Το μεγαλύτερο πρόβλημα του Καστά αλλά και της Ελληνικής κοινωνίας είναι η έλλειψη κριτικής σκέψης και τεκμηριωμένου λόγου και αντίλογου.
Οι υπεύθυνοι του Μνημείου αδυνατούν να προσφέρουν κάτι παραπάνω από ατελέσφορες υποθέσεις περί Ηρώου Ηφαιστίωνα, επιχώσεις του Μνημείου από τελευταίους Μακεδόνες ή από πρώτους Ρωμαίους και καρικατούρες επιστυλίων που αναπαριστούν δήθεν τελετές αφηρωισμού.
Ο αντίλογος αψηφώντας το προφανές, ότι δηλαδή έχουμε ένα Βασιλικό Μνημείο μοναδικού μεγέθους και Πλούτου στην Μακεδονία, με ένα ψηφιδωτό και Αρχιτεκτονική των πρώτων Ελληνιστικών χρόνων και αδυνατώντας να δεχτεί το αναπάντεχο του ευρήματος, αμήχανα προσφέρει έωλες και αμήχανες τοποθετήσεις περί Ρωμαικού Μνημείου.
Αλλά και η φημολογία γύρω από το Μνημείο όχι μόνο από τους ερασιτέχνες όπως θα περίμενε κανείς, περιορίζεται είτε σε μια στείρα ονοματολογία εμπλέκοντας με ατεκμηρίωτο και υποκειμενικό τρόπο όλα τα ονόματα της Μακεδονικής Ιστορίας και Ελληνικής μυθολογίας, είτε σε ατεκμηρίωτα σενάρια περί απόκρυψης ευρημάτων και άλλων τινών. Επιπλέον, οι ερασιτέχνες αδυνατώντας να κατανοήσουν την αξία της τεκμηρίωσης των υπαρχόντων ευρημάτων από τους υπεύθυνους της ανασκαφής, αρκούνται να επιζητούν μόνο την συνέχιση των ανασκαφών, ελπίζοντας να βρουν τον Μεγαλέξανδρο.
Ως εκ τούτου, ο Καστάς έχει καταλήξει όπως ξεκίνησε. Να αποτελεί δηλαδή πρόσφορο παιχνίδι διελκυνστινδας μεταξύ αντιπαλων πολιτικών φορέων, που απλώς ευελπιστούν να αποκομίσουν πολιτικά οφέλη. Δυστυχώς και οι επιστημονικά υπεύθυνοι της ανασκαφής πρωτοστατούν σε αυτό το παιχνίδι, παραβλέποντας την τεκμηρίωση του Μνημείου.
'Ομως το Μνημείο του Καστά είναι κάτι πολύ παραπάνω από όλα αυτά.
Ο Καστάς αποτελεί Μεγαλειώδες Ορόσημο για την Ιστορία της Αρχιτεκτονικής. Η εξαιρετική κατάσταση των δομικών στοιχείων του Μνημείου επιτρέπει την με ακρίβεια μελέτη των διαστάσεων και των αναλογιών του. Είναι δυνατόν να αποδειχτεί, με επιχειρήματα που βασίζονται αυστηρά στις αρχές της Επιστήμης και της Τεχνικής, ότι το Μνημείο του Καστά αποτελεί το μοναδικό πρότυπο που ως τώρα διαθέτουμε για πληθώρα μεταγενέστερων Ιερών Μνημείων.
Μνημεία όπως τα Ρωμαικά Αυτοκρατορικά Μαυσωλεία και Ναοί, οι πρώτοι Χριστιανικοί περίκεντροι Ναοί που αποτελούν την βάση για την εξέλιξη της Βυζαντινής Αρχιτεκτονικής, τα Ισλαμικά Τεμενη, οι Γοτθικοί Ναοί και οι Αναγεννησιακές Χριστιανικές εκκλησίες βασίζονται στο ίδιο ακριβώς πρότυπο με αυτό του Καστά. Ένα πρότυπο βαθιά ριζωμένο στην Ελληνική αντίληψη του Κόσμου και της Ψυχής. Ένα πρότυπο που διαμόρφωσε και επηρέασε κάθε θρησκευτική και φιλοσοφική σύγχρονη κοσμοαντίληψη. Ένα πρότυπο που μας λέει ποιοι είμαστε, και μας δείχνει που μπορούμε να φτάσουμε.
Ένα πρότυπο που μας δείχνει τον τρόπο για να βγούμε από το Σπήλαιο του Πλάτωνα.
Ίσως επειδή η Αξία του Μνημείου είναι τόσο μεγάλη για την Ανθρωπότητα, να έδειξαν εξαρχής ενδιαφέρον προσωπικότητες όπως ο Οικουμενικός Πατριάρχης.
Ίσως για αυτό κάποιοι να θέλουν να καταδικάσουν το Μνημείο στη Λήθη.
Θα το καταφέρουν;
Δ. Σαββιδης - Τα ἀπόρρητα του Τύμβου Καστά
ΦΑΝΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΩΘΕΝ ΕΝΤΟΛΗ ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήπολλα ειναι φανερα και αλλα κρυφα. Εμεις τι κανουμε και ολοι οι αρχαιολογοι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΥΤΟ ΤΟ ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟ ΠΟΥΛΗΜΕΝΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΠΙΣΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΧΩΡΑΝΕ ΟΙ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θεμα ειναι οχι τι κανουν οι αλλοι αλλα εμεις οι κατοικοι της περιοχης,επρεπε να ειμαστε καθε μερα στους δρομους και να πιεζουμε ,
ΑπάντησηΔιαγραφήμαζι και ολος ο νομος Σερρων
Ο ΑΙΩΝΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ....ΤΗΣ ΛΗΘΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ...Ένα πρότυπο που μας δείχνει τον τρόπο για να βγούμε από το Σπήλαιο του Πλάτωνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι προφανές ποιος είναι θαμμένος σε αυτό το μαυσωλείο...
ΑπάντησηΔιαγραφή