Amfipoli News: Η «Σχολή των Αθηνών» του Ραφαήλ κοσμεί και πάλι το γαλλικό κοινοβούλιο

Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2020

Η «Σχολή των Αθηνών» του Ραφαήλ κοσμεί και πάλι το γαλλικό κοινοβούλιο


Την αίθουσα της ολομέλειας στη Γαλλική Εθνοσυνέλευση κοσμεί και πάλι ο συγκλονιστικός πίνακας του Ραφαήλ η «Σχολή των Αθηνών», με τον οποίο ο κορυφαίος ζωγράφος αποτίνει φόρο τιμής στους μεγαλύτερους στοχαστές της αρχαιότητας.

Οι Γάλλοι βουλευτές θα συνεδριάζουν εφεξής υπό τα βλέμματα των μεγάλων διανοητών που σημάδεψαν τον ρου της Ιστορίας μετά την αποκατάσταση του αντιγράφου σε ταπισερί της νωπογραφίας του Ραφαήλ, ύψους 4 μ. και μήκους 9 μ..

Richard Ferrand @RichardFerrand
·15 Σεπ
#DirectAN La tapisserie de l’École d'Athènes a fait son grand retour dans l'hémicycle ! En cette rentrée parlementaire, les députés ne pourront plus ignorer qu’ils légifèrent sous le regard de Platon et d’Aristote. Merci aux restauratrices du
@MNGBS pour ce magnifique travail !

Η ταπισερί της Σχολής Αθηνών επέστρεψε στο ημικύκλιο! Σε αυτό το κοινοβουλευτικό άνοιγμα, οι βουλευτές δεν θα είναι πλέον σε θέση να αγνοήσουν ότι νομοθετούν υπό το βλέμμα του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη.

Ο Ιταλός καλλιτέχνης της Αναγεννησιακής Τέχνης, Ραφαήλ, που, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα πέθανε από μια ασθένεια «τύπου κορωνοϊού», δημιούργησε τη διάσημη νωπογραφία η «Σχολή των Αθηνών» (Scuola di Αtene στα ιταλικά) μεταξύ των ετών 1510 και 1511 για τη διακόσμηση του Αποστολικού Παλατιού του Βατικανού. 




Η Νωπογραφία διακοσμεί έναν τοίχο δωματίου με το όνομα «Αίθουσα της Υπογραφής» ή "Stanza della Segnatura" της πτέρυγας "Stanze di Rafaello" δηλαδή «Αίθουσες του Ραφαήλ» στο Αποστολικό Παλάτι στο Βατικανό. Ο ίδιος ο Ραφαήλ έδωσε άλλο όνομα στην νωπογραφία, γράφοντας δύο λέξεις: “Causarum Cognitio”, «Αιτίες Γνώριζε», δηλαδή προσπάθησε να συνειδητοποιείς και να γνωρίζεις τις αιτίες. 

Στο κέντρο της τοιχογραφίας παριστάνεται ο Πλάτωνας στα αριστερά να δείχνει με το χέρι του προς τον ουρανό και ο Αριστοτέλης διαφωνώντας με το δεξί του χέρι να δείχνει προς την γη. Ο Πλάτων κρατάει το έργο του «Τίμαιος» ενώ ο Αριστοτέλης κρατάει το δικό του έργο «Ηθικά Νικομάχεια». Όλα τα άλλα πρόσωπα των φιλοσόφων περιφέρονται γύρω από αυτούς.

Στόχος του Ιταλού καλλιτέχνη ήταν να αποτίσει φόρο τιμής στους φιλοσόφους της Αρχαιότητας και της Αναγέννησης που προσπάθησαν στο έργο τους να καταλάβουν τις αρχέγονες αιτίες του κάθε προβλήματος που αντιμετώπιζαν.


Πηγές: naftemporiki.gr , el.wikipedia.org , twitter.com

Διαβάστε επίσης:



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου