Αλλάζουν οι συσχετισμοί..
Μία μία οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες και μάλιστα αυτές που εκπροσωπούν ρωσικά συμφέροντα αποχωρούν από την Ελλάδα!
Με μια αιφνιδιαστική απόφαση του διοικητικού τους συμβουλίου οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι, Rossiyskie Zheleznye Dorogi (RZD), αποφάσισαν να εισηγηθούν στον βασικό τους μέτοχο, δηλαδή το ρωσικό κράτος, την απόσυρση του δεδηλωμένου ενδιαφέροντός τους για επενδύσεις στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τεχνοκράτες και ανθρώπους που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, η εισήγηση του διοικητικού συμβουλίου της RZD δεν είναι δεσμευτική και οι αποφάσεις θα ληφθούν σε πολιτικό επίπεδο το αμέσως επόμενο διάστημα. Το ρωσικό ενδιαφέρον τόσο για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης όσο και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ενεργό αλλά όπως είχε από την αρχή διατυπωθεί προς πάσα κατεύθυνση οι σχετικές αποφάσεις της ρωσικής πλευράς θα συνεκτιμούσαν τη δυνατότητα των ρωσικών σιδηροδρόμων να αποκτήσουν και τα δυο ελληνικά assets. Η χρονική απόσταση των δυο διαγωνισμών (Δεκέμβριος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φεβρουάριος για τον ΟΛΘ) φαίνεται ότι δεν επιτρέπει μια τέτοια συναξιολόγηση.
Το αιτιολογικό της απόφασης της νέας διοίκησης της Rossiyskie Zheleznye Dorogi δεν έγινε γνωστό αλλά διπλωματικοί κύκλοι επισημαίνουν μεταξύ άλλων ως σχετική την αποχώρηση του Βλάντιμιρ Γιακούνιν, ένθερμου υποστηρικτή της επέκτασης στην Ελλάδα, νωρίτερα φέτος από το τιμόνι της ρωσικής κρατικής εταιρείας όπως και τις ευρύτερες γεωπολιτικές εξελίξεις. Πολιτικοί παρατηρητές προσθέτουν πως η εμφάνιση της αμερικανικών συμφερόντων Watco Companies στον διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έπαιξε ρόλο όπως βέβαια και η ευρύτερη γεωοικονομική συγκυρία στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιφέρεια.
Πηγή: makeleio.gr
Μία μία οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες και μάλιστα αυτές που εκπροσωπούν ρωσικά συμφέροντα αποχωρούν από την Ελλάδα!
Με μια αιφνιδιαστική απόφαση του διοικητικού τους συμβουλίου οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι, Rossiyskie Zheleznye Dorogi (RZD), αποφάσισαν να εισηγηθούν στον βασικό τους μέτοχο, δηλαδή το ρωσικό κράτος, την απόσυρση του δεδηλωμένου ενδιαφέροντός τους για επενδύσεις στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τεχνοκράτες και ανθρώπους που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, η εισήγηση του διοικητικού συμβουλίου της RZD δεν είναι δεσμευτική και οι αποφάσεις θα ληφθούν σε πολιτικό επίπεδο το αμέσως επόμενο διάστημα. Το ρωσικό ενδιαφέρον τόσο για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης όσο και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ενεργό αλλά όπως είχε από την αρχή διατυπωθεί προς πάσα κατεύθυνση οι σχετικές αποφάσεις της ρωσικής πλευράς θα συνεκτιμούσαν τη δυνατότητα των ρωσικών σιδηροδρόμων να αποκτήσουν και τα δυο ελληνικά assets. Η χρονική απόσταση των δυο διαγωνισμών (Δεκέμβριος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φεβρουάριος για τον ΟΛΘ) φαίνεται ότι δεν επιτρέπει μια τέτοια συναξιολόγηση.
Το αιτιολογικό της απόφασης της νέας διοίκησης της Rossiyskie Zheleznye Dorogi δεν έγινε γνωστό αλλά διπλωματικοί κύκλοι επισημαίνουν μεταξύ άλλων ως σχετική την αποχώρηση του Βλάντιμιρ Γιακούνιν, ένθερμου υποστηρικτή της επέκτασης στην Ελλάδα, νωρίτερα φέτος από το τιμόνι της ρωσικής κρατικής εταιρείας όπως και τις ευρύτερες γεωπολιτικές εξελίξεις. Πολιτικοί παρατηρητές προσθέτουν πως η εμφάνιση της αμερικανικών συμφερόντων Watco Companies στον διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έπαιξε ρόλο όπως βέβαια και η ευρύτερη γεωοικονομική συγκυρία στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιφέρεια.
Πηγή: makeleio.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου