Amfipoli News: Σαρκοφάγος Tabnit που φέρθηκε από τη Σιδώνα

Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2023

Σαρκοφάγος Tabnit που φέρθηκε από τη Σιδώνα



Αυτή η σαρκοφάγος, που ανήκει στον βασιλιά της Σιδώνας, Tabnit, βρέθηκε από τον Osman Hamdi Bey στους βασιλικούς τάφους στη Σιδώνα το 1877.

 Η σαρκοφάγος Tabnit, η παλαιότερη από τις σαρκοφάγους της Σιδώνιας, χρονολογείται στον 6ο ή 7ο αιώνα π.Χ. Η ανθρωποειδής σαρκοφάγος από διορίτη εκτίθεται στα Αρχαιολογικά Μουσεία της Κωνσταντινούπολης.

Από την ιερογλυφική ​​επιγραφή στη σαρκοφάγο, γίνεται κατανοητό ότι ο πρώτος ιδιοκτήτης της σαρκοφάγου ήταν ένας Αιγύπτιος στρατηγός ονόματι Πενεφτάχ. Η κατάρα γραμμένη σε αιγυπτιακή γραφή είναι «Όποιος ανοίξει τη σαρκοφάγο μου, ας τον τιμωρήσει ο Θεός». σχηματισμένος.

Κείμενο κατάρας στη φοινικική γλώσσα. (Γ: Wikimedia Commons)

Κάτω από αυτή την επιγραφή, υπάρχει μια επιγραφή στη φοινικική γλώσσα του Tabnit, του δεύτερου ιδιοκτήτη της σαρκοφάγου, και αναγράφεται μια ενδιαφέρουσα κατάρα: «Εγώ, ο Tabnit, ιερέας της Αστάρτης και βασιλιάς των Σιδώνων, είμαι θαμμένος σε αυτήν τη σαρκοφάγο. Ω εσύ που βρήκες τον τάφο μου, όποιος κι αν είσαι, μην μου ανοίξεις τη σαρκοφάγο και μη μου χαλάς την ησυχία. Γιατί δεν έχω μαζί μου ούτε ασήμι, ούτε χρυσό, ούτε θησαυρό. Είμαι απλώς ξαπλωμένος σε αυτή τη σαρκοφάγο. Ανοίγοντας αυτή τη σαρκοφάγο, που είναι ο τάφος μου, μια τέτοια ενέργεια είναι μεγάλη προσβολή για την Αστάρτη. Αν δεν λάβετε υπόψη την προειδοποίησή μου, αλλά αντ' αυτού ανοίξετε τον τάφο μου και διαταράξετε την ειρήνη μου, θα στερηθείτε απογόνους και γενεαλογία ανάμεσα στους ζωντανούς και κάτω από τον ήλιο και δεν θα βρείτε πού να ξαπλώσετε ανάμεσα στους νεκρούς».

arkeofili.com

Διαβάστε επίσης:



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου