Ο Ocean Atlas βρίσκεται στην δυτική ακτή του New Providence στο Nassau, Μπαχάμες. Το έργο τέχνης απεικονίζει ένα ντόπιο κορίτσι από τις Μπαχάμες να κουβαλά το βάρος του ωκεανού από πάνω της σε σχέση με τον αρχαίο ελληνικό μύθο του Άτλαντα, του Τιτάνα που κρατούσε ψηλά τους ουρανούς.
..................................
ΣΧΟΛΙΟ - ΠΡΟΤΑΣΗ Γ. Λεκάκη:
Για φαντάσου να γέμιζαν οι βυθοί από τις ελληνικές οργανωμένες και πιο πολυσύχναστες παραλίες με ένα τέτοιας ποιότητος υλικών κατασκευής καλαίσθητο άγαλμα - αντίγραφο αρχαίου ελληνικού - κάποιου ήρωα της Μυθολογίας ή της Ιστορίας μας, που να είχε σχέση με την περιοχή!!! Τι φωτογραφίες θα κατέκλυζαν το διαδίκτυο! Τι επί πλέον διαφήμιση θα ήταν για την Ελλάδα!!! Δηλαδή:
Του Οδυσσέα στην Ιθάκη
Του Αγαμέμνονα στο Άργος
Του Παλαμήδη στο Ναύπλιο,
Του Ορφέα στην Σαμοθράκη
Του Μίνωα στο Ηράκλειο Κρήτης, κλπ. κλπ. κλπ.
.................................................................................
Ο Ocean Atlas είναι το μεγαλύτερο ενιαίο εικονιστικό γλυπτό που έχει αναπτυχθεί ποτέ υποβρύχια. Φτάνει πέντε μέτρα από τον πυθμένα της θάλασσας μέχρι την επιφάνεια και ζυγίζει πάνω από εξήντα τόνους. Λόγω της τεράστιας κλίμακας του γλυπτού, έπρεπε να συναρμολογηθεί υποβρύχια σε τμήματα χρησιμοποιώντας μια φιλόδοξη νέα τεχνική που αναπτύχθηκε και σχεδιάστηκε από τον Jason deCaires Taylor.
Στην άμπωτη το έργο αντανακλά μια εικόνα καθρέφτη στην κάτω πλευρά της επιφάνειας της θάλασσας. Είναι μια δραματική αύξηση της κλίμακας σε σχέση με τα προηγούμενα έργα του Taylor και διασφαλίζει ότι ακόμη και μετά από σημαντική ανάπτυξη των κοραλλιών η φιγούρα θα εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμη. Ένα ηλιακό φως και μια σημαία βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο για να βοηθήσουν την θαλάσσια ναυσιπλοΐα.
Κατασκευασμένο με βιώσιμα υλικά με ουδέτερο pH, ο Ocean Atlas δημιουργεί έναν τεχνητό ύφαλο για να αποικίσει και να κατοικήσει η θαλάσσια ζωή, ενώ απομακρύνει τους τουρίστες από υπερβολικά καταπονημένες περιοχές φυσικών υφάλων. Η εγκατάστασή του τράβηξε την προσοχή των μέσων ενημέρωσης από όλο τον κόσμο, το οποίο με τη σειρά του ανέδειξε μια μακροχρόνια διαρροή πετρελαίου από ένα διυλιστήριο σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας λίγα μίλια πάνω από την ακτογραμμή που μολύνει το θαλάσσιο περιβάλλον για πολλά χρόνια.
Το γλυπτό παραγγέλθηκε από το Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Περιβάλλοντος των Ύφαλων των Μπαχάμες (B.R.E.E.F) με στόχο τη δημιουργία ενός υποβρύχιου κήπου γλυπτών προς τιμήν του ιδρυτή του Sir Nicholas Nuttall. Περιλαμβάνει άλλα γλυπτικά έργα των τοπικών καλλιτεχνών Willicey Tynes και Andret John και ένα μονοπάτι τεχνητού ύφαλου σχεδιασμένο από τον Reefball.
ΠΗΓΗ: Bahamas Reef Environment Educational Foundation (B.R.E.E.F).
Jason deCaires Taylor
Ο Jason deCaires Taylor είναι ένας άνθρωπος με πολλές ταυτότητες του οποίου η δουλειά αντηχεί με τις επιρροές της εκλεκτικής ζωής του. Μεγαλώνοντας στην Ευρώπη και την Ασία με τον Άγγλο πατέρα του και την Γουϊάνα η μητέρα του, έθρεψε το πάθος του για εξερεύνηση και ανακάλυψη. Μεγάλο μέρος της παιδικής του ηλικίας πέρασε στους κοραλλιογενείς υφάλους της Μαλαισίας, όπου ανέπτυξε μια βαθιά αγάπη για τη θάλασσα και μια γοητεία με τον φυσικό κόσμο. Αυτό τον οδήγησε αργότερα να περάσει αρκετά χρόνια δουλεύοντας ως εκπαιδευτής αυτόνομης κατάδυσης σε διάφορα μέρη του πλανήτη, αναπτύσσοντας έντονο ενδιαφέρον για τη διατήρηση, τον υποβρύχιο νατουραλισμό και τη φωτογραφία. Ο δεσμός του με τη θάλασσα παραμένει σταθερός σε όλη τη ζωή του Taylor, αν και άλλες βασικές επιρροές βρίσκονται μακριά από τους ωκεανούς. Κατά τη διάρκεια της εφηβείας του, η δουλειά του ως καλλιτέχνης γκράφιτι πυροδότησε το ενδιαφέρον του για τη σχέση μεταξύ τέχνης και περιβάλλοντος, καλλιεργώντας τη φιλοδοξία να παράγει τέχνη σε δημόσιους χώρους και κατευθύνοντας το επίκεντρο της επίσημης καλλιτεχνικής του εκπαίδευσης. Αποφοίτησε το 1998 από το London Institute of Arts, με πτυχίο B.A. Διακρίσεις στην Γλυπτική και την Κεραμική. Αργότερα, η εμπειρία στον Καθεδρικό Ναό του Καντέρμπουρυ του δίδαξε παραδοσιακές τεχνικές λιθοτεχνίας, ενώ πέντε χρόνια εργασίας σε σκηνογραφία και συναυλιακές εγκαταστάσεις έμαθε την χρήση γερανών, την ανύψωση, επιμελητεία και ολοκλήρωση έργων σε μεγάλη κλίμακα. Με αυτό το εύρος εμπειριών εξοπλίστηκε με τις δεξιότητες που απαιτούνται για να εκτελέσει τα φιλόδοξα υποβρύχια έργα που έκαναν το όνομά του. Σκαλίζοντας τσιμέντο αντί για πέτρα και επιβλέποντας γερανούς, ενώ είναι σε πλήρη εξοπλισμό για την δημιουργία τεχνητών υφάλων βυθισμένοι κάτω από την επιφάνεια της Καραϊβικής Θάλασσας, τα διάφορα σκέλη της ποικιλόμορφης ζωής του επιλύονται πειστικά στην ανάπτυξη των υποβρύχιων γλυπτών του. Αυτά τα φιλόδοξα, δημόσια έργα έχουν μια πρακτική, λειτουργική πτυχή, διευκολύνοντας τις θετικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ανθρώπων και των εύθραυστων υποβρύχιων οικοτόπων.
Ο Jason deCaires Taylor έχει κερδίσει σημαντικό ενδιαφέρον και αναγνώριση για την μοναδική του δουλειά, με άρθρα σε περισσότερες από 1.000 εκδόσεις σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των National Geographic, Vogue, USA Today, Daily Telegraph και The Guardian. Τα γλυπτά του έχουν προβληθεί σε τηλεοπτικά προγράμματα και ντοκιμαντέρ με το CNN, το Discovery Channel, το BBC, το Metropolis Art Lounge και το Thalassa. Η διεθνής του φήμη εδραιώθηκε τον Μάιο του 2006, όταν δημιούργησε το πρώτο υποθαλάσσιο πάρκο γλυπτικής στον κόσμο στην Γρενάδα των Δυτικών Ινδιών, που οδήγησε σε ιδιωτικές και δημόσιες παραγγελίες. Ο Taylor είναι σήμερα ιδρυτής και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Museo Subacutico de Arte (MUSA) στο Κανκούν του Μεξικού.
ΠΗΓΗ: Underwater Sculpture. arxeion-politismou.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου