Είναι από τα σημαντικότερα εκθέματα του Μουσείου του Λούβρου. Θεωρείται το ωραιότερο, διασημότερο και το πιο αντιπροσωπευτικό έργο της Δαιδαλικής τέχνης ( ονομασία προερχόμενη από το γλύπτη Δαίδαλο),σήμα κατατεθέν της μετάβασης από τα ειδώλια στα μεγάλα αγάλματα. Παρά το ξενικό όνομά της Dame d’Auxerre, είναι γνήσια Κρητικιά.
Η Κυρία της Ωξέρ, άγαλμα 75 εκατοστών, aπο ασβεστόλιθο, σμιλεύτηκε γύρω στο 650 π.Χ. στη Ελεύθερνα, όπως απέδειξε η έρευνα του καθηγητή Ν. Σταμπολίδη.
Απεικονίζεται είτε μια κόρη, είτε μια θεά σε όρθια στάση. Το δεξί της χέρι, πιθανόν σε χειρονομία προσευχής, ακουμπάει στο στήθος, ενώ το αριστερό εφάπτεται στο σώμα.
Έχει τη λεπτή μέση που συναντούμε σε όλες τις Μινωίτισσες και Μυκηναίες θεές, σφιγμένη με μια φαρδιά ζώνη. Παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον για την ιστορία της τέχνης, καθώς αποτελεί ένα από τα σπάνια σωζόμενα ολόκληρα δείγματα της γλυπτικής του 7ου αι. π.Χ. H ιστορία της αρχίζει μόλις το 1907, όταν ένας επιμελητής του Λούβρου, ο M. Κολινιόν, την εντόπισε τυχαία στις αποθήκες του Μουσείου της Αuxerre, ( Γαλλική πόλη) όπου οφείλει και το προσωνύμιο που της έδωσαν εν συνεχεία οι μελετητές, οι οποίοι ασχολήθηκαν με ιδιαίτερη ζέση το πρώτο μισό του 20ού αιώνα με το υπέροχο γλυπτό.
Πως βρέθηκε εκεί κανείς δεν ξέρει. Φήμες αναφέρουν ότι είχε ανακαλυφθεί σε ένα μοναστήρι τον 18ο ή 19ο αιώνα ή είχε φθάσει από τη Μασσαλία που ήταν αποικία των Φωκαέων από την αρχαιότητα ακόμη.
Για πρώτη φορά, η κυρία της Ωξέρ βγήκε από το Λούβρο και μεταφέρθηκε για λίγες εβδομάδες στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, όπου εκτίθεται μαζί με 507 ευρήματα από τις ανασκαφές στην Ελεύθερνα.
Μύθοι και Θρύλοι της Κρήτης
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου