Amfipoli News: FRAPORT: Της δίνουμε 177,9 εκατομμύρια, όταν είχε ζημίες μόλις 108 εκατομμύρια!

Παρασκευή 25 Ιουνίου 2021

FRAPORT: Της δίνουμε 177,9 εκατομμύρια, όταν είχε ζημίες μόλις 108 εκατομμύρια!



  «Οικονομική αποκατάσταση παραχωρησιούχων αεροδρομίων λόγω των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 για το έτος 2020».

Έγιναν οι εξής παρατηρήσεις:

- Στη μια και μοναδική Επιτροπή που τώρα διενεργήθηκε, αντί των συνήθως τεσσάρων, προφανώς για να μην τεθούν κρίσιμα ερωτήματα και να μην κληθούν φορείς, συζητήθηκε η σημερινή σκανδαλώδης, κατά την άποψή μας, συμφωνία που προετοιμάστηκε από το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο ανήκει στο Υπερταμείο των ξένων, που ιδρύθηκε το 2016, ενώ ήταν προϋπόθεση του τρίτου μνημονίου που υπεγράφη και από τα τρία κόμματα της τρόικα εσωτερικού, τη Νέα  Δημοκρατία, τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ ή ΚΙΝΑΛ όπως θέλει το λέει κανείς.

- Το Υπερταμείο δεν υπόκειται σε κοινοβουλευτικό έλεγχο. Ο καθορισμός της συμφωνίας έγινε σε συνεργασία με τους παραχωρησιούχους, ενώ στη Βουλή κατατίθεται απλά και μόνο για επικύρωση από την κομματική πλειοψηφία, ελπίζοντας όχι από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης.

- Εμείς είμαστε γενικότερα εναντίον όλων αυτών των καταχρηστικών διεκδικήσεων, ενώ δεσμευόμαστε να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να αλλάξουμε τις παρούσες συμβάσεις προς όφελος φυσικά του δημοσίου. 

- Έχουμε την άποψη πως δεν είναι ευθύνη του δημοσίου αυτό που συνέβη λόγω της πανδημίας, αφού πρόκειται για ένα γεγονός δυσμενές ή ανωτέρας βίας κατά τους ορισμούς της σύμβασης. Ειδικότερα η διακοπή της λειτουργίας των αεροδρομίων οφείλεται στην πανδημία που ξεκίνησε από την Κίνα κάτω από συνθήκες που δεν έχουν διαλευκανθεί ακόμα, καθώς, επίσης, στην αναστολή των πτήσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

- Μήπως αλήθεια είναι ασφαλισμένη η FRAPORT αλλά δεν θέλει να διεκδικήσει τα ασφάλιστρα επειδή είναι ενδεχομένως χαμηλότερα ή δεν έχει λόγο, αφού πληρώνουν τα κορόιδα οι Έλληνες; Εκτός αυτού εγκρίθηκε η σύμβαση διεκδίκησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. 

- Υπενθυμίζουμε εδώ ότι από πέρυσι αναφερόταν πως θα ζητούσε αποζημίωση η γερμανική εταιρεία ύψους 175 εκατομμυρίων πριν καν κλείσει η οικονομική χρήση του 2020, κάτι που τότε ακουγόταν εξωφρενικό. 

- Δεν είναι λογικό να απορούμε για την σύμπτωση της παρούσας διεκδίκησης κατά τους υπολογισμούς της DELOITTE με τότε; Αλήθεια τι συνέβη με τις συμφωνίες συμβιβασμού με το δημόσιο που αναφερόταν στα τέλη του 2020 κατά την οποία θα αναστελλόταν για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα ορισμένες από τις πληρωμές των 22,9 εκατομμυρίων αντί της όποιας ενίσχυσης.

- Προκαλεί μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι η Κυβέρνηση θέλει να αποζημιώσει την εταιρεία με 177,9 εκατομμύρια για το 2020, όταν οι ζημίες της ήταν 108,3 εκατομμύρια. Της δίνουμε 177,9 εκατομμύρια, όταν είχε ζημίες μόλις 108 εκατομμύρια! 

- Tο νομοσχέδιο είναι σκανδαλώδες από οικονομικής, νομικής και ηθικής πλευράς, ενώ, αν υποθέσουμε πως δεν μεσολάβησε κάτι ύποπτο, τότε πρόκειται για τη μεγαλύτερη απόδειξη ανικανότητας της Ελληνικής Κυβέρνησης. Αν μη τι άλλο, θα έπρεπε να διεκδικούμε μια παρόμοια συμφωνία με τη Σλοβενία, τη Βουλγαρία ή την Τουρκία. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πληρώσουμε σχεδόν το διπλάσιο της ζημίας, όταν η Τουρκία και η Βουλγαρία δεν πληρώνει απολύτως τίποτα, ενώ η Σλοβενία μόλις το ένα τρίτο. 

- Ελπίζουμε, πάντως, να το καταψηφίσουν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, παρά το ότι τα περισσότερα επικύρωσαν τη σκανδαλώδη συμφωνία με την Fraport το 2016.

- Με ποια λογική προτείνει η Κυβέρνηση την αποζημίωσή του Δ.Α.Α. με έως και 130 εκατομμύρια, με το υπερτριπλάσιο δηλαδή των ζημιών του; Εάν αυτό δεν είναι σκάνδαλο, τότε τι είναι; Σε ποια ελληνική επιχείρηση δόθηκε ποτέ αποζημίωση τριπλάσια των ζημιών της, όπως στο Διεθνή Αερολιμένα, ή σχεδόν διπλάσια των κερδών της προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, όπως στη Fraport; Σε καμία απολύτως.  Γιατί αυτή η διάκριση; Δούλοι είναι οι Έλληνες; 

Βασίλης Βιλιάρδος

Διαβάστε επίσης:



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου