Amfipoli News: Το τατουάζ ήταν στίγμα σε άτομα που είχαν καταδικαστεί για σοβαρά εγκλήματα – Η τιμωρία του Έρωτος είναι να φορέσει ρούχα…

Δευτέρα 27 Μαρτίου 2023

Το τατουάζ ήταν στίγμα σε άτομα που είχαν καταδικαστεί για σοβαρά εγκλήματα – Η τιμωρία του Έρωτος είναι να φορέσει ρούχα…

 


Των Μάρτιν Μπέκμαν / Γιώργου Λεκάκη

Οι έρωτες που απεικονίζονται στα μωσαϊκά της επαύλεως / βίλας των αρχών του 4ου μ.Χ. αιώνα στην Piazza Armerina της Σικελίας της Μεγάλης Ελλάδος, φέρουν ένα V στο μέτωπό τους.

Αυτό είχε εξηγηθεί ως σύμβολο που συνδέεται με ένα συγκεκριμένο εργαστήριο.

Αλλά πρόσθετα στοιχεία από την ρωμαϊκή λογοτεχνία και από την καλλιτεχνική παράδοση του Έρωτα στην ρωμαϊκή τέχνη, υποδηλώνουν ότι το σήμα, είναι στην πραγματικότητα, ένα στίγμα, δηλ. ένα τατουάζ / δερματοστιξία, που εφαρμοζόταν τακτικά από τους Ρωμαίους, σε άτομα που είχαν καταδικαστεί για σοβαρά εγκλήματα.

Αυτό προσθέτει ένα νέο εικονογραφικό στοιχείο στο γνωστό καλλιτεχνικό ρεπερτόριο του Έρωτα, και δη της ποινής / τιμωρίας του έρωτα / Cupid Punished στην ρωμαϊκή τέχνη.

ΠΗΓΗ: Martin Beckmann "Stigmata and the Cupids of Piazza Armerina", AJA, Ιουλίου 2021 (125.3). ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 15.6.2021.

Έρωτες αλιεύουν. Ο αγνός (αριστερά) είναι γυμνός.

Ο τιμωρημένος Έρως φορά ρούχα - ή αλλιώς, τα ρούχα είναι η τιμωρία του έρωτα -

- ΔΙΑΒΑΣΤΕ επίσης: Γ. Λεκάκης "Παραδοσιακές φορεσιές" - 

και είναι στιγματισμένος με ένα V στο μέτωπο,

να το βλέπουν όλοι...

Stigmata and the Cupids of Piazza Armerina

By Martin Beckmann

Cupids depicted in the early fourth-century CE mosaics of the Roman villa at Piazza Armerina in Sicily are marked with a V on their foreheads; this has been explained as a symbol connected to a workshop. I adduce evidence from Roman literature and from the artistic tradition of Cupid in Roman art that suggests the mark is, in fact, the stigma, a tattoo regularly applied by the Romans to people convicted of serious crimes. This adds a new iconographic component to the well-known artistic repertoire of Cupid Punished in Roman art. I suggest ways in which the motif may have functioned in the context of the iconography of the villa’s mosaics.

arxeion-politismou.gr

Διαβάστε επίσης:



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου