Amfipoli News: Όταν οι αρχαίοι Έλληνες καλλιτέχνες εκπαίδευαν τους ντόπιους στην Κίνα

Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024

Όταν οι αρχαίοι Έλληνες καλλιτέχνες εκπαίδευαν τους ντόπιους στην Κίνα

 


Η Κίνα και η Δύση διατηρούσαν σχέσεις τουλάχιστον 1.500 χρόνια προτού ο Μάρκο Πόλο φτάσει εκεί. Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν νέες μελέτες. Οι αρχαιολόγοι, μάλιστα, υποστηρίζουν ότι η έμπνευση για τη δημιουργία των «στρατιωτών από τερακότα» που βρέθηκαν στον τάφο του πρώτου αυτοκράτορα, κοντά στο Σιάν, πιθανώς να ήρθε από την αρχαία Ελλάδα και τον πολιτισμό της.

Επίσης οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι αρχαίοι Ελληνες καλλιτέχνες πιθανώς να εκπαίδευαν τους ντόπιους ήδη από τον 3ο αιώνα προ Χριστού. Μέχρι πρόσφατα η επικρατούσα άποψη ήταν ότι η επίσκεψη του Μάρκο Πόλο ήταν η πρώτη από πολίτη της Δύσης.


«Διαθέτουμε σήμερα τα απαραίτητα στοιχεία ότι υπήρχαν στενές σχέσεις ανάμεσα στην Κίνα και στη Δύση, κατά την περίοδο του Πρώτου Αυτοκράτορα, πολύ πριν από τη δημιουργία του δρόμου του Μεταξιού. Στην πραγματικότητα όλα αυτά συνέβησαν πολύ νωρίτερα από ό,τι πιστεύαμε μέχρι σήμερα«, επισημαίνει η αρχαιολόγος Λιου Σιουζέν του Μουσείου του Μαυσωλείου του αυτοκράτορα Τσιν Σι Χουάνγκ.

Μία ακόμα μελέτη υποδεικνύει ότι μιτοχονδριακό DNA, το οποίο εντοπίστηκε σε διάφορες τοποθεσίες αρχαιολογικού ενδιαφέροντος στη δυτική επαρχία Σινζιάνγκ της Κίνας, μαρτυρά ότι υπήρχαν εποικισμοί δυτικών που έζησαν και πέθαναν εκεί, κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Πρώτου Αυτοκράτορα.

Οι αγρότες της περιοχής είναι εκείνοι που ανακάλυψαν τους 8.000 στρατιώτες από τερακότα σε απόσταση περίπου ενός χιλιομέτρου από το ταφικό μνημείο του Πρώτου Αυτοκράτορα της Κίνας του Τσιν Σι Χουάνγκ το 1974.

Ωστόσο, όπως επισημαίνουν οι ερευνητές, δεν υπήρχε κάποια παράδοση στην Κίνα που να επέβαλε την κατασκευή αγαλμάτων σε ανθρώπινο μέγεθος πριν από την κατασκευή του ταφικού μνημείου. Τα αγαλματίδια της περιόδου δεν ξεπερνούσαν τα είκοσι εκατοστά σε ύψος.

Σε μια προσπάθεια να εξηγήσει τη τεράστια διαφορά που καταγράφεται στην τεχνοτροπία και στην καλλιτεχνική ικανότητα των δημιουργών των αγαλμάτων, η δρ Λιου Σιουζέν την αποδίδει σε εξωτερική επίδραση. «Πιστεύουμε ότι οι στρατιώτες από τερακότα, οι ακροβάτες και τα χάλκινα αγάλματα που βρέθηκαν στην αρχαιολογική τοποθεσία είχαν ως έμπνευση της αρχαία ελληνική τέχνη», τονίζει η Κινέζα αρχαιολόγος.

Την ίδια στιγμή, ο καθηγητής Λούκας Νίκελ, του Πανεπιστημίου της Βιέννης, επισημαίνει ότι οι πρόσφατες ανακαλύψεις στο ταφικό μνημείο του αυτοκράτορα, κάποια αγάλματα τα οποία αναπαριστούν ακροβάτες του τσίρκου, επιβεβαιώνουν αυτή τη θεωρία.

Ειδικότερα ο καθηγητής Νίκελ πιστεύει ότι ο Πρώτος Αυτοκράτορας της Κίνας επηρεάστηκε σημαντικά από την άφιξη ελληνικών αγαλμάτων στην κεντρική Ασία, κάτι που συνέβη τον αιώνα μετά τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου το 323 π.Χ. «Φαντάζομαι ότι κάποιος Ελληνας τεχνίτης ταξίδεψε μέχρι αυτά τα μέρη προκειμένου να διδάξει και να εκπαιδεύσει τους ντόπιους στην τέχνη του», υπογραμμίζει ο καθηγητής Νίκελ.

Αλλά η αρχαιολογική σκαπάνη εξακολουθεί να φέρνει στο φως στοιχεία για το ταφικό μνημείο του Πρώτου Αυτοκράτορα της Κίνας. Ετσι έγινε γνωστό ότι το ταφικό σύμπλεγμα καλύπτει μια πολύ μεγαλύτερη έκταση από αυτή που νόμιζαν οι αρχαιολόγοι, έκταση που σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία ήταν έως διακόσιες φορές μεγαλύτερη από την Κοιλάδα των Βασιλέων στην Αίγυπτο.

Επίσης, εντόπισαν τα κατακρεουργημένα λείψανα γυναικών, που κατά τους ειδικούς ανήκαν στις ερωμένες του Πρώτου Αυτοκράτορα, ενώ εντοπίστηκε και το κρανίο ενός άνδρα που φέρει ακόμα το βέλος μιας βαλλίστρας. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το κρανίο ανήκε στον πρωτότοκο γιο του Πρώτου Αυτοκράτορα, ο οποίος έχασε τη ζωή του μαζί με άλλους διεκδικώντας την εξουσία μετά τον θάνατο του πατέρα του.

Πηγή

Διαβάστε επίσης:



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου