς ίδια ποιότητα το ένα μπορεί να κάνει 3 ευρώ και το άλλο 99 λεπτά. Έτσι, ο καταναλωτής δε θα κοιτάξει τα χαρακτηριστικά αλλά την τιμή. Θα προτιμήσει λοιπόν, αυτό με τα 99 λεπτά.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι όταν ένα προϊόν έχει τόσο χαμηλή τιμή, είναι αρκετά δελεαστικό προς τον καταναλωτή. Θεωρεί ότι 99 λεπτά δεν πρόκειται να βλάψουν τον προϋπολογισμό του και ξεχνάει ότι τα 99 λεπτά, σε συνδυασμό με όλα τα υπόλοιπα μπορούν να δημιουργήσουν μια τεράστια τιμή που θα χρειαστεί να πληρώσει, στο ταμείο.
All photos via Pinterest
daddy-cool.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου