Amfipoli News: ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: 140 αρχαιολόγοι συνιστούν... Παλαγγιά

Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: 140 αρχαιολόγοι συνιστούν... Παλαγγιά

Την αντίθεσή τους σε κάθε απόπειρα ποινικοποίησης της επιστημονικής άποψης εκφράζουν 140 αρχαιολόγοι

Με κείμενο που υπογράφουν 140 αρχαιολόγοι, ιστορικοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές εκφράζουν την αντίθεσή τους σε κάθε απόπειρα ποινικοποίησης της επιστημονικής άποψης και στοχοποίησης όσων την εκφέρουν. Αφορμή η διατύπωση μιας επιστημονικής υπόθεσης εργασίας από την καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Όλγα Παλαγγιά, σχετικά με το ανασκαπτόμενο μνημείο στην Αμφίπολη.

Παράλληλα, δηλώνουν την στήριξή τους στην καθηγήτρια κλασικής αρχαιολογίας για τις συνεχιζόμενες επιθέσεις τις οποίες δέχεται λόγω αυτής της διατύπωσης.

Η Όλγα Παλαγγιά είχε υποστηρίξει ότι ο τάφος στην Αμφίπολη είναι του 1ου αι. π.Χ. - και όχι του 4ου αι. π.Χ. που λέει η επικεφαλής των ανασκαφών Αικατερίνη Περιστέρη - και ως εκ τούτου δεν μπορεί να είναι «μακεδονικός» με την έννοια της εποχής του Μ. Αλεξάνδρου.


Αναλυτικά το κείμενο

"Όσοι και όσες υπογράφουμε αυτό το κείμενο, επιστήμονες που ασχολούμαστε με την πολιτισμική κληρονομιά, παρακολουθούμε με ιδιαίτερη ανησυχία τις -συνεχιζόμενες- επιθέσεις που δέχεται η καθηγήτρια κλασικής αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών κυρία Όλγα Παλαγγιά, με αφορμή τη διατύπωση από μέρους της μιας επιστημονικής υπόθεσης εργασίας σχετικά με το ανασκαπτόμενο μνημείο στην Αμφίπολη. Αντίστοιχες επιθέσεις για τις απόψεις τους δέχονται και άλλοι αρχαιολόγοι και ιστορικοί. Εκφράζουμε την απόλυτη αντίθεσή μας σε κάθε απόπειρα ποινικοποίησης της επιστημονικής άποψης και στοχοποίησης όσων την εκφέρουν.

Ανεξάρτητα από το αν κανείς συμφωνεί ή διαφωνεί με την όποια υπόθεση εργασίας, οι λοιδορίες, οι συκοφαντίες και οι απειλές, επώνυμες και ανώνυμες, εναντίον οποιουδήποτε επιστήμονα επιχειρεί να διατυπώσει καθαρά επιστημονικές απόψεις που φαίνεται να αντιβαίνουν στην επικρατούσα στα ΜΜΕ αντίληψη, δεν απειλούν μόνον την αρχή της ελευθερίας του λόγου την οποία, θεωρητικά έστω, αποδέχεται και τηρεί η χώρα μας. Επιπλέον, υπονομεύουν τον ίδιο τον παιδευτικό ρόλο της ελληνικής πολιτισμικής κληρονομιάς, μετατρέποντάς την από αντικείμενο δημιουργικού διαλόγου σε στοιχείο σύγκρουσης και αντιπαλότητας.

Η αρχαιολογία, όπως άλλωστε και η ιστορία, βασίζει τα πορίσματά της σε μια εξαντλητική διαδικασία αναζήτησης, αμφισβήτησης και αναστοχασμού. Δεν επιζητούμε την απόλυτη αλήθεια, χτίζουμε πάνω στα ερωτήματα.

Με την παρέμβασή μας αυτή θα θέλαμε να παροτρύνουμε τόσο τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης όσο και το κοινό τους να αποδεχτούν τις ιδιαιτερότητες της επιστημονικής συζήτησης: ο ερευνητικός στοχασμός και ο επιστημονικός διάλογος μπορούν να μας οδηγήσουν στην καλύτερη κατανόηση του παρελθόντος, αλλά αδυνατούν να μετατρέψουν την ιστορική γνώση σε άτεγκτο και απαράβατο «καθεστώς αλήθειας».

Όπως και κάθε άλλο επιστημονικό πόρισμα, έτσι και οι δηλώσεις που αφορούν τις πρόσφατες αρχαιολογικές ανακαλύψεις υπόκεινται αναπόφευκτα στην κρίση της επιστημονικής κοινότητας. Η συνεχής επινόηση «εσωτερικών εχθρών» και «δολίων» κινήτρων πίσω από κάθε έκφραση ακαδημαϊκής παρρησίας όχι μόνον λειτουργεί ως πνευματική τροχοπέδη, αλλά και στερεί το ευρύ κοινό από αυτό ακριβώς το αγαθό που υποτίθεται ότι του εξασφαλίζει: την ανοικτή, απρόσκοπτη και ειλικρινή πρόσβαση στη γνώση».

Οι αρχαιολόγοι που υπογράφουν το κείμενο:

1. Αλεξάκη Μαρία, αρχαιολόγος - μουσειολόγος
2. Αλεξόπουλος Γιώργος, αρχαιολόγος, ΥΠΠΟΑ (Γ΄ ΕΠΚΑ)
3. Ανδρέου Αλέξανδρος, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Νομισματικό Μουσείο)
4. Ανδριανάκης Μιχάλης, επίτιμος διευθυντής Αρχαιοτήτων
5. Ανδριανοπούλου Παναγιώτα, εθνολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΙΝΕΠΟΚ)
6. Ανεζίρη Σοφία, επ. καθ. αρχαίας ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
7. Αποστολάκη Νατάσα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (28η ΕΒΑ)
8. Αποστόλου Eυαγγελία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Νομισματικό Μουσείο)
9. Αργυρόπουλος Βασίλης, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΣΤ΄ ΕΠΚΑ)
10. Αριστοδήμου Γεωργία, δρ. ρωμαϊκής αρχαιολογίας
11. Ασλανίδης Αλέξανδρος, συμβασιούχος αρχαιολόγος
12. Βαλαβάνης Πάνος, καθ. κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
13. Βαρλάς Μιχάλης, ιστορικός (Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού)
14. Βασιλάκης Αντώνης, επίτιμος διευθυντής Αρχαιοτήτων
15. Βασιλογάμβρου Αδαμαντία, επίτιμη διευθύντρια Αρχαιοτήτων
16. Βενιέρη Γιάννα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Νομισματικό Μουσείο)
17. Βεργάκη Αναστασία, μεταπτυχιακή φοιτήτρια αρχαιολογίας ΕΚΠΑ
18. Βεροπουλίδου Ειρήνη, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού)
19. Βλίζος Σταύρος, λέκτορας κλασικής αρχαιολογίας (Ιόνιο Πανεπιστήμιο)
20. Βοσνίδης Πάνος, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Βυζαντινό Μουσείο)
21. Γαβριλάκη Ειρήνη, αρχαιολόγος, Τμηματάρχης Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, ΥΠΠΟΑ (ΚΕ΄ ΕΠΚΑ)
22. Γαγανάκης Κώστας, αν. καθ. νεώτερης ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
23. Γαρδίκα Κατερίνα, αν. καθ. νεώτερης ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
24. Γιαλαμά Σοφία, απόφοιτος Ιστορικού Αρχαιολογικού, Τμηματάρχης Προσωπικού ΥΠΠΟΑ
25. Γιόρκα Νικολάου, ιστορικός ΥΠΠΟΑ (Νομισματικό Μουσείο)
26. Γκότσης Στάθης, ιστορικός ΥΠΠΟΑ (ΒΧΜ), πρόεδρος Ενιαίου Συλλόγου Υπαλλήλων ΥΠΠΟΑ
27. Γρατσία Ειρήνη, αρχαιολόγος, συντονίστρια MONUMENTA
28. Δάβος Γιώργης-Βύρων, επισκέπτης καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης (Μπρέρα, Ιταλία) και Φιλοσοφίας της Γλώσσας (Βίγο, Ισπανία)
29. Δακουρά-Βογιατζόγλου Όλγα, συνταξιούχος αρχαιολόγος (Α΄ΕΠΚΑ)
30. Δαμάσκος Δημήτρης, επ. καθ. κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Πατρών)
31. Δρανδάκη Αναστασία, επιμελήτρια της Βυζαντινής Συλλογής, Μουσείο Μπενάκη
32. Δρελιώση Tασία, συνταξιούχος αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ
33. Θεοδωρίδης Κώστας, συμβασιούχος αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΕΑΜ)
34. Ιωσήφ Παναγιώτης, αρχαιολόγος, γενικός γραμματέας της Βελγικής Αρχαιολογικής Σχολής Αθηνών
35. Κακαβάς Γεώργιος, διευθυντής Νομισματικού Μουσείου & αναπληρωτής διευθυντής Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, ΥΠΠΟΑ
36. Κακαβογιάννη Όλγα, επίτιμη διευθύντρια Αρχαιοτήτων
37. Κακαβογιάννης Ευάγγελος, επίτιμος διευθυντής Αρχαιοτήτων
38. Καλαϊτζή Μύρινα, Αρχαιολόγος, Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών
39. Κανελλόπουλος Χρύσανθος, λέκτορας κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
40. Κανίνια Εριφύλη, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΚΒ ΕΠΚΑ)
41. Καπιζιώνη Ανδρονίκη, προϊσταμένη Τμήματος Συντήρησης ΥΠΠΟΑ (ΕΠΣΒΕ )
42. Καραγιαννόπουλος Χρήστος, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΛΔ΄ ΕΠΚΑ)
43. Καραμανωλάκης Βαγγέλης, λέκτορας ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
44. Καρλιάμπας Γιάννης, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ
45. Κασιμάτη Μαριλένα, επιμελήτρια Εθνικής Πινακοθήκης
46. Κατάκης Στέλιος, λέκτορας κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
47. Κατερίνα Κωνσταντινίδου, επ. καθηγήτρια νεώτερης ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
48. Κατσιαμπούρα Γιάννα, ιστορικός επιστημών, ΙΙΕ/Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών
49. Κονιώτη Μαρία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΑΒΜΜ)
50. Κονόρτας Παρασκευάς, αν. καθηγητής νεώτερης ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
51. Κοπανιάς Κώστας, λέκτορας προϊστορικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
52. Κοσμίδης Δημήτρης, κοινωνικός ανθρωπολόγος, ιστορικός
53. Κουμνά Αγγελική, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Διεύθυνση Αναστήλωσης Νεωτέρων και Συγχρόνων Μνημείων)
54. Κουρσούμης Σωκράτης, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΛΖ΄ ΕΠΚΑ)
55. Κουσουρής Δημήτρης, ιστορικός (Universität Konstanz, Γερμανία)
56. Κουτσούμπα Δέσποινα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (EEA)
57. Κουτσουμπού Μαρία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΚΑ΄ ΕΠΚΑ)
58. Κουφού Αγγελική, ιστορικός
59. Κρίγκα Δήμητρα, αρχαιολόγος, δρ. προϊστορικής αρχαιολογίας
60. Κριτζάς Χαράλαμπος, επίτιμος διευθυντής Επιγραφικού Μουσείου
61. Λαλάκη Δέσποινα, κοινωνιολόγος (The New School University, Η.Π.Α.)
62. Λαμπροπούλου Δήμητρα, λέκτορας ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
63. Λεκάκης Στέλιος, αρχαιολόγος - σύμβουλος διαχείρισης πολιτιστικής κληρονομιάς RA CAA-UCL
64. Λένη Μαρία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΑΝΣΜ)
65. Λιάκος Αντώνης, τ. καθηγητής νεώτερης ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
66. Λοΐζου Ευγενία, μεταπτυχιακή φοιτήτρια προϊστορικής αρχαιολογίας ΑΠΘ
67. Μαζαράκης Αινιάν Αλέξανδρος, καθ. κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)
68. Μανιάτη Ευαγγελία, συμβασιούχος αρχαιολόγος, αντιπρόεδρος σωματείου εργαζομένων ΥΠΠΟΑ Λακωνίας
69. Μαρή Μαρία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (13η ΕΒΑ)
70. Μαρκέτου Τούλα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΚΒ΄ ΕΠΚΑ)
71. Ματάλας Παρασκευάς, ιστορικός (Πανεπιστήμιο Αιγαίου)
72. Μαυράκη - Μπαλάνου Μαρία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΚΓ΄ΕΠΚΑ)
73. Μητσοπούλου Χριστίνα, δρ. αρχαιολόγος (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)
74. Μιχαηλίδου Πέγκυ, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Γ΄ΕΠΚΑ)
75. Μούλιου Μάρλεν, λέκτορας μουσειολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
76. Μουλλού Δωρίνα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΙΠΚΑ)
77. Μουνδρέα-Αγραφιώτη Aντίκλεια, αναπληρώτρια καθηγήτρια προϊστορικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)
78. Μπακάλης Βασίλης, συντηρητής αρχαιοτήτων ΥΠΠΟΑ (Βυζαντινό Μουσείο)
79. Μπάρα Αθανασία, ιστορικός οικονομολόγος
80. Μπαρδάνη Βούλα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Γ ΕΠΚΑ)
81. Μπαχλάς Βησσαρίων, αρχαιολόγος ΥΠ.ΠΟ.Α. (Ε.Π.Σ.Β.Ε.)
82. Μπενάκη Ελένη, αρχαιολόγος του ΑΠΘ σε διαθεσιμότητα-κινητικότητα,Υπουργείο Παιδείας
83. Μπιργάλιας Νίκος, επ. καθηγητής αρχαίας ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
84. Μπιρμπίλη Ελένη, συγγραφέας
85. Μπούμπουλη Φανή, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Βυζαντινό Μουσείο)
86. Μπουρνιάς Λεωνίδας, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Γ ΕΠΚΑ)
87. Νικολακοπούλου Αντωνία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Νομισματικό Μουσείο)
88. Νικολόπουλος Βαγγέλης, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Β΄ ΕΠΚΑ)
89. Ντόβα Ανθή, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Β΄ΕΠΚΑ)
90. Παλαιοθόδωρος Δημήτρης, επ. καθηγητής κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)
91. Παπαδάτος Γιάννης, επ. καθηγητής προϊστορικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
92. Παπαδόπουλος Αλέξανδρος, βοηθός λέκτορα πολιτισμικών σπουδών (Liverpool Hope University)
93. Παπαδοπούλου Πέπη, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΚΖ" ΕΠΚΑ)
94. Παπαθανασίου Ευάγγελος, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (10η ΕΒΑ)
95. Παπασταματίου Κλεοπάτρα, συντηρήτρια αρχαιοτήτων (συνταξιούχος υπάλληλος ΥΠΠΟΑ, ΔΣΑΝΜ)
96. Παπούδας Δημήτρης, έκτακτος αρχαιολόγος, απ. πρόεδρος Συλλόγου Εκτάκτων Αρχαιολόγων
97. Πιανάλτο Άννα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Βυζαντινό Μουσείο)
98. Πιπέλια Ελένη, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΙΤΕΠΠΑ)
99. Πλάντζος Δημήτρης, επ. καθ. κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
100. Πλάτων Λευτέρης, αν. καθηγητής προϊστορικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
101. Πλιάτσικα Βασιλική, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΓΔΑΠΚ)
102. Πουλάκη Έφη, υπό συνταξιοδότηση διευθύντρια ΥΠΠΟΑ (ΚΖ ΕΠΚΑ)
103. Ραυτοπούλου Στέλλα, αρχαιολόγος, Β΄ ΕΠΚΑ
104. Σακαλή Όλγα, αρχαιολογος ΥΠΠΟΑ (ΔΙΤΠΠΑ), πρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων
105. Σαμπανοπούλου Λίλα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (9η ΕΒΑ)
106. Σαπουνά -Σακελλαράκη Έφη, επίτιμη έφορος αρχαιοτήτων Ευβοίας
107. Σαρικάκη Βούλα, Αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΓΔΑΠΚ)
108. Σειρηνίδου Βάσω, επ. καθ. νεώτερης ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
109. Σημαντώνη-Μπουρνιά Εύα, επ. καθηγήτρια κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
110. Σίκλα Ευαγγελία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Γ" ΕΠΚΑ)
111. Σκαφιδά Ευαγγελία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΙΓ" ΕΠΚΑ)
112. Σούλιου Αναστασία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΤΠΠΑ)
113. Σταματέλου Άρτεμις, αρχαιολόγος-μουσειολόγος
114. Σταρίδα Λιάνα, αρχαιολόγος, συνταξιούχος ΥΠΠΟΑ (13η ΕΒΑ)
115. Στεφανίδου-Τιβερίου Θεοδοσία, καθηγήτρια κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης)
116. Στεφανοπούλου Έλενα, υποψήφια διδάκτωρ αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Southampton)
117. Στρατούλη Γεωργία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΚΘ΄ ΕΠΚΑ)
118. Τιβέριος Μιχάλης, ακαδημαϊκός, καθηγητής κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης)
119. Τιγγινάγκα Γιάννα, αρχιτέκτων, συνταξιούχος ΥΠΠΟΑ (ΔΑΑΜ)
120. Τριανταφυλλίδης Iωάννης, άνεργος αρχαιολόγος
121. Τσακιράκης Ευάγγελος, αρχαιολόγος & απόφοιτος ΕΣΔΔ, ειδικός επιστήμονας Συνηγόρου του Πολίτη
122. Τσιποπούλου Μεταξία, δρ. επίτιμη διευθύντρια ΥΠΠΟΑ
123. Τσουλάκου Μαρία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΛΗ ΕΠΚΑ)
124. Τσώτα Ευαγγελία-Βασιλική, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Νομισματικό Μουσείο)
125. Φαϊτάκη Στέλλα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (3η ΕΒΑ)
126. Φακιολά Μαρία, λαογράφος-εθνολόγος ΥΠΠΟΑ
127. Φανουράκης Σήφης, αρχιτέκτονας ΥΠΠΟΑ (ΥΝΕΜΤΕΚ)
128. Φανταουτσάκη Χαρούλα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΚΒ΄ ΕΠΚ)
129. Φλώρου Πόπη, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΒΜΑ)
130. Φωτοπούλου Σταυρούλα, λαογράφος-εθνολόγος, Αν. Δ/ντρια ΔΙΝΕΠΟΚ
131. Χαμηλάκη Κατερίνα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (22η ΕΒΑ)
132. Χαμηλάκης Γιάννης, καθηγητής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Southampton)
133. Χαραλαμπίδης Δημήτρης, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΕΑΜ)
134. Χουντάση Μαρία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Γ" ΕΠΚΑ)
135. Χουρμουζιάδη Νάσια, μουσειολόγος (Πανεπιστήμιο Αιγαίου)
136. Χρήστος Κουτσοθανάσης, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΤΠΠΑ)
137. Χριστοδουλίδης Νίκος, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΚΒ" ΕΚΠΑ)
138. Χρυσάφη Μαρία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΛΑ΄ ΕΠΚΑ)
139. Ψάλτη Αθανασία, διευθύντρια Ι΄ΕΠΚΑ
140. Ψωμά Ελένη, αν. καθηγήτρια αρχαίας ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)"

Πηγή: news247.gr
Διαβάστε επίσης:



4 σχόλια :

  1. Η επιστημονική άποψη να τεκμηριώνεται .Είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε διάφορους και σεβαστήκαμε την άποψη τους ,μάλιστα την διαβάσαμε με προσοχή.Η άποψη όμως της κ Παλαγγιά προκάλεσε με αφοριςτικά συμπεράσματα που δεν επέτρεπαν αμφισβήτηση.Είναι αυτό επιστημονικός λόγος;Λόγος χωρίς αντίλογο και μάλιστα στα ΜΜΕ είναι ανεπίτρεπτος.Η άμεσα υπεύθυνη κ Περιστέρη δεν δήλωσε τίποτα και δεν κατέθεσε τα συμπεράσματά της ,προς τιμήν της.Πως δικαιολογείται λοιπόν ότι κάποιοι έσπευσαν να δηλώσουν και να κατευθύνουν την κοινή γνώμη;
    Στο όνομα της ελεύθερης επιστημονικής άποψης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απ'ότι φαίνεται, ότι και να πει η κ. Παλαγγιά προκαλεί. Μήπως είναι εθισμένη σε αυτού του είδους την αρνητική προβολή της;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το κείμενο των 140 περιέχει τουλάχιστον 7 ανακρίβειες.

    1 . «Η κυρία Παλαγγιά διατύπωσε μια υπόθεση εργασίας».
    Ανακριβές. Δεν έκανε υπόθεση εργασίας – ή δεν την έκανε έτσι ώστε να το καταλάβουμε εμείς, το «κοινό».
    Εκτός κι αν δηλώσεις του τύπου «... όσο προχωρά τόσο πιο ρωμαϊκό γίνεται. Ναι, ήταν ανοιχτό, επισκέψιμο και κάποια στιγμή παραβιάστηκε» χαρακτηρίζονται επιστημονικώς «υπόθεση εργασίας».

    2. «Απόπειρα ποινικοποίησης της επιστημονικής άποψης».
    Ο αναγνώστης αναρωτιέται αν η καθηγήτρια έλαβε κάποια αγωγή ή κατατέθηκε εναντίον της μήνυση, ή της εστάλη κάποιο εξώδικο προκειμένου να μη μιλάει στα ΜΜΕ.
    Πάντως αν έχει συμβεί κάτι τόσο σοβαρό (πχ. αποστολή εξωδίκου!!), προφανώς οι 140 θα έπρεπε να αυτοπυρποληθούν σε ένδειξη διαμαρτυρίας και όχι να γράφουν ανακριβή σημειώματα.

    3. Στο κείμενο γίνεται λόγος για «απειλές», «λοιδορίες, συκοφαντίες» που δέχεται όποιος «διατυπώσει καθαρά επιστημονικές απόψεις που φαίνεται να αντιβαίνουν στην επικρατούσα στα ΜΜΕ αντίληψη».
    Για την Αμφίπολη ποια είναι η επικρατούσα άποψη των ΜΜΕ;;;; Γιατί εξ όσων βλέπω και ακούω σε τηλεοράσεις και ραδιόφωνα και σάιτ, πολλοί δημοσιογράφοι λοιδορούν την Αμφίπολη, επικρίνουν την Περιστέρη, ως μίσθαρνο όργανο της κυβέρνησης, αφήνουν ρατσιστικά υπονοούμενα εναντίον της για το ύψος και το βάρος της, ή υιοθετούν την άποψη Παλαγγιά. (Μνημειώδης η φράση ραδιοφωνικού παραγωγού: «Τον ήπιανε οι Περιστέρες. Ο τάφος είναι ρωμαϊκός, πάει και τέλειωσε».)
    Όσο για τις «απειλές»!!!; Ποιος δέχτηκε απειλές και τι είδους και από ποιον; 140 επιστήμονες μπορούν να λένε κάτι τόσο σοβαρό χωρίς να εξηγούν;

    4. Οι 140 ισχυρίζονται ότι οι όποιες απόψεις υπόκεινται αναπόφευκτα στην κρίση της επιστημονικής κοινότητας.
    Η ομάδα που σκάβει στην Αμφίπολη είναι τμήμα της κοινότητας;; Αυτοί δικαιούνται να ομιλούν; Ή όχι, προκειμένου να αφεθεί η μία άποψη να μιλά χωρίς να υπόκειται η ίδια σε κριτική; Αλλά αυτό δεν είναι κάπως αντιφατικό; Ανακριβές;;

    5. «Ακαδημαϊκή παρρησία»;; Τι καλείται ακαδημαϊκή παρησσία; Να κάνεις βόλτες στα κανάλια και να εκφράζεις άποψη για κάτι που δεν έχεις δει; Ακαδημαϊκή παρρησία καλείται το να λες πως η απουσία θυρόφυλλων επιβεβαιώνει την άποψή σου, να βρίσκονται δυο μέρες μετά θυρόφυλλα και μεντεσέδες και εσύ, αντί με παρρησία να αποδεχτείς το λάθος σου ή να επιμείνεις στην άποψή σου, να μαζεύεις υπογραφές της ευρύτερης πολιτικοεπιστημονικής παρέας σου, για να ρίξεις την μπάλα στην εξέδρα και να πεις «με απειλούν;», χωρίς να εξηγείς ποιος πότε και γιατί;

    6.

    «Η αρχαιολογία, όπως άλλωστε και η ιστορία, βασίζει τα πορίσματά της σε μια εξαντλητική διαδικασία αναζήτησης, αμφισβήτησης και αναστοχασμού». Αυτό το εδάφιο εννοεί ότι η Παλαγγιά εξέφρασε άποψη βάσει εξαντλητικής διαδικασίας αναζήτησης; Ή ότι η ίδια πρόκειται να αναστοχαστεί στο μέλλον;
    Είναι ανακριβές. Χρειάζεται μάλλον επαναδιατύπωση. .

    7.

    Προφανέστατα είδαμε, όσοι διαβάζουμε Τύπο, τα δημοσιεύματα του Πρώτου Θέματος για την Παλαγγιά. Προσωπικά με άφησαν αδιάφορη. Πρώτον, διότι το κέντρο του «κόσμου» της Αμφίπολης δεν είναι η περιούσια άποψη κανενός εξ αποστάσεως αρχαιολόγου, δεύτερον, σε σχέση με την ανασκαφή, η άποψη Παλαγγιά είναι μία παρωνυχίδα στο παγκόσμιο δίχτυ των απόψεων που απλώθηκε πάνω από το Λόφο, και τρίτον, διότι η εγκυρότητα της εφημερίδας ελέγχεται και ως προς την αξιοπιστία και ως προς τη «μαυρίλα» της. Και ως «κοινό» αυτά τα στοιχειώδη τα γνωρίζουμε. Δεν είμαστε τόσο χάπατα.
    Ωστόσο, γιατί οι 140 δεν συνέταξαν ένα κείμενο που να κατονομάζουν τα ΜΜΕ που διέπραξαν τερατωδίες εις βάρος της Παλαγγιά, δηλαδή να εξηγούν με ακρίβεια τι έχει συμβεί;
    Εν τέλει πού απευθύνονται οι 140; Στα ΜΜΕ και στο «κοινό»;; Στους συναδέλφους τους με τους οποίους διαφωνούν; Στην ανασκαφική ομάδα της Αμφίπολης; Στους ιδεολογικούς αντιπάλους και εχθρούς τους;
    Ή μόνο στις φυλλάδες; Ή σε όλους;
    Μεγάλη ανακρίβεια. Δεν είναι σαφής ο στόχος του κειμένου.

    Τελικά, το μόνο ακριβές για το «κοινό» του είδους μου είναι ότι ο δογματισμός, απ’ όπου κι αν προέρχεται, συνθλίβει ό,τι αναφέρουν οι 140 στην κατακλείδα τους – «την ειλικρινή πρόσβαση στη γνώση».





    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το κείμενο των 140 περιέχει τουλάχιστον 7 ανακρίβειες.

    1 . «Η κυρία Παλαγγιά διατύπωσε μια υπόθεση εργασίας».
    Ανακριβές. Δεν έκανε υπόθεση εργασίας – ή δεν την έκανε έτσι ώστε να το καταλάβουμε εμείς, το «κοινό».
    Εκτός κι αν δηλώσεις του τύπου «... όσο προχωρά τόσο πιο ρωμαϊκό γίνεται. Ναι, ήταν ανοιχτό, επισκέψιμο και κάποια στιγμή παραβιάστηκε» χαρακτηρίζονται επιστημονικώς «υπόθεση εργασίας».

    2. «Απόπειρα ποινικοποίησης της επιστημονικής άποψης».
    Ο αναγνώστης αναρωτιέται αν η καθηγήτρια έλαβε κάποια αγωγή ή κατατέθηκε εναντίον της μήνυση, ή της εστάλη κάποιο εξώδικο προκειμένου να μη μιλάει στα ΜΜΕ.
    Πάντως αν έχει συμβεί κάτι τόσο σοβαρό (πχ. αποστολή εξωδίκου!!), προφανώς οι 140 θα έπρεπε να αυτοπυρποληθούν σε ένδειξη διαμαρτυρίας και όχι να γράφουν ανακριβή σημειώματα.

    3. Στο κείμενο γίνεται λόγος για «απειλές», «λοιδορίες, συκοφαντίες» που δέχεται όποιος «διατυπώσει καθαρά επιστημονικές απόψεις που φαίνεται να αντιβαίνουν στην επικρατούσα στα ΜΜΕ αντίληψη».
    Για την Αμφίπολη ποια είναι η επικρατούσα άποψη των ΜΜΕ;;;; Γιατί εξ όσων βλέπω και ακούω σε τηλεοράσεις και ραδιόφωνα και σάιτ, πολλοί δημοσιογράφοι λοιδορούν την Αμφίπολη, επικρίνουν την Περιστέρη, ως μίσθαρνο όργανο της κυβέρνησης, αφήνουν ρατσιστικά υπονοούμενα εναντίον της για το ύψος και το βάρος της, ή υιοθετούν την άποψη Παλαγγιά. (Μνημειώδης η φράση ραδιοφωνικού παραγωγού: «Τον ήπιανε οι Περιστέρες. Ο τάφος είναι ρωμαϊκός, πάει και τέλειωσε».)
    Όσο για τις «απειλές»!!!; Ποιος δέχτηκε απειλές και τι είδους και από ποιον; 140 επιστήμονες μπορούν να λένε κάτι τόσο σοβαρό χωρίς να εξηγούν;

    4. Οι 140 ισχυρίζονται ότι οι όποιες απόψεις υπόκεινται αναπόφευκτα στην κρίση της επιστημονικής κοινότητας.
    Η ομάδα που σκάβει στην Αμφίπολη είναι τμήμα της κοινότητας;; Αυτοί δικαιούνται να ομιλούν; Ή όχι, προκειμένου να αφεθεί η μία άποψη να μιλά χωρίς να υπόκειται η ίδια σε κριτική; Αλλά αυτό δεν είναι κάπως αντιφατικό; Ανακριβές;;

    5. «Ακαδημαϊκή παρρησία»;; Τι καλείται ακαδημαϊκή παρησσία; Να κάνεις βόλτες στα κανάλια και να εκφράζεις άποψη για κάτι που δεν έχεις δει; Ακαδημαϊκή παρρησία καλείται το να λες πως η απουσία θυρόφυλλων επιβεβαιώνει την άποψή σου, να βρίσκονται δυο μέρες μετά θυρόφυλλα και μεντεσέδες και εσύ, αντί με παρρησία να αποδεχτείς το λάθος σου ή να επιμείνεις στην άποψή σου, να μαζεύεις υπογραφές της ευρύτερης πολιτικοεπιστημονικής παρέας σου, για να ρίξεις την μπάλα στην εξέδρα και να πεις «με απειλούν;», χωρίς να εξηγείς ποιος πότε και γιατί;

    6.

    «Η αρχαιολογία, όπως άλλωστε και η ιστορία, βασίζει τα πορίσματά της σε μια εξαντλητική διαδικασία αναζήτησης, αμφισβήτησης και αναστοχασμού». Αυτό το εδάφιο εννοεί ότι η Παλαγγιά εξέφρασε άποψη βάσει εξαντλητικής διαδικασίας αναζήτησης; Ή ότι η ίδια πρόκειται να αναστοχαστεί στο μέλλον;
    Είναι ανακριβές. Χρειάζεται μάλλον επαναδιατύπωση. .

    7.

    Προφανέστατα είδαμε, όσοι διαβάζουμε Τύπο, τα δημοσιεύματα του Πρώτου Θέματος για την Παλαγγιά. Προσωπικά με άφησαν αδιάφορη. Πρώτον, διότι το κέντρο του «κόσμου» της Αμφίπολης δεν είναι η περιούσια άποψη κανενός εξ αποστάσεως αρχαιολόγου, δεύτερον, σε σχέση με την ανασκαφή, η άποψη Παλαγγιά είναι μία παρωνυχίδα στο παγκόσμιο δίχτυ των απόψεων που απλώθηκε πάνω από το Λόφο, και τρίτον, διότι η εγκυρότητα της εφημερίδας ελέγχεται και ως προς την αξιοπιστία και ως προς τη «μαυρίλα» της. Και ως «κοινό» αυτά τα στοιχειώδη τα γνωρίζουμε. Δεν είμαστε τόσο χάπατα.
    Ωστόσο, γιατί οι 140 δεν συνέταξαν ένα κείμενο που να κατονομάζουν τα ΜΜΕ που διέπραξαν τερατωδίες εις βάρος της Παλαγγιά, δηλαδή να εξηγούν με ακρίβεια τι έχει συμβεί;
    Εν τέλει πού απευθύνονται οι 140; Στα ΜΜΕ και στο «κοινό»;; Στους συναδέλφους τους με τους οποίους διαφωνούν; Στην ανασκαφική ομάδα της Αμφίπολης; Στους ιδεολογικούς αντιπάλους και εχθρούς τους;
    Ή μόνο στις φυλλάδες; Ή σε όλους;
    Μεγάλη ανακρίβεια. Δεν είναι σαφής ο στόχος του κειμένου.

    Τελικά, το μόνο ακριβές για το «κοινό» του είδους μου είναι ότι ο δογματισμός, απ’ όπου κι αν προέρχεται, συνθλίβει ό,τι αναφέρουν οι 140 στην κατακλείδα τους – «την ειλικρινή πρόσβαση στη γνώση».





    ΑπάντησηΔιαγραφή