Amfipoli News
















Παρασκευή 20 Μαΐου 2022

Συνεργάτης του Βαγγέλη Παπαθανασίου αποκαλύπτει: «Δεν ήθελε να πληρώνεται στην Ελλάδα»



  Γνωρίστηκαν όταν ο Παπαθανασίου έγραψε μουσική για τον "Καβάφη" του Γιάννη Σμαραγδή και έγιναν φίλοι. Πώς ήταν ο διεθνής συνθέτης πίσω από τις κλειστές πόρτες;

Η είδηση του θανάτου του “παγκόσμιου” Έλληνα μουσικοσυνθέτη Βαγγέλη Παπαθανασίου βύθισε στο πένθος τον κόσμο του πολιτισμού. Ήταν ένας άνθρωπος πολυτάλαντος και πρωτοπόρος στον χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής και έμεινε στη συνείδηση όλων μας με το μικρό του όνομα: Vangelis. Ο σπουδαίος μουσικοσυνθέτης πέθανε σε ηλικία 79 ετών το βράδυ της Τρίτης (17/05) στο Παρίσι.

Τόσο ο ελληνικός όσο και ο ξένος Τύπος τον αποχαιρέτησαν με διθυραμβικά σχόλια, ωστόσο τα λόγια περισσεύουν για τους ανθρώπους που συνεργάστηκαν μαζί του και έζησαν στο πλάι του γνωρίζοντας τον συνθέτη σε στιγμές πιο ανθρώπινες και προσωπικές.

Το NEWS 24/7 μίλησε με τον Γιώργο Δαουλάρη, πρώην συνεργάτη και φίλο του Βαγγέλη Παπαθανασίου επί σειρά ετών. Γνωρίστηκαν όταν ο συνθέτης έγραψε τη μουσική για τον “Καβάφη” του Γιάννη Σμαραγδή και από τότε ξεκίνησε μια όμορφη φιλία. Τον αποκαλεί με οικειότητα “Βαγγέλη” και λυπάται που δεν πρόλαβε να ταξιδέψει στο Παρίσι, όπως είχαν κανονίσει, για να τον γνωρίσει η κόρη του...

Με συγκίνηση και ευαισθησία σκιαγραφεί έναν χαρακτήρα που είχε συνεχώς μπροστά του ένα συνθεσάιζερ, στεκόταν κερί αναμμένο στους φίλους του και αγαπούσε την Ελλάδα μέχρι το … διάστημα!

Η μουσική για τον “Καβάφη” του Γιάννη Σμαραγδή

“Γνώρισα τον Βαγγέλη όταν δούλευα με τον Γιάννη Σμαραγδή και κάναμε την ταινία ‘Καβάφης’. Την ξεκινήσαμε το 1992 και ζητήσαμε από τον Βαγγέλη να γράψει τη μουσική. Εγώ το θεώρησα φοβερό αυτό. Μάθαινα μουσική στο Νάκα μικρός και θυμάμαι ότι έγραφα μουσική και δίπλα μου υπήρχε η αφίσα του Παπαθανασίου. Λόγω της παγκόσμιάς του καριέρας, η Yamaha που είχε τα συνθεσάιζερ τον είχε φωτογραφία στην αφίσα της.

Είπαμε με τον Γιάννη (Σμαραγδή) ότι θα μπορούσε ο Παπαθανασίου να γράψει τη μουσική της ταινίας, αλλά το θεωρήσαμε ένα... άπιαστο όνειρο. Τον συνάντησε ο Γιάννης Σμαραγδής την πρώτη φορά και ο Βαγγέλης είπε αμέσως “ναι”. Στην πρώτη μας συνάντηση του είπα ότι είχα την αφίσα του στο δωμάτιό μου και ότι δεν πίστευα ότι "βρίσκομαι μπροστά σας". Εκείνος αφού έπαιξε μουσική και μας άφησε άναυδους, μου ζήτησε να του μιλάω στον… ενικό. Από εκείνη τη στιγμή ήμουνα πια κοντά του. Περνούσαμε πολλές ώρες μαζί για τον Καβάφη.

Συνεργαστήκαμε ξανά σε ένα σποτ για τα γερµανικά βραβεία µουσικής “Echo”. Ο Βαγγέλης είχε βραβευτεί το 1994 γιατί είχε πουλήσει ένα εκατομμύριο cd στη Γερμανία με την ταινία “Χριστόφορος Κολόμβος”. Να φανταστείς είχε πουλήσει πιο πολλά cd στη Γερμανία από ότι ο Michael Jackson και πήρε βραβείο. Θυμάμαι του είχα φτιάξει εγώ το βιντεάκι, στο οποίο μιλούσε και ευχαριστούσε τον κόσμο για τη βράβευση.

Η λατρεία για την Ελλάδα

Ο Βαγγέλης Παπαθανασίου
Ο Βαγγέλης Παπαθανασίου  EUROKINISSI

Αγαπούσε πάρα πολύ να μαθαίνει πράγματα γύρω από την Ελλάδα. Από την αρχαία Ελλάδα μέχρι τη σύγχρονη ιστορία της χώρας. Του άρεσαν πάρα πολύ τα αρχαία ελληνικά. Είχε ανθρώπους στον κύκλο του που έρχονταν στο σπίτι του και μιλούσαν ακούραστα για την ιστορία της αρχαίας Ελλάδας και πώς εξελίχθηκε η χώρα σαν κέντρο πολιτισμού.

Συναντιόμασταν τα βράδια στο σπίτι του, όπου μάζευε πολλούς φίλους του, όσο διάστημα έμεινε στην Ελλάδα. Μοιραζόμασταν σκέψεις και πρότζεκτ για τη χώρα. Ο Βαγγέλης αγαπούσε πάρα πολύ την Ελλάδα. Συζητούσε πάρα πολλές φορές πώς η χώρα θα μπορούσε να γίνει ένα σπουδαίο κέντρο πολιτισμού. Και όταν έφυγε το 2012, στην ουσία μου είχε πει “θέλω να είμαι λίγο μακριά γιατί η χώρα θα περάσει μία ταλαιπωρία” (εννοούσε την οικονομική κρίση). Του απάντησα ‘μα εσένα δεν σε αγγίζει αυτό’ και εκείνος μου είπε ‘με αγγίζει γιατί όταν θα είμαι κοντά και θα νιώθω αυτή την ταλαιπωρία θα με κάνει να στεναχωριέμαι ακόμα περισσότερο. Όταν θα είμαι μακριά, θα έχω την Ελλάδα στην καρδιά μου με απόσταση. Και θα την έχω πιο ψηλά’.

Έβλεπε τι θα φέρει η κρίση. Και δεν ήθελε να δει τις άσχημες πλευρές της κρίσης να επηρεάζουν την εικόνα της χώρας. Εμείς το ζούσαμε στην αρχή και δεν είχαμε καταλάβει. Θα φέρει μια στεναχώρια, μου είχε πει, στη χώρα και άνθρωποι σαν εμάς που την έχουμε ψηλά και την υπηρετούμε δεν πρέπει να τη βιώνουμε έτσι. "Να την έχουμε πάντα ψηλά τη χώρα μέσα μας", έτσι έλεγε!

Ήθελε να την έχει τη χώρα του με ένα διαφορετικό τρόπο “ψηλά”, ανέγγιχτη. Ο Βαγγέλης είχε μία δική του φιλοσοφία. Και νομίζω ότι αυτή η φιλοσοφία τον οδήγησε να γίνει αυτό που λέμε ‘παγκόσμιος Έλληνας’.

Αρνήθηκε στη NASA την πρόταση η Μυθωδία να παρουσιαστεί στην … Αίγυπτο!

“Είχα ζήσει την εποχή όταν είχε έρθει η NASA στην Ελλάδα. Θυμάμαι ότι είχαν έρθει στο σπίτι του (με θέα στην Ακρόπολη) και του πρότειναν να κάνει τη “Μυθωδία”. Η μουσική του έργου δημιουργήθηκε ώστε να συνοδεύσει τη διαστημική αποστολή της ΝΑΣΑ 2001: Οδύσσεια στον Άρη. Ήθελαν λοιπόν οι υπεύθυνοι της NASA να κάνουν ένα παγκόσμιο event για αυτό το μεγάλο γεγονός του ανθρώπινου πολιτισμού.

Έζησα αυτό το ραντεβού και μάλιστα του είχαν προτείνει να κάνει τη συναυλία στην Αίγυπτο. Και είπε ο Βαγγέλης 'Σας έφερα εδώ στην Ελλάδα για να είμαστε κάτω από την Ακρόπολη και θεωρώ ότι εγώ σαν Έλληνας δεν υπάρχει περίπτωση να πάω στην Αίγυπτο να κάνω αυτό το event. Θα το κάνω στην Ελλάδα'. Και έγινε η Μυθωδία στους στύλους του Ολυμπίου Διός, όπου η χώρα μας προβλήθηκε παγκοσμίως.

Δεν δεχόταν να πληρώνεται στην Ελλάδα

Βαγγέλης Παπαθανασίου
Βαγγέλης Παπαθανασίου  ALAMY/VISUALHELLAS.GR

Κάνοντας τον προϋπολογισμό της ταινίας “Καβάφης” είπαμε το νούμερο που είχε εγκριθεί για το μουσικό θέμα της ταινίας (καθορισμένο από το Κέντρο Κινηματογράφου). Το νούμερο ήταν ένα εκατομμύριο δραχμές την εποχή εκείνη και λέει ο Βαγγέλης “Παιδιά κρατήστε το. Βάλτε το στην ταινία, εγώ δεν πληρώνομαι όταν επιλέξω να κάνω κάτι στην Ελλάδα”. Είχε καταφέρει τους ατζέντηδες και τη δισκογραφική του να έχει εκείνος αποκλειστικά τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο σε ό,τι έχει να κάνει με την Ελλάδα. Δεν πληρώθηκε και για τη συναυλία στο Καλλιμάρμαρο με το παγκόσμιο πρωτάθλημα στίβου.

Είχε μάλιστα στεναχωρηθεί όταν έκανε τη ‘Μυθωδία’ και είχε γραφτεί σε ένα δημοσίευμα ότι ένα δισεκατομμύριο δραχμές για τη μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου είναι πάρα πολλά λεφτά για το ελληνικό δημόσιο. Τη δήλωση την είχε κάνει ο Θεοδωράκης σε μεγάλη εφημερίδα και με πήρε τηλέφωνο να με ρωτήσει για ποιο λόγο το έγραψαν αυτό, δεν μπορούσε να καταλάβει.

Ακολούθησε μία συνέντευξη Τύπου τότε. Και όπως προέκυψε από τις εξηγήσεις που δόθηκαν, το ελληνικό δημόσιο που έδωσε το 1 δισ. έπαιρνε δικαιώματα για την ελληνική μετάδοση του έργου, 3 δισ. Και ο Βαγγέλης δεν θα πληρωνόταν. Αυτά ο κόσμος δεν τα ήξερε, αλλά και τον Βαγγέλη δεν τον ένοιαζε να τα “πουλήσει” για δημοσιότητα. Είχε στεναχωρηθεί τότε...

Δεν σπαταλούσε χρόνο σε άσκοπες δημόσιες σχέσεις

Βαγγέλης Παπαθανασίου
Βαγγέλης Παπαθανασίου  AFP

Ο Βαγγέλης ήταν ένας άνθρωπος που αγαπούσε πάρα πολύ τους φίλους του. Φυσικά δύσκολος άνθρωπος να τον γνωρίσεις. Αν δεν σου έδινε η ζωή την τύχη να βρεθείς κοντά του... δεν ήταν ένας άνθρωπος που κυκλοφορούσε εύκολα. Δεν σπαταλούσε το χρόνο του σε δημόσιες εμφανίσεις ή σε δημόσιες σχέσεις. Δεν έκανε εμφανίσεις χωρίς νόημα. Ήταν ένας άνθρωπος που όλη του την ημέρα ζούσε με τους φίλους του, με τους ανθρώπους της δουλειάς και έγραφε μουσική συνεχώς.

Ακόμα και όταν χαλάρωνε και ήθελε να μιλήσει για άλλα θέματα, πχ για τον κινηματογράφο, για τον πολιτισμό, είχε πάντοτε μπροστά του ένα συνθεσάιζερ και έγραφε μουσική. 

Το στούντιο του ήταν πάντα στο σπίτι του και μέσα εκεί ήταν απόλυτα επικεντρωμένος στη μουσική. Αναζητούσε πάντα ανθρώπους γύρω του που τον ηρεμούσαν και που μπορούσε μαζί τους να μοιράζεται τέτοια θέματα. Οταν ήσουν φίλος με τον Βαγγέλη ήταν πάντα δίπλα σου με μαγικό τρόπο. Χωρίς να σου ζητήσει ποτέ τίποτα ή χωρίς να του ζητήσεις ποτέ κάτι, στεκόταν δίπλα σου σε ό,τι χρειαζόσουν.

Τον Βαγγέλη τον γνωρίζει κανένας από τη δουλειά του όχι από την προσωπική του ζωή, την οποία την προστάτευε πάρα πολύ. Πολύ λίγοι άνθρωποι ήξεραν πράγματα. Ήταν άνθρωπος χαμηλών τόνων. 

Νομίζω φαινόταν από νωρίς ότι ξεχωρίζει. Υπάρχει και ένα βιβλίο όπου ο Στρατής Μυριβήλης γράφει ένα οδοιπορικό στο Πήλιο και εκεί κάνει αναφορά στον Βαγγέλη. Τον συναντάει πέντε ετών και γράφει ξεκάθαρα ότι πιστεύει πως αυτό το παιδάκι θα γίνει …κάτι - και γράφει το όνομά του.

Ο Βαγγέλης είχε και άλλη μία διάσταση που λίγοι τη θυμούνται στην Ελλάδα. Ήταν και ζωγράφος. Του άρεσε πάρα πολύ να ζωγραφίζει (πίνακες μεγάλων διαστάσεων) ήταν ταλαντούχος και σε αυτό το πράγμα. Έκανε και μία μεγάλη έκθεση με τα έργα του στην Ισπανία.

Πώς ήταν η συνεργασία με τον επαγγελματία Βαγγέλη Παπαθανασίου;

Ο Βαγγέλης Παπαθανασίου στις Κάννες
Ο Βαγγέλης Παπαθανασίου στις Κάννες  AP

Ο Βαγγέλης ήθελε πάντα να σου δώσει. Και ήταν ένας πολυτάλαντος άνθρωπος. Αυτό τα λέει όλα. Αγαπούσε τη μουσική βαθιά και ουσιαστικά. Αν και το όνομά του έχει γραφτεί στην ιστορία της μουσικής, ο ίδιος ο Βαγγέλης θα σου έλεγε ότι δεν είναι καλός μουσικός - με την έννοια να γράφει νότες. Ήταν ένα πηγαίο ταλέντο. Πολλές φορές έλεγε “η μουσική για μένα είναι σαν να ρέει δίπλα μου και έχω ένα ποτήρι με το οποίο βάζω και γεμίζω”. Έλεγε ότι υπάρχει γύρω μας η μουσική. Εμείς απλά πρέπει να έχουμε ένα... κύπελλο. Και ότι ‘να δεν είμαι εγώ ο σπουδαίος που το κάνω’ (φυσικά, όντως ήταν σπουδαίος και το έκανε).

Μάθαινε συνεχώς μουσική και είχε δίπλα του πάντα πολύ σπουδαίους μουσικούς Έτυχε η ζωή να τον βοηθήσει και να κάνει επιλογές, να βγει στο εξωτερικό μικρός με το συγκρότημα που έπαιζε, όμως δεν έμεινε ποτέ “πίσω”. Πάντα είχε αναζητήσεις προσωπικές και ψαχνόταν. Στο κομμάτι της ηλεκτρονικής μουσικής είναι ένας από τους πολύ σπουδαίους παγκόσμιους σύνθετες και συνεργαζόταν πάντα με πολύ σημαντικούς ανθρώπους.

Στην Ελλάδα δεν την ξέρουμε καλά τη μουσική του Βαγγέλη. Ξέρουμε κάποια δείγματα και κάποια μεγάλα του θέματα όπως είναι “Οι δρόμοι της φωτιάς” (Chariots of Fire) που πήρε το Όσκαρ ή τον “Χριστόφορο Κολόμβο”, που το έχουμε ακούσει να το βάζουν τα περισσότερα πολιτικά κόμματα σαν μουσικό χαλί στην Ελλάδα. Υπάρχουν όμως πάρα πολλά άλλα έργα του Βαγγέλη, τα οποία παίζονται στο εξωτερικό και είναι σπουδαία.

1997 - Σκηνοθέτησε στο Καλλιμάρμαρο την τελετή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Στίβου

Δεν ξέρω αν μπορώ να τον πω συγκεντρωτικό. Οταν δουλέψαμε μαζί στο Καλλιμάρμαρο για την τελετή του παγκοσμίου πρωταθλήματος στίβου το 1997 θέλαμε η Ελλάδα να δείξει τις δυνατότητες της, γιατί διεκδικούσε την Ολυμπιάδα και η απόφαση θα έβγαινε τον Σεπτέμβριο.

Είχα δουλέψει τον προηγούμενο χρόνο με τον Γαβρά στο Μέγαρο Μουσικής (στην παράστασή του «Με Φως και Θάνατον Ακαταπαύστως») και ήταν εκείνος να σκηνοθετήσει την τελετή. Τελικά όμως το ανέθεσαν στον Παπαθανασίου. Εκεί δούλεψε όχι σαν συνθέτης, αλλά σαν σκηνοθέτης. Είχε την κεντρική ιδέα του πρότζεκτ, είχε τη σκηνογραφική επιμέλεια, τα θέματα παραγωγής, όλα. Ήξερε να δουλεύει σε μεγάλα πρότζεκτ και να συντονίζει τον κόσμο σαν μαέστρος. Ήταν ένας κανονικός σκηνοθέτης.

Θυμάμαι ατελείωτες ώρες στο σπίτι του με μία τεράστια μακέτα του Σταδίου μπροστά μας. Και τις νύχτες κάναμε πρόβες μέσα στο Καλλιμάρμαρο. Εγώ βοηθούσα να γίνουν τα σποτ και παράλληλα το making of της παραγωγής. Ατελείωτα βίντεο και σε όλα είχε μία φοβερή επίβλεψη. Με αυτή την έννοια μπορείς να τον πεις συγκεντρωτικό, ίσως. Σε κάθε φάση ήταν παρών και του άρεσε τα πράγματα να γίνονται τέλεια.

Και κάτι ακόμα! Οι τεχνικοί που δούλευαν δίπλα του ήταν απλά κορυφαίοι. Τα ηχητικά και τα ηλεκτρονικά συστήματα πάνω στα οποία δούλευε ήταν πατενταρισμένα από τους μεγαλύτερους οίκους μουσικής Yamaha, Roland, Korg, Sony. Δίπλα του ήταν πάντα ο αφρός του παγκόσμιου γίγνεσθαι στα θέματα της μουσικής.

Τυχαία συνάντηση με Αντζελίνα Τζολί και Όλιβερ Στόουν

Ο Βαγγέλης πάντα δούλευε και πάντα δεν ήξερες ποιον θα έβρισκες στο σπίτι του. Θυμάμαι μία μέρα είχαμε κανονίσει να πάμε για βόλτα στην Πλάκα - ήταν μια γειτονιά που τη λάτρευε. Μου ζήτησε να περιμένω μαζί του, να τελειώσει μία συνάντηση που είχε. Η συνάντηση ήταν με τον... Όλιβερ Στόουν με την Αντζελίνα Τζολί. Ήταν η εποχή που έγραφε μουσική για τον “Μέγα Αλέξανδρο” την ταινία και είχαν έρθει να τον δουν. Η Αντζελίνα ήθελε να τον γνωρίσει.

Ο πλανήτης ήταν στα πόδια του. Ήταν όπως πολύ σωστά έχουν γράψει ο “διεθνής” Έλληνας. Εκείνος, όμως, δεν έκανε καριέρα lifestyle ούτε στην Ελλάδα ούτε πουθενά, γιατί τον ενδιέφερε μόνο η μουσική. Θα μου μείνει αξέχαστος!

*Ο Γιώργος Δαουλάρης δραστηριοποιείται επί σειρά ετών στον τομέα της επικοινωνίας και του κινηματογράφου. Υποψήφιος Δήμαρχος στον Δήμο Δάφνης-Υμηττού και διευθυντής στο πολιτικό γραφείο του Παύλου Γερουλάνου. Ως σκηνοθέτης, συνεργάστηκε για πολλά χρόνια µε το σπουδαίο Έλληνα δηµιουργό Γιάννη Σµαραγδή, ενώ έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με τον Βαγγέλη Παπαθανασίου και τον Κώστα Γαβρά.

news247.gr



Διαβάστε Περισσότερα...


  Τώρα που έφυγε για τα αστέρια ο συμπαντικός Βαγγέλης Παπαθανασίου, ανακαλύπτουμε, μεταξύ άλλων, τα λόγια που είχε γράψει για εκείνον ο Στρατής Μυριβήλης.

«Ανάμεσα στις ευχάριστες εκπλήξεις που με περίμεναν στον Βόλο, ήταν και ένα παιδάκι έξι ή εξήμισυ χρονών που ανακάλυψα προικισμένο με το θείο δώρο του ταλέντου. Ο μικρός αυτός με τις ποδίτσες της πρώτης δημοτικού και με τα γκρίζα γελαστά ματάκια του, είναι από τώρα ένας αυτοδίδακτος μικροσκοπικός συνθέτης. Μου έπαιξε στο πιάνο δύο συνθέσεις του που με κατέπληξαν. Τη μια την έλεγε ”Οι καμπάνες” και την άλλη ”Ο χορός”. Πρέπει να δει κανείς τα μικροσκοπικά δαχτυλάκια του να αγωνίζονται να πιάσουν τις θαυμάσιες συγχορδίες που κανείς δεν του δίδαξε, πρέπει να ακούσει τους χρωματισμούς και τα χαριτωμένα ευρήματά του, για να καταλάβει το νόημα του Ευαγγελιστού που είπε: "Πνεύμα ο Θεός και όπου θέλει πνέει". Το πήρα στα γόνατα  και το ρώτησα: "Γιατί το ονόμασες Οι καμπάνες, Βάγγο μου;" Kαι ο Βάγγος τύλιξε στο λαιμό μου τα χεράκια του, με κοίταξε με απορία και απάντησε χαμογελώντας: "Δεν ξέρω! Έτσι!" Για να δούμε τι επιφυλάσσει η μοίρα σε τούτο το Βολιωτάκι..."

Via Η Μαγνησία στο πέρασμα του χρόνου.

Διαβάστε Περισσότερα...

Πέντε Ελληνικά νησιά που κρύβουν Μυθολογικά μυστικά

 


Ένα πεισματάρικο αγόρι προκαλεί την έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης. Ένα παρ’ ολίγον ναυάγιο χρωστά ευγνωμοσύνη στην Ανάφη. Ο Ποσειδώνας ξεσπά στο Ιόνιο και μια οικογενειακή… splatter τραγωδία με ευνουχισμούς και γεννητούρια γράφεται στα ανοιχτά των Κυθήρων. Όταν η ελληνική μυθολογία έχει κέφια… πάει διακοπές και τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου γίνονται ο καμβάς της αρχαίας φαντασίας, πέντε ενδιαφέροντα δείγματα της οποίας συγκεντρώσαμε για χάρη σας παρακάτω.

Η Σαντορίνη και το άρμα του Φαέθοντα

Οι εκρήξεις του ηφαιστείου της Θήρας, με πρώτη εκείνη του 1500π.Χ. που ερήμωσε σημαντικές εκτάσεις της Μεσογείου, θεωρείται πως είναι η πηγή της γέννησης του μύθου του Φαέθοντα. Στην προσπάθειά τους να εξηγήσουν την φυσική καταστροφή, οι αρχαίοι Έλληνες εφηύραν τον μύθο του άρματος του Ήλιου, που ο τελευταίος το έσερνε καθημερινά στον ουρανό.

Ο γιος του, Φαέθων, όμως ζήλευε αυτή του τη δύναμη και του ζήτησε να σύρει κι αυτός για μια ημέρα το άρμα. Μετά από πολλές αρνήσεις και δισταγμούς, μιας και ο γιος του ήταν ακόμη μικρός, άπειρος κι αδύναμος, ο θεός Ήλιος του επέτρεψε να αναλάβει τα γκέμια των αλόγων. Εκείνα ωστόσο, καταλαβαίνοντας πως δεν τα εξουσιάζει πια ο αφέντης τους, αφήνιασαν και πήγαιναν συνεχώς πάνω και κάτω, με αποτέλεσμα η Γη τη μία να υπερθερμαίνεται και να γνωρίζει καύσωνες και την άλλη να γεμίζει χιόνια και πάγους. Ο Δίας, για να σώσει την Γη, έριξε κεραυνό στο άρμα, πετρώνοντας τα άλογα και ρίχνοντας τον Φαέθοντα στον ποταμό Ηριδανό της Ιταλίας.

Η Ανάφη και οι Αργοναύτες

Μετά από το μακρύ και επικίνδυνο ταξίδι τους από την Κολχίδα πίσω στην πατρίδα τους, οι μυθικοί Αργοναύτες της γνωστής εκστρατείας βρέθηκαν αντιμέτωποι με άλλο έναν σοβαρό κίνδυνο. Καταμεσής του Αιγαίου, ταξιδεύοντας νύχτα, έπεσαν σε μεγάλη καταιγίδα και παρασύρθηκαν στα ανοιχτά.

Τότε, άρχισαν να εκλιπαρούν τον θεό Απόλλωνα να τους σώσει. Εκείνος αποφάσισε να απαντήσει στις ικεσίες τους, ρίχνοντας φως υπό τη μορφή κεραυνού στη θάλασσα, ώστε να φέρει στην επιφάνεια ένα ολόκληρο νησί, όπου θα μπορούσαν να αράξουν και να βρουν καταφύγιο. Το νησί αυτό που «ανεφάνη» (από το ρήμα «αναφαίνω») ονομάστηκε από τους Αργοναύτες Ανάφη.

Τα Κήθυρα και ο… ευνουχισμός του Ουρανού

Πού γεννήθηκε η θεά Αφροδίτη; Πριν βιαστείτε να απαντήσετε «στην Κύπρο», ακούστε τον μύθο της ανάδυσής της, όπως αναφέρεται στη Θεογονία του Ησίοδου. Κάποτε η Γη, θέλοντας να εκδικηθεί τον άνδρα της τον Ουρανό –που δεν ήταν και η συμπαθέστερη των θεοτήτων- ζήτησε από τον γιο τους, τον Κρόνο, να σκοτώσει τον πατέρα του. Εκείνος έκανε κάτι πιο… αποτρόπαιο: Έκοψε τα γεννητικά όργανα του Ουρανού και τα πέταξε στη θάλασσα των Κυθήρων. Έτσι προέκυψαν τα νησάκια Δραγονάρες στα ανατολικά των Κυθήρων.

Εκείνη την ώρα, γεννιόταν η θεά Αφροδίτη στα Κύθηρα, αναδυόμενη σε ένα κοχύλι, το οποίο εξαιτίας των αφρών και των κυμάτων από την ρίψη των γεννητικών οργάνων του Ουρανού, έφτασε μέχρι την Κύπρο. Γι’ αυτό και η Αφροδίτη θεωρήθηκε «ουράνια θεότητα» και λατρεύτηκε ως προστάτιδα όχι μόνο στην Κύπρο αλλά και στα Κύθηρα.

Το νησί των Φαιάκων και το… απολιθωμένο Ποντικονήσι

Είναι γνωστό πως η τελευταία στάση του Οδυσσέα πριν την πολυπόθητη άφιξή του στην Ιθάκη, ήταν το νησί των Φαιάκων, που συνδέεται με την Κέρκυρα. Είναι ακόμη πιο γνωστό το μένος του θεού της θάλασσας Ποσειδώνα για τον ομηρικό ήρωα – ιδιαίτερα μετά την τύφλωση του γιου του Πολύφημου από τον… μυστηριώδη Κανένα.

Καθώς ο Οδυσσέας πλησίαζε λοιπόν στην Ιθάκη, ο Ποσειδώνας φρόντισε να του στείλει μια καταιγίδα άνευ προηγουμένου και να τον στείλει προς διαφορετική κατεύθυνση, προς το νησί των Φαιάκων. Και δεν έφτανε αυτό, αλλά αποφάσισε να… απολιθώσει το πλοίο του, σχηματίζοντας αυτό που σήμερα γνωρίζουμε ως Ποντικονήσι.

Κατά μία άλλη εκδοχή, το νησάκι μπροστά από την Παλαιοκαστρίτσα είναι ο βράχος που πέταξε ο θεός για να καταστρέψει τον Οδυσσέα, ενώ μία τρίτη εκδοχή θέλει τον Ποσειδώνα να έχει ρίξει την πέτρα του εκεί που βρισκόταν το παλάτι του Αντίνοου, ο οποίος τόλμησε να φιλοξενήσει τον Οδυσσέα.

Η Θάσος… και ο Θάσος

Πώς πήρε το όνομά του το σμαραγδένιο νησί του Βορείου Αιγαίου; Η μυθική ιστορία ξεκινά από πολύ μακριά, στην ανατολική Φοινίκη, όπου βασίλευε ο Αγήνωρ. Ο τελευταίος είχε τρεις γιους, τον Φοίνικα, τον Κύλικα και τον Κάδμο, μία κόρη, την Ευρώπη και έναν εγγονό, τον Θάσο. Κάποια στιγμή, ως γνωστόν, ο Δίας αποφάσισε να ξελογιάσει την Ευρώπη μεταμορφωμένος σε ταύρο.

Την απήγαγε λοιπόν και την μετέφερε στην πλάτη του μέχρι την Κρήτη, όπου την έκρυψε σε μια σπηλιά. Εκεί την έκανε δική του και απέκτησαν τον Μίνωα, τον Ραδάμανθυ και τον Σαρπηδόνα – αλλά αυτό είναι μία άλλη σειρά μυθικών ιστοριών. Πίσω στην Φοινίκη, ο Αγήνωρ συντετριμμένος έστειλε τους γιους του και τον εγγονό του να ψάξουν παντού για την Ευρώπη.

Ο Φοίνιξ στάλθηκε στον νότο, ο Κύλιξ στην περιοχή που ονομάστηκε Κιλικία, ο Κάδμος στην ηπειρωτική Ελλάδα, μέχρι και τους Δελφούς για να συμβουλευτεί την Πυθία και τέλος ο Θάσος έψαξε σε πολλά μέρη, μέχρι που βρέθηκε σε ένα πανέμορφο νησί, όπου σαγηνεύτηκε από το κλίμα και την πλούσια βλάστηση.

Αποφάσισε λοιπόν, αφού η Ευρώπη είχε γίνει άφαντη, να εγκαταλείψει την αναζήτηση και να μείνει με τους συντρόφους του για πάντα εκεί, στο νησί που τελικά πήρε το όνομά του. Εξαιτίας των φοινικικών καταβολών του, στο νησί επικράτησε η λατρεία όχι μόνο του δωδεκαθέου, αλλά και του Ηρακλή, ενός μυστηριώδους θεού που καταγόταν από τον φοίνικα θεό Μέλκαρθ.

apocalypsejohn.com

Διαβάστε Περισσότερα...

Χρυσό μυκηναϊκό δαχτυλίδι απίστευτης ομορφιάς επιστράφηκε στην Ελλάδα

 


Το δαχτυλίδι είχε βρεθεί το 1927, κατά τη διάρκεια των ανασκαφών της Ιταλικής Αρχαιολογικής Σχολής στη μυκηναϊκή νεκρόπολη της Ιαλυσού Ρόδο

Eνα χρυσό σφραγιστικό δαχτυλίδι Μυκηναϊκών χρόνων, που φέρει παράσταση ζεύγους αντωπών σφιγγών επιστράφηκε στην Ελλάδα από το Ιδρυμα Nobel, σε τελετή που πραγματοποιήθηκε χθες, Πέμπτη 19 Μαϊου στη Στοκχόλμη.

Το δαχτυλίδι είχε βρεθεί το 1927, κατά τη διάρκεια των ανασκαφών της Ιταλικής Αρχαιολογικής Σχολής στη μυκηναϊκή νεκρόπολη της Ιαλυσού Ρόδου, μεταξύ των κτερισμάτων του Τάφου 61. Φυλασσόταν στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ρόδου, όπως και το σύνολο των ευρημάτων από τις συστηματικές ανασκαφές στο νησί. Κατά την περίοδο της Κατοχής και της Ιταλοκρατίας στα Δωδεκάνησα, το δαχτυλίδι εκλάπη από το Μουσείο, μαζί με εκατοντάδες αρχαιότητες, στην πλειονότητά τους νομίσματα και κοσμήματα, που ακόμα αγνοούνται. Οι έρευνες της εποχής για τον εντοπισμό τους απέβησαν άκαρπες, παρά την κινητοποίηση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και της Αστυνομίας.

Ακολουθώντας την οδό της παράνομης διακίνησης, το χρυσό δαχτυλίδι της Ρόδου βρέθηκε στις Η.Π.Α., όπου τη δεκαετία του 1950 ή του 1960 αγοράστηκε από τον Ούγγρο νομπελίστα Georg von Békésy. Μετά τον θάνατό του, το 1972, ολόκληρη η συλλογή του von Békésy περιήλθε στο Ίδρυμα Νόμπελ και τα έργα τέχνης δόθηκαν προς φύλαξη, ανάλογα με το είδος τους, σε διάφορα μουσεία. Το μυκηναϊκό δακτυλίδι κατέληξε στο Μουσείο Μεσογειακών και Ανατολικών Αρχαιοτήτων, με έδρα τη Στοκχόλμη.

Το 1975, ο τότε Διευθυντής του σουηδικού Μουσείου και διακεκριμένος αρχαιολόγος Carl Gustaf Styrenius διαπίστωσε ότι το χρυσό σφραγιστικό δαχτυλίδι από το μυκηναϊκό νεκροταφείο της Ιαλυσού βρισκόταν στη συλλογή του Μουσείου, ενημέρωσε σχετικά τις αρμόδιες ελληνικές Αρχές, αλλά το δαχτυλίδι παρέμεινε στη Στοκχόλμη, για λόγους που δεν αποσαφηνίζονται από τα υπάρχοντα αρχεία. Το χρυσό σφραγιστικό δαχτυλίδι, σχεδόν οκτώ δεκαετίες μετά την παράνομη απομάκρυνσή του, θα εκτεθεί εκ νέου στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ρόδου.

Όπως δήλωσε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, «Το Ίδρυμα Νόμπελ και το Σουηδικό Κράτος με την απόφασή τους της επιστροφής του μυκηναϊκού δαχτυλιδιού στην Ελλάδα, στην χώρα προέλευσής του, δείχνουν τον σεβασμό τους στη σύγχρονη Ελλάδα και στις συνεχείς προσπάθειες, που καταβάλουμε, για την καταπολέμηση της παράνομης διακίνησης των πολιτιστικών αγαθών. Είμαστε ευγνώμονες γι’ αυτή τη χειρονομία. Αποτελεί παράδειγμα ήθους και γενναιοδωρίας και για άλλα ιδρύματα και μουσειακούς οργανισμούς ανά τον κόσμο».

«Hταν προφανές για εμάς ότι το δαχτυλίδι έπρεπε να επιστραφεί. Αυτό το τεχνούργημα έχει πολύ μεγάλη πολιτιστική και ιστορική αξία για την Ελλάδα», είπε ο Vidar Helgesen, Εκτελεστικός Διευθυντής του Ιδρύματος Νόμπελ, ο οποίος παρέδωσε το δαχτυλίδι στην Ελενα Βλαχογιάννη, Προϊσταμένη του Τμήματος Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών της Διεύθυνσης Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών του ΥΠΠΟΑ.

Στο πλαίσιο της αναζήτησης πληροφοριών για τις αγνοούμενες αρχαιότητες του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου, έργο που βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε εξέλιξη, η Διεύθυνση Τεκμηρίωσης ανακίνησε την υπόθεση, αναζήτησε και συγκέντρωσε στοιχεία από το αρχείο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, το Ιστορικό Αρχείο Αρχαιοτήτων και από κάθε άλλη διαθέσιμη πηγή.  Το χρυσό δαχτυλίδι τεκμηριώθηκε πλήρως ως κλαπέν από το Μουσείο Ρόδου και ξεκίνησαν οι διαδικασίες για τη διεκδίκησή του.

Σε στενή συνεργασία με το Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η Πρεσβεία της Ελλάδας στη Στοκχόλμη ανέλαβε τις διαπραγματεύσεις με το Μουσείο Μεσογειακών και Ανατολικών Αρχαιοτήτων και το Ίδρυμα Νόμπελ. Τα δύο σουηδικά ιδρύματα αντιμετώπισαν εξαρχής θετικά το ελληνικό αίτημα και παρείχαν με προθυμία αρχειακό υλικό, καθώς και κάθε διευκόλυνση για την πρόοδο των διαπραγματεύσεων.  Στο πλαίσιο αυτό, το δαχτυλίδι εξετάστηκε από εμπειρογνώμονες του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, που μετέβησαν στη Στοκχόλμη για τον σκοπό αυτό, και επιβεβαιώθηκε η ταύτισή του με το κλαπέν της Ρόδου, ανοίγοντας οριστικά τον δρόμο για τον επαναπατρισμό του.

Διαβάστε Περισσότερα...

Οι βάσεις των ΗΠΑ στην Αλεξανδρούπολη

 


Πως αποφασίστηκε και εγκρίθηκε η χρήση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη μεταφορά πολεμικού υλικού του ΝΑΤΟ για τον πόλεμο στην Ουκρανία, από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ή/και της Θεσσαλονίκης; 

Ποια είναι η αποζημίωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ, για την καταπόνηση της σιδηροδρομικής υποδομής; Σε τελική ανάλυση, μας πληρώνουν οι Αμερικανοί ή τους πληρώνουμε;

Συνεχίστε ΕΔΩ

Διαβάστε Περισσότερα...

Μάνα έσπασε από τις τύψεις και ομολόγησε 20 χρόνια μετά ότι τσιμέντωσε τα 4 νεογέννητα μωρά της…



  Σοκάρει η ομολογία της Mayumi Saito που τσιμέντωσε τα τέσσερα νεογέννητα μωρά της. Υποστήριξε ότι ήταν πολύ φτωχή και κράτησε τους 4 κάδους στην ντουλάπα της. Η 53χρονη Mayumi Saito παραδόθηκε στις αρχές στην Ιαπωνία δύο δεκαετίες μετά το φριχτό έγκλημά της. Είπε ότι αισθανόταν ένοχη.

 

Συνελήφθη από τις αρχές που ανακάλυψαν ανθρώπινα οστά στο σημείο που τους είχε υποδείξει σε ντουλάπα στο σπίτι της. Η αστυνομία εξακολουθεί να ανακρίνει τη γυναίκα που ζει με τον γιο της και προσπαθεί να διαπιστώσει τι ακριβώς είχε συμβεί.

Ενώ έχει ακόμα έναν άλλο γίο ο οποίος έιχε μετακομίσει σε άλλο σπίτι. Είπε επίσης οτι δεν υπήρχε κανένας για να μιλήσω για την συνείδηση μου και οτί είχε σκεφτεί να αυτοκτονήσει αλλα δεν μπορούσε να αφήσει τον έφηβο γιο της που ζεί τώρα μαζί της.

Οι τύψεις λύγισαν την 53χρονη Μήδεια «Δεν πίστευα ότι θα μπορούσα να τα βγάλω πέρα και να τα μεγαλώσω. Δεν είχα να μιλήσω σε κανέναν». Η Saito είπε ότι έβαλε τα νεογέννητα μωρά της σε σκυρόδεμα από το 1992 έως το 1997 επειδή ήταν πολύ φτωχή για να τα μεγαλώσει. Οι ενοχές όμως την οδήγησαν να παραδοθεί στην αστυνομία.

Σοκάρει η ομολογία της Mayumi Saito που τσιμέντωσε τα τέσσερα νεογέννητα μωρά της. Υποστήριξε ότι ήταν πολύ φτωχή και κράτησε τους 4 κάδους στην ντουλάπα της. Η 53χρονη Mayumi Saito παραδόθηκε στις αρχές στην Ιαπωνία δύο δεκαετίες μετά το φριχτό έγκλημά της. Είπε ότι αισθανόταν ένοχη.

πηγη: diaforetiko


Διαβάστε Περισσότερα...

Σοτέ μανιτάρια με σαλτσα σκόρδου…



  Ακούγεται απλό, αλλά αυτό το σοτέ μανιταριού σκόρδου είναι ιδιαίτερα νόστιμο. Αν δεν μας πιστεύετε, τότε προσπαθήστε να πείσετε τον εαυτό σας μόνοι σας.

Υλικά για το σοτάρισμα μανιταριών με σκόρδο

500 γρ μανιτάρια

3 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο

½ κουταλάκι του γλυκού αποξηραμένη ρίγανη

4 σκελίδες σκόρδο

1 τσίλι σε σκόνη

1 κουταλιά της σούπας χυμό λεμονιού

3 κουταλιές της σούπας κονιάκ

1 κουταλιά της σούπας πράσινο μαϊντανό ψιλοκομμένο

άλας

Εκτέλεση

Προετοιμασία για σοτάρισμα μανιταριών με σκόρδο

Καθαρίζουμε τα σκόρδα και τα αλατίζουμε. Προσθέστε μια πρέζα τσίλι ή γλυκιά πάπρικα, δύο κουταλιές της σούπας νερό και τρίψτε τα με ένα γουδί μέχρι να γίνει μία λεπτή παστα . Ξεχωριστά καθαρίζουμε και πλένουμε τα μανιτάρια, τα σκουπίζουμε με απορροφητικές πετσέτες και τα κόβουμε σε χοντρές φέτες (ή τα αφήνουμε αν είναι μικρά). Τηγανίζουμε σε καυτό λάδι σε μεγάλο, βαθύ τηγάνι σε δυνατή φωτιά μέχρι να πέσει καλά ο χυμός τους και να αρχίσουν να ροδίζουν. Όλο αυτό το διάστημα ανακατεύοντας με ξύλινη κουτάλα για να μην τηγανιστούν πάρα πολύ.

Πασπαλίζουμε τα μανιτάρια με ρίγανη και αλάτι κατά βούληση και μετά περιχύνουμε με τη σάλτσα σκόρδου, το χυμό λεμονιού και το κονιάκ. Ανακατεύουμε γρήγορα και σιγοβράζουμε για άλλο ένα λεπτό μέχρι να αρχίσει να πήζει η σάλτσα. Αυτό το σοτέ μανιταριού σκόρδου σερβίρεται ζεστό, πασπαλισμένο με ψιλοκομμένο πράσινο μαϊντανό.

xrysoskoufaki.gr

Διαβάστε Περισσότερα...

«Βόμβα» για την υγεία δημητριακά, παγωτά, λευκό ψωμί, πίτσες, πατατάκια και προτηγανισμένες πατάτες

 


Τα επεξεργασμένα τρόφιμα αυξάνουν τον κίνδυνο εμφράγματος, εγκεφαλικού, ακόμη και πρόωρου θανάτου

«Ωρολογιακή βόμβα» για την υγεία είναι τα υπερβολικά επεξεργασμένα τρόφιμα.

Για παράδειγμα, τα δημητριακά, τα παγωτά και τα μάφιν, όσο γευστικά κι αν είναι, θα πρέπει να αποφεύγονται σε μεγάλες ποσότητες καθώς καθιστούν τον ανθρώπινο οργανισμό ευεπίφορο σε έμφραγμα, εγκεφαλικό ακόμη και πρόωρο θάνατο.

Των κώδωνα του κινδύνου κρούουν δύο διαφορετικές έρευνες Γάλλων και Ισπανών επιστημόνων, όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα «Guardian».

Τα υπερβολικά επεξεργασμένα τρόφιμα είναι αυτά που έχουν αλλάξει σημαντικά από την αρχική τους κατάσταση καθώς στη διάρκεια της επεξεργασίας τους, έχουν προστεθεί αλάτι, ζάχαρη, λίπη, συντηρητικά, χημικά ή και χρωστικές. 

Στην κατηγορία αυτή συγκαταλέγονται τρόφιμα όπως το λευκό ψωμί, τα αναψυκτικά, οι πίτσες, τα πατατάκια, οι προτηγανισμένες πατάτες, οι κοτομπουκιές και άλλα έτοιμα φαγητά. 

Τα υπερβολικά επεξεργασμένα τρόφιμα, κυρίως τα έτοιμα γεύματα, μας ανοίγουν την όρεξη καταναλώνοντας έως και πεντακόσιες θερμίδες επιπλέον την ημέρα, προειδοποιούν Αμερικανοί ερευνητές. Τώρα όμως δύο έρευνες, η μία από τη Γαλλία και η άλλη από την Ισπανία, έρχονται να μας προειδοποιήσουν για τις σοβαρές επιπτώσεις που έχουν στην υγεία μας.

Στην πρώτη έρευνα, που διεξήχθη στη Γαλλία, οι ερευνητές ανέλυσαν τα δεδομένα που συνέλεξαν από διατροφικά ημερολόγια 105.159 ατόμων.

Οι τροφές χωρίστηκαν ανάλογα με το επίπεδο επεξεργασίας τους. Στη συνέχεια οι ερευνητές παρακολούθησαν για δέκα χρόνια τους συμμετέχοντες.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι για κάθε αύξηση κατά 10% της κατανάλωσης επεξεργασμένων τροφίμων, αυξανόταν ο κίνδυνος καρδιαγγειακής νόσου κατά 12%.

Από την άλλη, Ισπανοί ερευνητές μελέτησαν 19.899 αποφοίτους ισπανικών πανεπιστημίων (7.786 άνδρες, 12.113 γυναίκες), οι οποίοι συμπλήρωσαν ένα διατροφικό ερωτηματολόγιο. 

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η μεγάλη κατανάλωση υπερβολικά επεξεργασμένων τροφίμων (πάνω από τέσσερις μερίδες ημερησίως) συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο θνησιμότητας από όλες τις αιτίες κατά 62%, σε σύγκριση με τη χαμηλότερη κατανάλωση (λιγότερες από δύο μερίδες ημερησίως). Για κάθε πρόσθετη ημερήσια δόση υπερβολικά επεξεργασμένων τροφίμων, ο κίνδυνος θνησιμότητας αυξανόταν κατά 18%.

Πηγή:  protothema.gr

Διαβάστε Περισσότερα...

Τα ψυχολογικά tricks που θα σε βοηθήσουν σε κάθε άβολη στιγμή!



  Ορισμένες φορές βρισκόμαστε αντιμέτωποι με άβολες καταστάσεις και δεν γνωρίζουμε πώς ακριβώς να τις αντιμετωπίσουμε. Να τις παραβλέψουμε ή να λάβουμε δραστικά μέτρα;

Σε ορισμένες άβολες καταστάσεις… απλώς δεν ξέρεις τι να κάνεις.

Να μιλήσεις, να πεις αυτό που σκέφτεσαι, να σηκωθείς να φύγεις τρέχοντας…; Και, υπάρχουν, μερικά ψυχολογικά tricks που μπορούν να σε σώσουν και να σε βγάλουν από τη δύσκολη θέση.

Πώς ν’ αντιμετωπίσεις διάφορες άβολες καταστάσεις;

Όταν κάποιος μιλάει πολύ

Μιλάει, μιλάει, μιλάει… και δεν σταματάει.

Αλλά πώς μπορείς να διακόψεις ένα τέτοιο άτομο χωρίς να το προσβάλλεις; Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι απλώς να πετάξεις “κατά λάθος” οτιδήποτε κρατάς στα χέρια σου (εκτός από το κινητό σου).

Βρες κάτι να πετάξεις στο πάτωμα ή να προκαλέσεις έναν μικρό “χαμό” ώστε να σταματήσει να μιλάει!

Αν έχεις νευριασμένους πελάτες

Είναι πάντα αμήχανο όταν έρχεσαι αντιμέτωπος με ένα θυμωμένο πελάτη, ασχέτως αν έχεις δίκιο. Προσπάθησε να τοποθετήσεις έναν καθρέπτη πίσω σου ώστε το άτομο να κοιτάζεται σε αυτό ή να έχει άμεση πρόσβαση.

Σε κανέναν δεν αρέσει να βλέπει τον εαυτό του θυμωμένο. Αυτό το trick από μόνο του θα τον ηρεμήσει.

Για το τραγούδι που έχει κολλήσει στο μυαλό σου

Ξύπνησες με ένα συγκεκριμένο τραγούδι και όλη μέρα δεν λέει να ξεκολλήσει από το μυαλό σου. Μένει εκεί. Κολλημένο το κεφάλι σου. Κι όσο κι αν θέλεις να το αποφύγεις, αυτό ξεπηδάει από το πουθενά.

Τείνεις, λοιπόν, να επαναλαμβάνεις το ίδιο κομμάτι του τραγουδιού ξανά και ξανά. Το μυστικό είναι, λοιπόν, να ολοκληρώσεις το τραγούδι. Πες το όλο από την αρχή μέχρι το τέλος. Μόνο έτσι, θα σταματήσεις να το τραγουδάς.

Όταν μπαίνεις σε μια νέα ομάδα

Όταν μπαίνεις σε μια νέα ομάδα, είναι φυσιολογικό να μην είσαι βέβαιος για το τι σκέφτονται και πώς νιώθουν για σένα. Ωστόσο, σε αυτήν την περίπτωση καλό θα ήταν να ελέγξεις τη γλώσσα του σώματος.

Αν ενδιαφέρονται για σένα, τα πόδια τους θα δείχνουν προς το μέρος σου. Αν όχι…. θα δείχνουν προς την έξοδο ή τέλος πάντων μακριά από σένα.

Όταν δεν παίρνεις την απάντηση που θέλεις

Αφού κάνεις μια ερώτηση σε κάποιον, ίσως χρειαστεί λίγος χρόνος μέχρι να πάρεις την απάντηση που θέλεις κι αυτό μπορεί να αποβεί ενοχλητικό.

Αυτό που μπορείς να κάνεις για να…. επισπεύσεις τη διαδικασία, είναι να παραμείνεις σιωπηλός και να τον κοιτάς στα μάτια. Και θα πάρεις την απάντηση που θέλεις.

Όταν θέλεις ν’ αποφύγεις έναν τσακωμό

Το να αποφύγεις έναν τσακωμό είναι σίγουρα πολύ καλύτερο από το να εμπλακείς σε αυτόν.

Αν κάποιος σε προκαλεί να τσακωθείτε, τότε δοκίμασε το eye conctact. Κοίταξέ τον στα μάτια, μείνε σταθερός και στη συνέχεια ρίξε μια ματιά από πάνω μέχρι κάτω. Μέχρι να καταλήξεις ξανά στα μάτια και μετά να στρέψεις το βλέμμα ου.

Αυτό θα του δώσει το μήνυμα πως τον αξιολόγησες και δεν αποτελεί απειλή για σένα.

Πηγή: https://ipop.gr

Διαβάστε Περισσότερα...

Επικίνδυνες κάμερες σε κινητά και laptops



  Επικίνδυνες κάμερες σε κινητά και laptops 

  Πώς δρουν και πού αποσκοπούν οι επιτήδειοι.


Διαβάστε Περισσότερα...

Η πράσινη ενέργεια είναι απάτη – Αποτελεί ακραία σπατάλη χρήματος, είναι 4-6 φορές ακριβότερη από το φυσικό αέριο

 


Η Wall Street Journal προειδοποιεί ότι ενδέχεται να προκύψουν διακοπές ρεύματος λόγω υπερβολικής εξάρτησης από την αιολική και την ηλιακή ενέργεια

Εδώ και πολύ καιρό κυβερνήσεις, οργανώσεις, εταιρίες μας έχουν φλομώσει με μπαρούφες... περί της πράσινης ενέργειας, πράσινης μετάβασης, οικολογίας, ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και άλλες τέτοιες σαχλαμάρες.
Σου είπαν ότι πρέπει να καταργηθεί το πλαστικό καλαμάκι στα αναψυκτικά αλλά δεν σου είπαν ότι η χρήση πλαστικού γενικώς, έχει αυξηθεί κατά 22% από τότε που ξεκίνησε να περιορίζεται το... πλαστικό καλαμάκι...


Το κυριότερο όλων απέκρυψαν επιμελώς να μας πουν ότι η πράσινη ενέργεια είναι 4 με 6 φορές ακριβότερη από την παραδοσιακή ενέργεια όπως το φυσικό αέριο, που δήθεν ρυπαίνει… όπως ο άνθρακας αλλά… αυτή είναι η επιλογή των περισσότερων εν μέσω της ενεργειακής κρίσης αναφέρουν ο Stephen Moore διακεκριμένος συνεργάτης στα οικονομικά στο Heritage Foundation και ο EJ Antoni είναι ερευνητής στο Κέντρο Ανάλυσης Δεδομένων του Heritage Foundation.

Ο πρόεδρος Biden και πολλοί ηγέτες ανά τον κόσμο συνεχίζουν να ισχυρίζονται ότι η αιολική και η ηλιακή ενέργεια θα εξοικονομήσουν χρήματα για τους καταναλωτές.
Ωστόσο, περισσότερες κρατικές επιδοτήσεις στην «ανανεώσιμη ενέργεια» είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό της στρατηγικής κατά του πληθωρισμού… οι επιδοτήσεις είναι κόστος, τις πληρώνουν οι φορολογούμενοι.

Πολλοί κυβερνητικοί παράγοντες αναφέρουν ότι «η ηλιακή ενέργεια και ο άνεμος είναι λιγότερο ακριβοί από τον άνθρακα ή το πετρέλαιο ή το φυσικό αέριο».
Ο Pete Buttigieg, στέλεχος της κυβέρνησης Biden, προβαίνει στους ίδιους ισχυρισμούς για τα χιλιάδες δολάρια που μπορούν να εξοικονομήσουν οι οδηγοί αν αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος

«Πράσινη» ενεργειακή αλητεία

Οι υποστηρικτές της «πράσινης» ενεργειακής αλητείας είναι συχνά μάστορες στο παιχνίδι με τους αριθμούς, γιατί αυτός είναι ο μόνος τρόπος που η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από αιολική και ηλιακή ενέργεια έχει νόημα.
Οι υποστηρικτές της πράσινης σαχλαμάρας λατρεύουν να επικεντρώνονται στο χαμηλό λειτουργικό κόστος της ηλιακής και της αιολικής ενέργειας, καθώς δεν απαιτούνται συνεχείς αγορές καυσίμων.
Η παράβλεψη της σχετικά μικρής διάρκειας ζωής των ηλιακών και αιολικών εξαρτημάτων, καθώς και της υψηλής αρχικής επένδυσης, μπορεί να κάνει να φαίνεται ότι η ηλιακή και η αιολική ενέργεια λειτουργούν με χαμηλότερο κόστος από τα ορυκτά καύσιμα ή την πυρηνική ενέργεια.

Ας ξεκαθαρίσουμε τα γεγονότα.
Το κόστος δεν είναι μόνο αυτό που πληρώνετε σε επίπεδο λιανικής για φυσικό αέριο ή ρεύμα.
Περιλαμβάνει επίσης τους φόρους που πληρώνετε για να επιδοτήσετε το ρεύμα.
Μια μελέτη του 2017 από το Υπουργείο Ενέργειας διαπίστωσε ότι για κάθε δολάριο κρατικής επιδότησης ανά μονάδα ενέργειας BTU που παράγεται από ορυκτά καύσιμα, η αιολική και η ηλιακή ενέργεια λαμβάνει τουλάχιστον 10 δολάρια.

Αυτό είναι κάθε άλλο παρά εξοικονόμηση χρημάτων.

Ο λόγος που οι επιδοτήσεις είναι τόσο υψηλές είναι ότι η ηλιακή και η αιολική ενέργεια έχουν επιπλέον κόστος σε σύγκριση με τον πιο αξιόπιστο ανταγωνισμό τους τις παραδοσιακές μορφές ενέργειας.
Οι «πράσινες» πηγές ενέργειας δεν μπορούν να μεταβληθούν για να καλύψουν τη ζήτηση.
Ο άνεμος δεν θα φυσάει πιο δυνατά και ο ήλιος δεν θα λάμπει πιο έντονα, μόνο και μόνο επειδή η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κορυφώνεται.
Αντίθετα, τα ορυκτά καύσιμα - όπως μια μονάδα άνθρακα - μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή όταν τη χρειαζόμαστε περισσότερο και να μειωθεί ανάλογα όταν πέσει η ζήτηση.

Η ευρεία υιοθέτηση της ηλιακής και της αιολικής παραγωγής θα απαιτούσε ακριβές μπαταρίες αποθήκευσης σε μεγάλη κλίμακα για να διασφαλιστεί ότι οι άνθρωποι εξακολουθούν να έχουν ρεύμα όταν ο άνεμος σταματήσει να φυσάει ή όταν ο ήλιος σταματήσει να λάμπει - όπως κάνει κάθε βράδυ.
Από τις 24 ώρες οι 11 με 12 ώρες είναι χωρίς ήλιο οπότε η ηλιακή ενέργεια είναι περιορισμένης κλίμακας…

Έτσι, σε αντίθεση με το αξιόπιστο και ευέλικτο φυσικό αέριο, η ηλιακή και η αιολική ενέργεια απαιτούν λύσεις αποθήκευσης μεγάλης κλίμακας: τεράστιες συστοιχίες μπαταριών που δεν είναι καθόλου φιλικές προς το περιβάλλον, αλλά είναι επίσης εξαιρετικά ακριβές.
Και επειδή οι μπαταρίες δεν διαρκούν για πάντα, προσθέτουν τόσο στο αρχικό κόστος όσο και στο κόστος συντήρησης κατά τη διάρκεια ζωής ενός σταθμού παραγωγής ηλιακής ή αιολικής ενέργειας.

Το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η τιμή στα EV είναι σημαντικά υψηλότερη από ότι για τα συμβατικά αυτοκίνητα που λειτουργούν με φυσικό αέριο και η λεγόμενη εξοικονόμηση χρόνου προϋποθέτει ότι η ηλεκτρική ενέργεια για επαναφόρτιση είναι δωρεάν.
Επίσης το κόστος ενέργειας αυξάνεται σχεδόν τόσο γρήγορα όσο οι τιμές του φυσικού αερίου.

Το φυσικό αέριο 4 με 6 φορές φθηνότερο από την αιολική ή ηλιακή ενέργεια

Παράγοντες όπως αυτοί αγνοούνται σταθερά από τους ακτιβιστές της «πράσινης» ενέργειας.

Για να αξιολογήσει πραγματικά ανόμοιες πηγές ενέργειας και να παρέχει μια σύγκριση μήλων με μήλα, η Υπηρεσία Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ χρησιμοποιεί το ισοσκελισμένο κόστος ενέργειας (LCOE) και το ισοσκελισμένο κόστος αποθήκευσης (LCOS).
Αυτοί οι μηχανισμοί λαμβάνουν υπόψη το αρχικό κόστος, τη διάρκεια ζωής των συστημάτων παραγωγής και αποθήκευσης, το κόστος συντήρησης και καυσίμων, τα έξοδα παροπλισμού, τις επιδοτήσεις κ.λπ., και τα συγκρίνουν με την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται κατά τη διάρκεια ζωής ενός σταθμού ηλεκτροπαραγωγής.

Οι αριθμοί δεν λένε ψέματα: η «πράσινη» ενέργεια είναι μια ακραία σπατάλη χρημάτων....

Το LCOE και το LCOS για ηλιακά και αιολικά πάρκα στην ξηρά είναι τέσσερις φορές ακριβότερα από το φυσικό αέριο.
Αλλά ο υπεράκτιος άνεμος στα παράκτια αιολικά πάρκα… προσέξτε είναι έξι φορές ακριβότερος από το φυσικό αέριο.

Φανταστείτε να πληρώνετε τέσσερις έως έξι φορές περισσότερα κάθε μήνα για το ίδιο ρεύμα!
Αυτός είναι ο πράσινος παράδεισος που θέλει η κυβέρνηση Biden για την Αμερική ή την Γερμανία ή την Ελλάδα ή οπουδήποτε στον κόσμο.

Υπάρχει και κάτι πολύ χειρότερο

Ωστόσο, υπάρχει και κάτι ακόμη χειρότερο από αυτά, επειδή το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το κόστος παραγωγής σχεδόν όλων των άλλων.
Στην περίπτωση παραγωγής αλουμινίου, για παράδειγμα, το ένα τρίτο του συνολικού κόστους παραγωγής είναι μόνο ηλεκτρική ενέργεια.
Φανταστείτε τι θα έκανε ο τετραπλασιασμός των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας στις τιμές όλων των αγαθών και υπηρεσιών που αγοράζουν οι άνθρωποι.
Αν πιστεύετε ότι ο πληθωρισμός είναι τραγικός τώρα, απλώς περιμένετε έως ότου π.χ. η Ελλάδα εξαρτάται από τον άνεμο και την ηλιακή ενέργεια—τότε θα δείτε αυξήσεις σοκ στις τιμές των προϊόντων.

Και παρά τα επίσημα κυβερνητικά στοιχεία που έρχονται σε αντίθεση με τους δικούς τους ισχυρισμούς, συνεχίζουν να ψελλίζουν ψέματα για την αιολική και την ηλιακή ενέργεια. Ελπίζουν ότι κανείς δεν θα ελέγξει τα φανταστικά στοιχεία τους.

Όλο αυτό το διάστημα, η μεσαία τάξη συνθλίβεται από τη βενζίνη 4 δολάρια το γαλόνι και οι επιχειρήσεις παντού λυγίζουν κάτω από 5 δολάρια ανά γαλόνι ντίζελ.
Η Wall Street Journal προειδοποιεί ότι ενδέχεται να προκύψουν διακοπές ρεύματος λόγω υπερβολικής εξάρτησης από την αιολική και την ηλιακή ενέργεια.

Κάποια στιγμή, αν συνεχιστεί αυτή η υστερία για πράσινη ενέργεια, ολόκληρα κράτη θα αρχίσουν να μοιάζουν με την Καλιφόρνια, όπου το φυσικό αέριο κοστίζει 6 δολάρια το γαλόνι, τα φώτα σβήνουν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αποκλειστεί λόγω συνεχών μπλακ άουτ.
Αν αυτό είναι το «πράσινο» μας μέλλον, τότε οι Αμερικανοί δεν θα πρέπει να θέλουν να έχουν καμία σχέση με αυτό.

www.bankingnews.gr

Διαβάστε Περισσότερα...

Ο άντρας που μισούσε τόσο πολύ τη μητέρα του, που ανατίναξε την πτήση της με δυναμίτη

 


«Ο αριθμός των ανθρώπων που θα σκοτωνόντουσαν στο αεροπλάνο δεν έκανε καμία διαφορά για μένα» είχε πει στους ψυχιάτρους: «Θα μπορούσε να ήταν χίλιοι. Όταν έρθει η ώρα τους, δεν μπορούν να κάνουν τίποτα γι’ αυτό».

Τον Νοέμβριο του 1955 καταγράφηκε στις ΗΠΑ μία από τις πρώτες επιθέσεις σε εμπορικό αεροσκάφος, καθώς ένας άνδρας έβαλε 25 μασούρια δυναμίτη στη βαλίτσα της μητέρας του.

Η Ντέιζι Κινγκ, μια 54χρονη γυναίκα από το Ντένβερ, είχε επιβιβαστεί εκείνη τη μέρα στο αεροσκάφος με προορισμό την Αλάσκα, ώστε να επισκεφτεί την κόρη της. Ο 23χρονος γιος της όμως, Τζον «Τζακ» Γκίλμπερτ Γκράχαμ, είπε στην αστυνομία αργότερα, πως δεν ήξερε τι είχε βάλει η μητέρα του στις αποσκευές της. Γνώριζε μόνο ότι είχε φυσίγγια και κυνηγετικό όπλο, καθώς θα πήγαινε για κυνήγι.

Στην πραγματικότητα όμως ήταν αυτός που είχε προετοιμάσει την βαλίτσα της και μάλιστα είχε βάλει μέσα αυτό που είχε ονομάσει «πρώιμο χριστουγεννιάτικο δώρο».

Ήταν έκρηξη και είχε εκραγεί το αεροπλάνο στο οποίο ήταν μέσα η Ντέιζι Κινγκ. Ήταν η μαζικότερη δολοφονία στην ιστορία του Κολοράντο, καθώς είχαν σκοτωθεί 44 επιβαίνοντες, συμπεριλαμβανομένου ενός αγοριού 13 μηνών.

Οι ερευνητές, όταν ξεκίνησαν να αναζητούν τα αίτια του θανατηφόρου αυτού δυστυχήματος, βρήκαν στοιχεία σε ότι είχε μείνει από τις αποσκευές. Σιγά-σιγά η έρευνά του οδηγούσε στον… Τζον Γκίλμπερτ. Η αστυνομία άρχισε να ψάχνει και βρήκε πως είχε μία ταραχώδη σχέση με τη μητέρα του… «Ο Γκίλμπερτ επρόκειτο να λάβει μια κληρονομιά από τη μητέρα του, αλλά τσακωνόντουσαν συνεχώς σαν το σκύλο με τη γάτα» είχε πει άνθρωπος του FBI.

Ο Τζον Γκίλμπερτ, είχε μεγαλώσει περισσότερο με διάφορα άλλα μέλη της οικογένειας παρά με τη μητέρα του. Έφυγε από το σπίτι στα 16 του, ωστόσο επέστρεψε στη δουλειά της μητέρας του για να δουλέψει. Είχαν ανοίξει μία καντίνα σε drive in και τον είχε τοποθετήσει ως διευθυντή. 2 μήνες πριν την πτήση η καντίνα-εστιατόριο εξερράγη. Ο Τζον έριξε το φταίξιμο σε χαλασμένη παροχή αερίου. Την ίδια χρονιά, το νέο φορτηγό του, μια Chevrolet του 1955 κόλλησε και σταμάτησε σε μια σιδηροδρομική γραμμή και χτυπήθηκε από ένα διερχόμενο τρένο! Ο Τζον τα έριξε στην κακή του τύχη. 

Ο γιος είχε ζήσει με διάφορα μέλη της οικογένειας όλα αυτά τα χρόνια και έφυγε από το σπίτι στα 16 του, πριν επιστρέψει στη δουλειά στο εστιατόριο της μητέρας του, το οποίο, δύο μήνες πριν από την πτήση, υπέστη ζημιά από έκρηξη. Ο Τζον Γκίλμπερτ είπε ότι είχε δει μια γραμμή από βενζίνη.

Κατά τη διάρκεια της ανάκρισης, το FBI ρώτησε τον Τζον Γκίλμπερτ για το «χριστουγεννιάτικο δώρο», που αρχικά θεωρούσαν ότι ήταν ένα σετ εργαλείων, που είχε αγοράσει για τη μητέρα του. Οι ερωτήσεις τους όμως επεκτάθηκαν και στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο ταξιδιού αξίας 37.500 δολαρίων που είχε στο όνομα της μητέρας του, με τον ίδιο ως δικαιούχο.

Η έρευνα των αρχών είχε αποκαλύψει επίσης ένα μικρό ρολό χάλκινου σύρματος. Κάτι αντίστοιχο είχαν βρει και σε ένα από τα πουκάμισα του πανούργου γιου. Δεν άργησαν να καταλήξουν στον πραγματικό ένοχο… Αυτός ήταν που είχε βάλει τα εκρηκτικά με σκοπό να σκοτώσει τη μητέρα του.

Μιλώντας αργότερα με ψυχιάτρους, ο Τζον Γκίλμπερτ είπε ότι είχε βάλει τη βόμβα στη βαλίτσα της μητέρας του, πριν την αφήσει στην πόρτα του αεροδρομίου και πάει αυτός να παρκάρει. Ρύθμισε το χρονόμετρο της βόμβας στα 90 λεπτά και στη συνέχεια πήγε την τσάντα στο check-in αφήνοντάς την για τις αποσκευές. Πλήρωσε μάλιστα παραπάνω λόγω του υπερβολικού βάρους της.

«Ο αριθμός των ανθρώπων που θα σκοτωνόντουσαν δεν έκανε καμία διαφορά για μένα» είχε πει στους ψυχιάτρους: «Θα μπορούσε να ήταν χίλιοι. Όταν έρθει η ώρα τους, δεν μπορούν να κάνουν τίποτα γι’ αυτό».

Ο Γκράχαμ καταδικάστηκε σε θάνατο για μαζικό φόνο και εκτελέστηκε σε θάλαμο αερίων στις 11 Ιανουαρίου 1957.

fresh-news.eu

Διαβάστε Περισσότερα...