Η ανεπανάληπτη μηχανή Μαλκότση που κελαηδούσε στις ακροποταμιές μαζί με τα αηδόνια. Πως το κράτος οδήγησε τον Σωκράτη Μαλκότση σε πτώχευση!
Ο Σωκρατης Μαλκότσης είναι ιστορικά ο σημαντικότερος Έλληνας κατασκευαστής μηχανών, που ξεπερνά διάφορους κατασκευαστές μηχανών (συνήθως diesel και ημι-diesel) που άκμασαν στην Ελλάδα στη δεκαετία του ’20 και (κυρίως) τη δεκαετία του ’30, όπως dimadis-Kanakis στο Βόλο, Peteinaris στη Καλαμάτα, Siderides, ΒΙΟ, Koutroufis και πολλά άλλα στην Αθήνα.
Τοποθετημένος στον Πειραιά, πριν από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ο Malkotsis παρήγαγε τους… διάφορους τύπους βιομηχανικών μηχανημάτων.
Μετά από τον πόλεμο παρήγαγε τα βιομηχανικά μηχανήματα για διάφορες ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά εστίασε σταδιακά σχεδόν εξ ολοκλήρου στις μηχανές diesel , και έγινε σύντομα η μεγαλύτερη επιχείρηση στον τομέα του.
Οι μηχανές Malkotsis βρήκαν τη χρήση σε ποικίλες βιομηχανικές εφαρμογές, ενώ τα πρότυπα μηχανών βαρκών έγιναν θρυλικά για την αξιοπιστία τους. Παρήχθη επίσης και μια σειρά ηλεκτρικών μηχανών.
Η σειρά diesel EM της περιέλαβε στις μηχανές που σχεδιάστηκαν συγκεκριμένα για την τροφοδότηση των οχημάτων και χρησιμοποιήθηκε στα πρότυπα αγροτικών τρακτέρ Malkotsis (Malkotsis em-2 και em-4) που εισήχθησαν το 1959.
Τα τρακτέρ, που σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με μια βρετανική συμβουλευτική εταιρία, παρήχθησαν για μόνο μερικά έτη, λόγω έλλειψης των χρηματοδοτικών και άλλων προβλημάτων συμβάλλοντας τα μέγιστα και η πλήρη έλλειψη κρατικής υποστήριξης, όπως άλλωστε συνέβαινε και συμβαίνει σε κάθε προσπάθεια ανάπτυξης και ανάδειξης στην παγκόσμια αγορά Ελληνικών – κυρίως – βαρέως τύπου προϊόντων .
Ωστόσο και ο Μαλκότσης έπεσε θύμα του Ελληνικού ανάλγητου κράτους.
Λέγεται ότι τον Μαλκότση τον έκλεισε ό Καραμανλής ο πρεσβύτερος.
Ότι του δόθηκε μια παραγγελία 1000 μηχανών από την ΕΛΒΟ για στρατιωτικά οχήματα.
Ο Μαλκότσης πήρε δάνειο από την Εθνική Τράπεζα για να φτιάξει την παραγγελία.
Όταν παρέδωσε τις μηχανές ό Μαλκότσης, η ΕΛΒΟ καθυστερούσε την πληρωμή τού λογαριασμού. Η Εθνική όμως ζητούσε τα λεφτά της και το κράτος δεν δεχότανε συμψηφισμό.
Έτσι η Εθνική έκανε κατάσχεση, έκλεισε ο Μαλκότσης, και 3000 εργαζόμενοι βρέθηκαν στον δρόμο, ενώ οι Ντιζελομηχανές τέρμα για την Ελλάδα!
Προσeξτε την λεπτομέρεια.
Κρατική και η ΕΛΒΟ, κρατική και η Εθνική τότε. Από την μια το κράτος μέσω της εθνικής ζητούσε τα χρήματα που είχε πάρει ο Μαλκότσης για να φτιάξει την παραγγελία. Και από την άλλη πάλι το κράτος μέσω της ΕΛΒΟ αρνούνταν να πληρώσει τον Μαλκότση για τις μηχανές που παρήγγειλε. Όπως ήταν φυσικό η εταιρεία πτώχευσε. Και έμειναν στα χαρτιά και τα σχέδια του Σωκράτη Μαλκότση για το τρακτέρ που είχε αρχίσει να βγάζει.
Ο Καραμανλής ο πρεσβύτερος πάντα υπηρετούσε Αγγλοαμερικανικά συμφέροντα και όχι της Ελλάδος! Εμεις στην Κύπρο τον γνωρίσαμε πολύ καλά! Τον Αυγουστο του 1974 πριν να αρχίσει η Β'Φάση της εισβολής δεν έστειλε ούτε φυσίγγιο για να ενισχύσει την τσακισμένη Εθνική Φρουρά της Κύπρου από την Α' Φάση της εισβολής που διάρκεσε τρεις μέρες από τις 20 μέχρι τις 22 Ιουλίου 1974!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈγινε Πρωθυπουργός της νεοσύστατης κυβέρνησης Εθνικής Ενότητος στις 25 Ιουλίου! Από εκείνη την ημέρα μέχρι τις 13 Ιουλίου δεν προσπάθησε να αλλάξει το δυσμενές ισοζύγιο δυνάμεων στην Κύπρο! Δεν έστειλε ούτε ένα πλοίο,ούτε ένα αεροπλάνο, ούτε ένα υποβρύχιο! Εμείς περιμέναμε βοήθεια από την Ελλάδα πριν να ξεσπάσει η Β' Φάση της εισβολής!
Είχε τον χρόνο(20 μέρες) να στείλη και Μεραρχία!
Αλλά δεν έκανε τίποτα!
Προφασίσθηκε ότι:"Η Κύπρος είναι μακρυά" όπως είπε μετά την τραγωδία της Κύπρου για να καλύψει την προδοσία!
Ο Κίμων, ο Αθηναίος Ναύαρχος, όμως ήρθε στην Κύπρο το 450 πχ, με ταχύτητα 8 κόμβοι (14.82) χιλ.ανά ώρα)με τα κουπιά και 10 κόμβοι (18.52)με τα πανιά με 200 Αθηναικές τριήρης!
Κάλυψε την απόσταση των 950 χλμ Πειραιάς-Κίτιον(Λάρνακα) σε περίπου 60 ώρες!!!
Κτύπήθηκε με τον Περσικό στόλο και τον διέλυσε σε μια επική ναυμαχία! Όμως έχασε την ζωή του! Αιωνία η μνήμη η Τιμή και η δόξα του ήρωα Αθηναίου!
Στην Επιτύμβια πλάκα γράφτηκε το ιστορικό:"Και νεκρός ενίκα"
Τότε η Κύπρος δεν ήταν μακρυά!
Ντροπή Κυριε Καραμανλή! Εκτός αν μας πούλησες για να κυβερνήσης ξανά εσύ!
Ήσουν ένας φθηνός υπηρέτης των Αγγλοαμερικανικών συμφερόντων, και το απέδειξες και στην εσωτερική πολιτική της Ελλάδας όπως το κείμενο πιό πάνω!