Μπορείτε να φανταστείτε έναν αριθμό τόσο τέλειο και άψογο που να είναι η βάση όλων των ζωντανών όντων της γης; Έναν αριθμό τόσο ουσιώδη που να είναι η ρίζα κάθε μουσικής και καλλιτεχνικής δημιουργίας; Έναν αριθμό τόσο ισχυρό που όλο το σύμπαν να εξαρτάται από αυτόν;
Ναι, υπάρχει αυτός ο θεϊκός ή χρυσός αριθμός και είναι το 1.618034 ή επίσης γνωστός ως ο αριθμός Φιμπονάτσι. Ας εξηγήσουμε την σημασία του.
Όταν μιλάμε για την ατομικότητα ως έννοια τη θεωρούμε σήμα κατατεθέν κάθε μουσικού, αρχιτέκτονα, ζωγράφου κτλ. Ο καθένας επιθυμεί να είναι μοναδικός σε αυτόν τον κόσμο ώστε να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους. Η ατομικότητα μας δίνεται εκ φύσεως με τα δακτυλικά αποτυπώματα μας. Υπάρχουν περίπου 7.53 δισεκατομμύρια άνθρωποι αυτή τη στιγμή στον πλανήτη και κανενός τα αποτυπώματα δεν είναι ίδια.
Το 1202 μ.Χ. ο Λεονάρντο Πιζάνο, γνωστός και ως Φιμπονάτσι βρήκε μια ακολουθία αριθμών που διαμόρφωναν ένα ιδιαίτερο και ενδιαφέρον μοτίβο αριθμών που σήμερα είναι γνωστό ως ακολουθία Φιμπονάτσι. Η ακολουθία ξεκινά με τους αριθμούς 0,1,1,2,3,5,8,13,21,34,55,89,144,233,377,610 και συνεχίζει επ' αόριστον.
Η ακολουθία Φιμπονάτσι είναι μια σειρά αριθμών που αρχίζει με το 0 και το 1 και μπορεί να επεκταθεί επ' αόριστον με την πρόσθεση δύο διαδοχικών αριθμών μέχρι να βρεθεί ο επόμενος αριθμός Φιμπονάτσι στην ακολουθία.
Για παράδειγμα, προσθέτουμε το 0 και το 1 το οποίο μας βγάζει 1 που είναι ο τρίτος αριθμός Φιμπονάτσι. Για να βρούμε τον τέταρτο πρέπει να προσθέσουμε το 1 και το 1 που βγάζει 2. Και αν συνεχίσουμε προσθέτοντας τα δύο τελευταία ψηφία παίρνουμε τους αριθμούς 3,5,8,13,21,34,55,89,144 κτλ.- ένα μοτίβο που μπορεί να συνεχίζεται για πάντα.
Ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο με μήκος και πλάτος με οποιουσδήποτε δύο αριθμούς Φιμπονάτσι λέγεται τέλειο ή χρυσό ορθογώνιο παραλληλόγραμμο.
Αν διαιρούσαμε το χρυσό ορθογώνιο παραλληλόγραμμο σε μικρότερα ορθογώνια παραλληλόγραμμα σύμφωνα με την ακολουθία και τα χωρίζαμε με μια καμπύλη τότε τα μοτίβα θα έφτιαχναν μια μορφή που μπορεί να βρεθεί σε πολλά μοτίβα της φύσης.
Αυτή η έλικα Φιμπονάτσι που η αναλογία της είναι 1.618034 μπορεί να βρεθεί σε ένα ηλιοτρόπιο που τα ανθύλλια του σχηματίζουν τέλειες έλικες του 21, 34 και 55 της ακολουθίας Φιμπονάτσι. Αυτό επίσης ισχύει και για τον αριθμό των πετάλων ενός λουλουδιού, το κέλυφος του σαλιγκαριού, για τις ρίζες και τα κλαδιά των δέντρων και για πολλά άλλα. Όλα ακολουθούν αυτή την χρυσή αναλογία.
Επιπλέον, τα κύματα που σχηματίζονται στην ακτή διαμορφώνουν μια έλικα που μπορεί να αποδοθεί με ένα μαθηματικό διάγραμμα στα σημεία 1,1,2,3,5,8,13,21,34 και 55.
Η χρυσή αναλογία έχει επίσης ενθουσιάσει τους πιο γνωστούς και έξυπνους ανθρώπους και όλοι μας έχουμε δει τον αντίκτυπο της στα έργα τους. Για παράδειγμα, η μελέτη του Πλάτωνα για την τέλεια ή χρυσή αναλογία χρησιμοποιήθηκε στον σχεδιασμό και την κατασκευή του Παρθενώνα. Οι Αιγύπτιοι την χρησιμοποίησαν για να φτιάξουν τις πυραμίδες. Η Παναγία των Παρισίων χτίστηκε και αυτή σύμφωνα με αυτόν τον μαθηματικό νόμο.
Καλλιτέχνες όπως ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι και ο Σαλβαδόρ Νταλί ενσωμάτωσαν την χρυσή αναλογία στους πίνακες τους. Ακόμα, η Χρυσή αναλογία μπορεί να βρεθεί και σε μουσικά έργα του Μπαχ, του Σοπέν, του Μπετόβεν και του Μότσαρτ.
Αλλά το πιο εκπληκτικό παράδειγμα αυτής της χρυσής αναλογίας μπορεί να εντοπιστεί μέσα στον εαυτό μας καθώς εφαρμόζεται και στο DNA μας. Καθώς το DNA μας περιέχει διπλούς έλικες, η σύνθεση ενός μορίου DNA γίνεται σε αρμονία σύμφωνα με αυτή τη χρυσή αναλογία.
Μπορούμε να δούμε αυτό το θεϊκό αποτύπωμα παντού γύρω μας όπως και μέσα μας αλλά το πιο σημαντικό παράδειγμα βρίσκεται ακριβώς πάνω από το κεφάλι μας. Ακόμα και οι έλικες των γαλαξιών έχουν σχεδιαστεί με το ίδιο μοτίβο που διαμορφώθηκε το κέλυφος ενός μικρού σαλιγκαριού.
Επομένως, είναι αυτή η ακολουθία η απόδειξη πως τα πάντα σε αυτό το σύμπαν έχουν σχεδιαστεί από έναν δημιουργό; Έναν σχεδιαστή που έχει αφήσει το αποτύπωμα του;
arxaia-ellinika.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου