Amfipoli News: «Δεν έχω όρεξη για τίποτα… Τι μπορεί να συμβαίνει;»

Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2022

«Δεν έχω όρεξη για τίποτα… Τι μπορεί να συμβαίνει;»

 


Δεν έχω όρεξη για φαγητό, νερό, έχω αδυνατίσει και νομίζω κάτι έχω. Με πιάνουν κρίσεις και ταχυπαλμίες, τόσο που δεν αντέχω. Αυτό που θέλω είναι να είμαι συνέχεια στο κρεβάτι… Γιατί; Τι μου συμβαίνει;

Στο ερώτημά σας απάντησε η ψυχοθεραπεύτρια – σύμβουλος ψυχικής υγείας Φένια Θεοχάρη

Η απώλεια όρεξης πολλές φορές συνδέεται όχι μόνο με κάποια οργανική διαταραχή αλλά και με την ψυχοσύνθεση μας. Πολλές φορές το άγχος είτε λόγω του σύγχρονου τρόπου ζωής είτε προσωπικών και κοινωνικών προβλημάτων, οδηγεί πολλές φορές στην μείωση όρεξης.

Αρχικώς, αυτό που θα πρέπει να ελεγχθεί σε πρώτη βάση είναι και αν υπάρχει κάποια οργανική διαταραχή στον οργανισμό μας , παρακολουθούμε συνεχώς αν πονάμε κάπου, οπότε σίγουρα η επίσκεψη σε κάποιον ειδικό γιατρό θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε πιο αποτελεσματικά αυτό το οποίο βιώνουμε.

Σε δεύτερο επίπεδο μπορεί τα συμπτώματα αυτά να είναι απόρροια ψυχικών αιτιών και εδώ θα ήταν ωφέλιμο ο έλεγχος και η παρατήρηση των συναισθημάτων μας. Ειδικότερα παρατηρούμε, πότε δεν επιθυμούμε να φάμε, αν προηγουμένως έχει προηγηθεί μια σκέψη αρνητική ή κάποιο γεγονός που μας άγχωσε ή μας στεναχώρησε.

Πότε συνήθως δεν τρώμε;

Επίσης, δεν είναι λίγες οι φορές που υπερκόπωση και η έντονη σωματική η πνευματική κούραση οδηγούν γενικά σε τέτοιες αντιδράσεις του οργανισμού. Το φαγητό είναι καύσιμο για το σώμα μας και το χρειαζόμαστε. Είμαστε θηλαστικά και χρειαζόμαστε διαφορετικές θρεπτικές ουσίες για τις διαφορετικές σωματικές λειτουργίες. Βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν είναι το άγχος, φαρμακευτικές αγωγές, ενδοκρινικά προβλήματα καθώς και η γήρανση.

Ωστόσο, εάν η απώλεια της όρεξης είναι επίμονη και το άτομο δεν τρώει αρκετά για να τροφοδοτήσει το σώμα του, έτσι ώστε να εκτελέσει τις λειτουργίες του, τότε είναι σημαντικό να ζητήσετε ιατρική συμβουλή για να καταλάβει γιατί αισθάνεται έτσι. Θα μπορούσε να είναι μια διαγνωσμένη διατροφική διαταραχή ή μια υποκείμενη κατάσταση υγείας.

Φένια Θεοχάρη

Ψυχοθεραπεύτρια – σύμβουλος ψυχικής υγείας

Διαβάστε επίσης:



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου